Nakoupení fanoušci jsou jako časovaná bomba

28.06.2018

Taky vás láká získat během pár dnů tisíce a tisíce fanoušků? Taky byste si přáli mít ze dne na den facebookový profil s obrovskou fanouškovskou základnou? Reálně zvažujete nad nakoupením fanoušků? Pak je tento článek určený právě pro vás!

Nakoupení fanoušci jsou jako časovaná bomba
Nakoupení fanoušci jsou jako časovaná bomba

Koupení fanoušci = Mrtví fanoušci

Ať už vám morálně přijde tento krok správný či nikoliv, podívejme se na to z praktického hlediska. 

Koupení fanoušci nejsou vašimi fanoušky dobrovolně, ale pouze za úplatu. To je stejné, jako když někoho podplatíte, aby něco udělal. Taky to nedělá dobrovolně, ze své vlastní vůle, ale proto, že jste mu za to zaplatili. A to, jak víme, nikdy nedělá dobrotu.

Takový fanoušek je člověk, který buď vůbec neexistuje (jedná se o falešný profil), anebo by vaši firmu nikdy "neolajkoval". Zkrátka ho vaše produkty a služby nezajímají. Není vaše cílová skupina, nikdy si daný produkt nekoupí, vaše firma ho nezajímá.

Získáte tedy sice nějaké krásné číslo, které je ovšem naprosto nic neříkající. Většina z těchto fanoušků jsou totiž "mrtvé duše", které vám stejně nikdy nic nepřinesou. Nikdy neolajkují váš obsah, nikdy se neprokliknou na vaše webové stránky, nikdy si od vás nic nekoupí.

Vyhazování peněz z okna

Co je ovšem ještě nejdůležitější a co bych vám v tomto článku chtěla předat, tak to, že je to naprosté vyhazování peněz. Hned vám vysvětlím proč. 

Měla jsem klienta (nebudu zde jmenovat), který si nakoupil tisíce a tisíce takovýchto fanoušků. Důvod byl prostý - aby jeho profil působil důvěryhodně, neboť jeho konkurence už tyto počty fanoušků měla. Samozřejmě jsem tento krok nedoporučila, ale "co já přece vím... Já tomu přece nerozumím!" 

A tak se stalo - během zhruba 3 dnů jsme z pár desítek lidí měli najednou tisíce fanoušků (hlavně nenápadně).

Ticho před bouří...

Nejprve se vše zdálo být v pořádku. Avšak po čase jsme viděli obrovské důsledky těchto činů. 

Nikdo, ale skutečně NIKDO nelajkoval naše příspěvky. 

Proč? Facebook zobrazuje váš obsah pouze zhruba 10 % vašich fanoušků (neplacený obsah). Pokud na něj nikdo nezareaguje, příště jej zobrazí méně lidem, příště zase méně lidem, atp. A my jsme na tomto profilu měli tisíce falešných fanoušků a pouze asi jen 100 těch reálných. 

Jelikož jsme na profilu měli tisíce falešných fanoušků a pouze pár desítek těch pravých, zobrazil se obsah většinou pouze těm falešným. Ti, kteří nás skutečně rádi olajkovali, kteří se skutečně dobrovolně stali našimi fanoušky a kteří se zajímali o náš obsah, ani nevěděli, že jsme něco zveřejnili.

Ani placená reklama nepomohla

A takto šla situace dál a dál. Den co den, týden co týden. Ani placená reklama už neměla žádný efekt, protože jsme stále většinou obsahem oslovili mrtvé profily, a ty na něj logicky nijak nereagovaly. 

A bez lajků, reakcí a výsledků začnete být postupně demotivovaní. Doslova jsme přivedli k životu rčení "Házet perly sviním".

Nákup fanoušků nejde vrátit zpět

Bohužel se falešných fanoušků už nikdy nezbavíte. Už nikdy nemůžete vzít své rozhodnutí zpátky. Jedinou možností je profil uzavřít, zrušit a vytvořit zcela od znovu. Začít s čistým štítem. 

To ovšem znamená, že všechnu dosavadní práci, všechny peníze, všechny kampaně a všechnu reklamu vyhodíte z okna. Všechno, co jste doposud udělali, bylo naprosto zbytečné a k ničemu.

Jak získat fanoušky rychle a jednoduše?

Souhlasím, chybami se člověk učí. Odjakživa klientům doporučuji se této možnosti vyhýbat jako čert kříži, ale až po této zkušenosti vím, jaké skutečné následky toto "nevýznamné" rozhodnutí může mít.

Proto vám nyní své zkušenosti předávám. Zkuste se tomuto nákupu fanoušků vyhnout. V první chvíli sice vypadá neškodně, ale může mít nedozírné důsledky. Zkuste překonat pokušení. Zkuste v sobě najít trpělivost a píli. Žádný profil, ani ten největší, nepřišel k fanouškovské základně zadarmo. Žádná firma nepřišla k úspěchu ze dne na den. Proto buďte trpěliví a nespěchejte na to. Uvidíte, že tvrdou a poctivou prací budete mít jednou vysněný počet fanoušků.

Například já sama jsem toho živý důkaz - jsem malá podnikatelka, nemám příliš mnoho známých a přesto mám na Facebooku přes 650 fanoušků. Všechno to jsou dobrovolní a těžce vydření fanoušci. Žádný z nich není koupený nebo zaplacený. Ano, trvalo to skoro dva roky, spoustu hodin práce a není jich mnoho, ale rozhodně to není na malou, neznámou podnikatelku špatný výsledek.

I vy tedy můžete mít krásnou fanouškovskou základnu. Takovou základnu, kde každý jednotlivý fanoušek bude z masa a kostí, bude vás rád sledovat, bude váš obsah lajkovat a nakonec si u vás třeba i něco koupí.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?