Ideální velikost cílové skupiny
Jelikož Facebook každodenně používá milióny lidí, můžete zde samozřejmě vytvářet obrovské, gigantické cílové skupiny o miliónech uživatelů. Ovšem to, že to jde, ještě neznamená, že je to ta nejlepší volba.
Cílová skupina by totiž měla být:
- adekvátní,
- přesně zapadající do vašeho business modelu,
- ani příliš obecná, ani příliš specifická,
- taková, aby ji váš obsah zaujal a zajímal.
Pokud tedy neprodáváte vodu nebo vzduch, který potřebuje každý, bude jasné, že vaše cílová skupina nebude čítat desítky miliónů lidí.
Začněte definovat
Proto začněte svou cílovou skupinu trochu zmenšovat.
Definujte přesný věk, jaký by vaše cílová skupina měla mít, její zájmy, geografické rozložení, jazyk, jakým by měla mluvit, případně další informace. Rozhodně se nevyplatí cílit na všechny bez ohledu na věk a na zájmy v České republice.
V takovém případě totiž bude dost pravděpodobné, že většinu z těchto lidí nebude váš obsah vůbec zajímat, a těm zbylým se třeba ani nezobrazí. Ve výsledku vám taková kampaň vůbec nic nepřinese. Proto je konkrétní cílení tak podstatné.