Návod: Jak a kde si nastavíte Facebook Conversion API?

20.06.2024

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Kde se generuje Conversion API přístupový token?

Abyste si mohli na svůj web vložit Conversion API místo Facebook PIXELU (aktuálně k němu), budete nejprve potřebovat přístupový token. Ten si vygenerujete jednoduše:

1. Jste na počítači.

2. Vejdete na svůj osobní facebookový profil.

3. V levém menu si vyhledáte položku Správce reklam (s ikonkou grafů).

4. Takto se dostanete do svého Reklamního účtu, neboli Správce reklam na Facebooku.
5. Nahoře vlevo si zkontrolujte, že se pohybujete ve správném reklamním účtu.

6. V levém menu (v levé liště) klikněte na položku Všechny nástroje (s ikonkou třech čárek).

7. Z menu si vyberte položku Správce událostí (ikonka "medúzy").

8. Takto se dostanete do správy vašeho Facebook PIXELU.
Zde můžete například kontrolovat také to, zda vám Facebook PIXEL v pořádku sbírá výsledky.

9. Klikněte v levém menu (v levé liště) na Zdroje dat (ikonka trojúhelníku).

10. Nahoře v menu vyberte položku "Nastavení".

11. Zde sjeďte na stránce trochu dolů ke kategorii "Conversions API".

12. Zde zvolte tlačítko "Vygenerovat přístupový token"

Tímto způsobem se vám vygeneruje přístupový token (dlouhý kód o různých číslech a znacích) k vašemu Conversion API.

Ten si zkopírujete jednoduše tak, že na něj kliknete.

Tento přístupový token následně vložte na k tomu určené místo v administraci vašeho webu.

Tam už si s tím ale budete muset poradit sami, respektive s vaším webmasterem. Každý web to má trochu jinak a u každého webu se Conversion API vkládá na trochu jiné místo.

Případně, pokud máte web přes Wordpress, Tealium, Segment atd., můžete to nastavit jednoduše přes tlačítko "Vybrat partnera"

Proč už nebude stačit jen Facebook PIXEL?

Jak už jsem zmínila hned v úvodu, Facebook PIXEL končí 31. října 2024.

Pokud provozujete konverzní reklamy nebo remarketing na Facebooku nebo na Instagramu, pak určitě na 100 % Facebook PIXEL používáte. Slouží vám totiž k měření výsledků vašich kampaní, k tvorbě okruhu uživatelů, ale hlavně, a to především, bez něj nemůžete konverzní kampaň vůbec ani nastavit. Bez Facebook PIXELU vás META vůbec nepustí.

Jenže! V rámci obecného tažení Evropské unie proti cookies na konci října podpora Facebook PIXELU skončí. Od listopadu tedy bude potřeba mít pro měření vašich reklamních kampaní a pro sbírání dat mít implementované Facebook Conversion API (CAPI).

Proč to potřebujete? "Však já se bez toho nějak obejdu..." říkáte si teď?

Bohužel to není tak jednoduché!

Bez Facebook Conversion API neuvidíte, kolik jste toho přes reklamní kampaně prodali, nebo vám nebudou přibývat lidé do remarketingových publik, anebo nebudete vůbec moct nastavit a spustit konverzní kampaň

Proto rozhodně, určitě a jednoznačně věnujte pár minut nastavení Conversion API a rozhodně si jej nastavte na svůj web.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."