Kdo je a kdo není správce sociálních sítí?

02.12.2021

Laik může mít poměrně zkreslené představy o tom, kdo je správce sociálních sítí a jaké jsou jeho kompetence. Kdo jím tedy skutečně je a kdo nikoli?

Kdo není správce sociálních sítí

Správci sociálních sítí se v praxi potkávají s různorodými požadavky. Mnohé však jednoznačně nejsou a ani nemohou být v jejich kompetenci.

Nejsou tak výjimkou žádosti o odblokování profilu na Facebooku, smazání fotografie na sítí, nebo dokonce obnovení přístupového hesla. Je však nutné si uvědomit, že toto jsou úkoly, se kterými je potřeba se obrátit výhradně na oficiální podporu Facebooku.

Na chod samotného Facebooku (nebo jiných sociálních sítí) totiž jejich správci přirozeně nemají sebemenší vliv. Jednoznačně se nejedná o manažery společnosti, zástupce technické podpory, kohokoli, kdo by byl napojen na majitele Facebooku či snad na samotného Marka Zuckerberga.

Kdo ve skutečnosti je správce sociálních sítí

Správce sociálních sítí je samostatně působící podnikatel, ať už freelancer nebo zaměstnanec v marketingové agentuře.

Jeho úkolem je starat se o konkrétní profily na sociálních sítích. Primárně se tedy musí jednat o člověka, který je zběhlý v marketingu. Měl by to být nejen copywriter, ale také člověk, který je schopen vytvořit k příspěvkům grafiku.

A samozřejmě by měl k obsahu na síti být schopen přistupovat i analyticky. Správce sociálních sítí musí mít ponětí o trendech v tomto prostředí, ale také mít zpracovanou obsahovou strategii. Má být zkrátka schopen sociální sítě pro svou práci využívat adekvátně efektivně.

Také potřebuje mít povědomí o tom, jaké publikum se na sociálních sítích pohybuje a kdo je cílová skupina, k níž potřebuje své sdělení dostat

Ke své práci nezbytně využívá správce sociálních sítí kromě vlastních zkušeností a dovedností i řadu nástrojů. Prakticky nezbytností je v každodenní činnosti především Business Manager. Součástí této práce je i pravidelný reporting.

Proč spolupracovat se správcem sociálních sítí

Samotným majitelům firem schází pro efektivní využívání sociálních sítí nejen znalosti, ale především komodita nejcennější: čas.

Profesionál tak prakticky dokáže tuto činnost zastat a zároveň vám pomůže vytěžit z přístupu na sítě pro vaše podnikání to nejcennější. Sociální síť umí přivést nové zákazníky, zvýraznit povědomí o vaší značce i zvýšit prodeje. Odborník vám proto pomůže k tomu, aby vaše podnikání mohlo všestranně růst.

Stejně tak má přehled o tom, jakým způsobem pracuje vaše konkurence. A dokáže s pomocí těchto znalostí účinně vysledovat, která obchodní strategie může být funkční, která nikoli a kde se skrývá příležitost pro vás.

Sociální sítě navíc v současné době nabývají na důležitosti, která omezuje možnosti osobního setkávání. V době těch nejpřísnějších restrikcí prakticky jiná možnost, jak se ke klientům přiblížit než online, neexistuje.

Závěrem

Správce sociálních sítí je pro majitele firem důležitým obchodním partnerem, který mu může napomoci zvýšit hodnotu jeho značky. Je však zásadně důležité správně chápat jeho úlohu v celém procesu. Rozhodně se nejedná o pracovníka Facebooku, podporu Facebooku, majitele Facebooku, manažera Facebooku nebo snad dokonce o samotného Marka Zuckerberga.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...