Průvodce po Meta Business Suite

05.07.2024

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Meta Business Suite od A do Z

A začneme opět, jako vždy, na počítači.

1. Vejděte na www.facebook.com.

2. Přepněte se na profil firmy.

3. V levém menu klikněte na Meta Business Suite.

4. Takto se dostanete do tohoto nástroje.

A co všechno zde můžete dělat?

Ze všeho nejvíc vás zde bude zajímat levé menu. Zde najdete vše potřebné, s čím můžete v Business Suite pracovat. 

Podle mě nejzajímavější nástroje zde jsou:

  • Plánovač - Pro plánování příspěvků až na 29 dní dopředu. Nemusíte tedy každý den vysedávat na svých profilech a vymýšlet, co zde dáte, ale jednoduše si vše připravíte a naplánujete dopředu. A právě zde to můžete udělat. A plánovat takto můžete nejen na Facebooku, ale i na Instagramu.
  • Obsah - Pro sledování úspěšnosti vašich příspěvků, a to jak na Facebooku, tak i na Instagramu. Zároveň i zde můžete plánovat dopředu, anebo si ukládat nějaké náměty do konceptů.
  • Přehledy - Zde můžete najít praktické reporty, jak se vám v poslední době dařilo. Jaký dosah měly vaše příspěvky, kolik lidí navštívilo váš profil, kolik nových fanoušků jste získali, kolik aktuálně máte fanoušků a odkud jsou nebo kolik jim je let, apod.
  • Doručené zprávy - Zde můžete odepisovat na soukromé zprávy vašich fanoušků, a to opět nejen na Facebooku, ale i na Instagramu. Nemusíte tak kvůli odepisování na nějakou zprávu jít do mobilní aplikace Instagramu. Stačí zůstat na počítači a jít zde.

A pak v rámci položky Všechny nástroje:

  • Správce reklam - Váš reklamní účet, kde najdete veškeré doposud nastavené reklamy a kde si také můžete nastavit nové kampaně. Tady také najdete výsledky z vašich placených reklam.
  • Fakturace a platby - Zde najdete faktury za vaše placené kampaně v rámci prostředí METY. Nezapomeňte: Za reklamy na Facebooku a na Instagramu musíte platit DPH!
  • Okruhy uživatelů - Pod touto položkou si můžete nastavit cílové skupiny, na které následně můžete zacílit placené kampaně. Pro každou reklamu už tak nemusíte vytvářet nové cílové skupiny od píky, ale můžete je mít takto uložené a pak už je vždy jen jednoduše použít vždy, když budete nastavovat novou kampaň.
  • Správce událostí - Na první pohled ne příliš jasná položka, ovšem právě zde se schovává onen pověstný Facebook PIXEL a Conversion API. Zde si obě položky můžete nastavit, zkontrolovat, anebo s nimi dále pracovat.
  • Nastavení stránky - V neposlední řadě zde můžete najít položku pro úpravu a nastavení vaší firemní stránky. Toto se hodí zejména ve chvíli, když například chcete změnit její jméno, chcete ji deaktivovat, nebo zde chcete přidat dalšího správce.

To je ale samozřejmě jen malý výčet položek, které zde najdete. Jak můžete vidět na Prt Scrn nebo přímo ve svém Meta Business Suite, možností, nástrojů a položek je zde mnohem, mnohem víc. Ovšem za mě jsou výše zmíněné naprosto klíčové a já sama do nich chodím prakticky denně.

Proto si je i vy proklikejte. Zjistěte, co se zde dá dělat. Pohrajte si s tím a určitě se nebojte Meta Business Suite používat. Je to skvělý nástroj, který má každý správce firemních profilů na Facebooku k dispozici, a to navíc zdarma.

A skvělá zpráva pro strašpytlíky: Prakticky nic zde nemůžete pokazit. Takže se nebojte Meta Business Suite pořádně prozkoumat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...