To je Blbost s velkým B
"Jak to? Vždyť to vůbec nedává smysl? Co je to za blbost? To jste si teď, paní Rumpala, něco vymyslela?! Proč bychom měli platit za reklamu a pak ještě k tomu DPH? Co to píšete za hovadiny? Vždyť tomu vůbec nerozumíte!" říkáte si teď rozhořčeně.
Vše uvedu na pravou míru: Společnost Meta, pod kterou spadá právě Facebook i Instagram, podléhá pod tzv. přenesené daňové povinnosti.
To jinými slovy znamená, že povinnost přiznat a zaplatit daň se přesouvá z prodejce na zákazníka, tedy na vás.
A pozor na to! Není to jen ve spojení s Facebookem!
Tato povinnost platí i pro jiné služby zakoupené ze zahraničí, například na Google (PPC reklamy ve vyhledávači), TikTok, Canvu, Zoom, apod.
Jak probíhá platba za DPH?
Účtování reklamy v těchto případech probíhá tak, že částka na faktuře ze strany Facebooku je uvedena bez DPH. DPH pak musíte zaplatit českému finančnímu úřadu vy sami.
Co když nejsem plátcem DPH? Musím se tedy stát plátcem DPH?
Nejste plátce DPH, ale i přesto si chcete zaplatit reklamu na Facebooku, Instagramu, TikToku, nebo na Googlu?
Můžete! Pokud nejste plátce DPH, vzniká vám povinnost stát se
Identifikovanou osobou k DPH. Což znamená, že pro zahraniční platby se stanete plátcem DPH, ale pro tuzemské budete i nadále neplátcem DPH.
Jakmile se tedy stanete Identifikovanou osobou k DPH, začnete každý měsíc na základě faktur za reklamy získaných z Facebooku podávat Daňové přiznání k DPH a Souhrnné hlášení.
Kdy a jak se podává Daňové přiznání k DPH a Souhrnné hlášení?
Daňové přiznání k DPH můžete podávat pouze elektronicky, a to nejpozději do 25. dne následujícího měsíce (přes datovou schránku nebo s uznávaným elektronickým podpisem).
Tedy např. daňové přiznání za únor musíte podat a zaplatit nejpozději 25. března. V daňovém přiznání uvedete hodnotu faktur a dopočtete daň 21 %.
Ovšem velice jednoduše vám to může zpracovat vaše účetní, takže to můžete mít naprosto bez práce.