Zvládat ve svém podnikání všechno na 200 % je prakticky nadlidský úkon. Však to znáte - zakázek máte nad hlavu, neustále něco řešíte s klienty a hlavně se zabýváte podstatou vašeho podnikání. Jenže právě kvůli tomu už řadě podnikatelů nezbývá čas na sociální sítě nebo na marketing. Kolik tedy stojí profesionální správa sociálních sítí?
Ceny se pohybují od pár stovek až po desítky tisíc korun
V tomto článku nebudu vůbec psát o sobě a o svých cenách, ale o aktuální situaci na trhu. Ovšem říct obecnou cenu za správu sociálních sítí není vůbec jednoduché.
Prošla jsem ceníky několika desítek freelancerů a marketingových firem, abych zjistila současný stav cen. Došla jsem k závěru, že se ceny pohybují od 200 Kč až po desítky tisíc korun za hodinu.
Někdo nabízí pouze konzultaci, jak to vylepšit a co změnit; jiný kompletní péči od komunikace s fanoušky přes aktivní tvorbu příspěvků až po pravidelný reporting; další školení pro více lidí. Proto jsem poskytované služby rozdělila do tří skupin.
Konzultace X Aktivní správa sociálních sítí X Školení sociálních sítí.
Nyní si rozebereme každou skupinu zvlášť.
Na kolik vás vyjde konzultace vašich sociálních sítí?
Přesto, že byste mohli nabýt dojmu, že konzultace vlastně není žádná práce a že za ni tedy příliš nezaplatíte, opak je pravdou. Právě konzultace se pohybují v nejvyšších sférách.
Je tomu tak proto, že nejlepší, nejautentičtější a nejrealističtější příspěvky můžete připravit pouze Vy ve vaší firmě. Tak to zkrátka je. Hodně zkušených správců sociálních sítí, kteří se v oboru pohybují již desítky let, proto už dávno nenabízí aktivní správu sociálních sítí, ale jen konzultace.
Avšak protože jsou to podnikatelé velmi zkušení, chtějí samozřejmě za svou práci dostat pořádně zaplaceno. Nemůžete se tedy divit, když za hodinu práce vám takový člověk naúčtuje i přes 5 000 Kč. A když k tomu následně přičtete vlastní práci na tvorbě příspěvků a fotografií, dostáváme se do tisícovek korun měsíčně.
Aktivní správa sociálních sítí je levnější
Dále můžete využít spoustu marketingových firem a podnikatelů na volné noze, kteří nabízí nejen konzultace a zhodnocení současné podoby vašich sociálních sítí, ale také aktivní správu vašich profilů spojenou s pravidelnou tvorbou příspěvků.
Tyto služby už bývají levnější. Nejnižší hranice se na českém trhu u aktivní správy sociálních sítí pohybuje kolem 200 Kč/hod. Naopak nejvyšší se opět dotýká až desítek tisíc korun. Není výjimkou, když za měsíční správu sociálních sítí zaplatíte 50 000 Kč.