Co je to dosah a jak s ním pracovat
Dosah příspěvků jednoduše řečeno vymezuje konkrétní okruh lidí, k nimž se dostane váš obsah. Konkrétně Facebook kupříkladu dosah příspěvku definuje jakožto počet lidí, kteří viděli jakýkoli váš příspěvek alespoň jedenkrát. Současně též uvádí, že se jedná o odhadovanou metriku.
Facebook rovněž nabízí placený dosah. Ten představuje počet lidí, kterým se na obrazovce zobrazil jakýkoliv placený příspěvek vaší stránky.
Proč není vhodné honit se za dosahem?
Cílem je, aby byl pochopitelně dosah dostatečný. Někteří marketéři, správci sítí, ale i samotní majitelé značek však trvají na tom, aby byl dosah co nejvyšší.
Ovšem ani honba za vysokými čísly nemusí nakonec přinést žádoucí efekt a neměla by být stěžejním cílem realizace marketingové kampaně. Organický dosah je sice důležitým kritériem hodnocení její úspěšnosti, ale bylo by chybou se omezit jen na něj. Proč?
S jistou nadsázkou můžeme použít známé úsloví, které říká, že i cesta může být cíl. V případě dosahu to platí stoprocentně.