Průvodce po Meta Business Suite

05.07.2024

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Meta Business Suite od A do Z

A začneme opět, jako vždy, na počítači.

1. Vejděte na www.facebook.com.

2. Přepněte se na profil firmy.

3. V levém menu klikněte na Meta Business Suite.

4. Takto se dostanete do tohoto nástroje.

A co všechno zde můžete dělat?

Ze všeho nejvíc vás zde bude zajímat levé menu. Zde najdete vše potřebné, s čím můžete v Business Suite pracovat. 

Podle mě nejzajímavější nástroje zde jsou:

  • Plánovač - Pro plánování příspěvků až na 29 dní dopředu. Nemusíte tedy každý den vysedávat na svých profilech a vymýšlet, co zde dáte, ale jednoduše si vše připravíte a naplánujete dopředu. A právě zde to můžete udělat. A plánovat takto můžete nejen na Facebooku, ale i na Instagramu.
  • Obsah - Pro sledování úspěšnosti vašich příspěvků, a to jak na Facebooku, tak i na Instagramu. Zároveň i zde můžete plánovat dopředu, anebo si ukládat nějaké náměty do konceptů.
  • Přehledy - Zde můžete najít praktické reporty, jak se vám v poslední době dařilo. Jaký dosah měly vaše příspěvky, kolik lidí navštívilo váš profil, kolik nových fanoušků jste získali, kolik aktuálně máte fanoušků a odkud jsou nebo kolik jim je let, apod.
  • Doručené zprávy - Zde můžete odepisovat na soukromé zprávy vašich fanoušků, a to opět nejen na Facebooku, ale i na Instagramu. Nemusíte tak kvůli odepisování na nějakou zprávu jít do mobilní aplikace Instagramu. Stačí zůstat na počítači a jít zde.

A pak v rámci položky Všechny nástroje:

  • Správce reklam - Váš reklamní účet, kde najdete veškeré doposud nastavené reklamy a kde si také můžete nastavit nové kampaně. Tady také najdete výsledky z vašich placených reklam.
  • Fakturace a platby - Zde najdete faktury za vaše placené kampaně v rámci prostředí METY. Nezapomeňte: Za reklamy na Facebooku a na Instagramu musíte platit DPH!
  • Okruhy uživatelů - Pod touto položkou si můžete nastavit cílové skupiny, na které následně můžete zacílit placené kampaně. Pro každou reklamu už tak nemusíte vytvářet nové cílové skupiny od píky, ale můžete je mít takto uložené a pak už je vždy jen jednoduše použít vždy, když budete nastavovat novou kampaň.
  • Správce událostí - Na první pohled ne příliš jasná položka, ovšem právě zde se schovává onen pověstný Facebook PIXEL a Conversion API. Zde si obě položky můžete nastavit, zkontrolovat, anebo s nimi dále pracovat.
  • Nastavení stránky - V neposlední řadě zde můžete najít položku pro úpravu a nastavení vaší firemní stránky. Toto se hodí zejména ve chvíli, když například chcete změnit její jméno, chcete ji deaktivovat, nebo zde chcete přidat dalšího správce.

To je ale samozřejmě jen malý výčet položek, které zde najdete. Jak můžete vidět na Prt Scrn nebo přímo ve svém Meta Business Suite, možností, nástrojů a položek je zde mnohem, mnohem víc. Ovšem za mě jsou výše zmíněné naprosto klíčové a já sama do nich chodím prakticky denně.

Proto si je i vy proklikejte. Zjistěte, co se zde dá dělat. Pohrajte si s tím a určitě se nebojte Meta Business Suite používat. Je to skvělý nástroj, který má každý správce firemních profilů na Facebooku k dispozici, a to navíc zdarma.

A skvělá zpráva pro strašpytlíky: Prakticky nic zde nemůžete pokazit. Takže se nebojte Meta Business Suite pořádně prozkoumat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.