Ideální velikost cílové skupiny

12.03.2020

Vytváříte placenou reklamu na Facebooku? Kompletujete cílovou skupinu, vybíráte nejvhodnější zájmy a najednou vás zaujme číslo, které se u potenciální cílové skupiny objevuje. Jak velká by vlastně tato cílová skupina měla být? Co největší, anebo raději co nejmenší? A jaká nejmenší může být cílová skupina na Facebooku?

Ideální velikost cílové skupiny

Jelikož Facebook každodenně používá milióny lidí, můžete zde samozřejmě vytvářet obrovské, gigantické cílové skupiny o miliónech uživatelů. Ovšem to, že to jde, ještě neznamená, že je to ta nejlepší volba. 

Cílová skupina by totiž měla být:

  • adekvátní,
  • přesně zapadající do vašeho business modelu,
  • ani příliš obecná, ani příliš specifická,
  • taková, aby ji váš obsah zaujal a zajímal.

Pokud tedy neprodáváte vodu nebo vzduch, který potřebuje každý, bude jasné, že vaše cílová skupina nebude čítat desítky miliónů lidí.

Začněte definovat

Proto začněte svou cílovou skupinu trochu zmenšovat

Definujte přesný věk, jaký by vaše cílová skupina měla mít, její zájmy, geografické rozložení, jazyk, jakým by měla mluvit, případně další informace. Rozhodně se nevyplatí cílit na všechny bez ohledu na věk a na zájmy v České republice. 

V takovém případě totiž bude dost pravděpodobné, že většinu z těchto lidí nebude váš obsah vůbec zajímat, a těm zbylým se třeba ani nezobrazí. Ve výsledku vám taková kampaň vůbec nic nepřinese. Proto je konkrétní cílení tak podstatné.

Jak velká by měla být cílová skupina?

Jak velká by tedy měla být vaše cílová skupina? 100 000 lidí? 20 000 lidí? Nebo jen 100 lidí? 

Přesné číslo vám nepovím, ale určitě to bude něco mezi 1 000 a 1 000 000. Čím specifičtější cílová skupina, tím samozřejmě lépe, protože svým obsahem oslovíte přesně ty lidi, které to má možnost co nejpravděpodobněji oslovit. A když je to osloví, je to už jen krůček k prokliku na web a prodeji.

Jaká nejmenší může být cílová skupina na Facebooku?

A proč zrovna od 1 000 lidí? Protože 1 000 lidí v cílové skupině je minimum, které Facebook podporuje. Pokud máte ve své cílové skupině méně než 1 000 lidí, Facebook vám dokonce nemusí danou reklamu vůbec spustit.

Cílová skupina na Facebooku

Samozřejmě ale všeho s mírou. Pokud jste zadali všechny možné zájmy a nic víc už doplnit nemůžete, ale stále čítá vaše cílová skupina několik miliónů lidí, samozřejmě se nic neděje. Pořád můžete spustit reklamu. Není to o tom, cílovou skupinu ořezávat na dřeň. Vaše kampaň se navíc zobrazí jen některým z těchto lidí, takže to není o tom, že byste najednou zaspamovali polovinu Česka.

Tímto článkem jsem jen chtěla upozornit na to, že je specifické cílení důležité, a abyste necílili na všechny bez ohledu na věk nebo zájmy.

Skvělým pomocníkem jsou tzv. persony. Představte si svého průměrného zákazníka. Co má rád, co ho zajímá, co dělá ve svém volném čase, co ho baví. A podle toho následně vytvářejte cílové skupiny na Facebooku.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.