Jak správně zacházet s atribučním oknem na Facebooku?

21.07.2022

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?

Co je to atribuční okno?

I když tohle marketingové pojmenování zní záhadně, je to s ním vskutku jednoduché. Atribuční okno představuje období mezi tím, kdy si potenciální zákazník zobrazil či kliknul na vaši reklamu, a tím, kdy následně vykonal akci (nakoupil, zkontaktoval vás, vložil si zboží do košíku...). 

Pokud zákazník klikne na reklamu a provede vyžadovanou akci, nazýváme to atribuce prokliků. Může se ale stát, že zákazník vaši reklamu viděl, neklikl na ni, ale akci provedl i tak (šel třeba napřímo na váš web, nikoliv proklikem přes reklamu). Takovou akci pak nazýváme atribuce zobrazení.

Atribuční okna na Facebooku

Facebook aktuálně v rámci nastavení nabízí čtyři podporována okna, a to :

  • 7-denní kliknutí nebo 1-denní zobrazení (což je zároveň výchozí nastavení všech nových kampaní)
  • 7-denní kliknutí
  • 1-denní kliknutí
  • 1-denní kliknutí anebo 1-denní zobrazení

Jak atribuční okno funguje?

Stalo se vám někdy, že vám Facebook hlásil xy nákupů za xxxxxx Kč, ale reálně u vás na e-shopu došlo jen k třetině nákupů za zlomek zmiňované částky? Zlobili jste se, že vám Facebook lže, nebo že se snaží výsledky přifouknout? Pak to bylo právě tím, že jste měli špatně nastavené atribuční okno.

Dbejte zejména na časové období, pokud máte v úmyslu zobrazit si všechny aktivity, které s vaší reklamou souvisí. Stejné časové období byte měli zvolit jak pro atribuci zobrazení, tak pro atribuci prokliků

Ideální je zvolit si atribuční okno "7-denní kliknutí". Získáte tak nejpřesnější výsledky ze svých reklam.

Pokud chcete zjistit, jaké nákupy provedli vaši zákazníci poté, co si zobrazili vaši reklamu či na ní klikli za poslední den, zvolte poslední možnost atribučního okna - 1-denní kliknutí anebo 1-denní zobrazení

Umožní vám to přehled o tom, jestli vaše zhlédnutí nebo kliknutí na vaši reklamu přináší úspěch vaším nákupům.

Atribuční okno na Facebooku vám tedy, jinak řečeno, pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a s docílením co nejpřesnějších výsledků.

Jak nastavit atribuční okno pro co nejpřesnější výsledky?

Pokud chcete výsledky, potřebujete si vždy nejdřív určit cíl. A to i ve vašich reklamních kampaních. 

Ve sloupci Výsledky se vám budou zobrazovat ty akce, které jsou pro vás důležité. 

Je vaším cílem konverze? Pak se vám ve výsledcích budou zobrazovat počty nákupů, nebo třeba to, kolikrát si zákazník vložil vaše zboží do nákupního košíku.

Jak atribuční okno ovlivňuje výsledky viditelné ve správci reklam a proč je potřeba si na něj dát pozor?

Je potřeba mít na paměti, že když se ve vašem správci reklam podíváte na sloupec "Výsledky", uvidíte pouze akce, které souvisí s vašim cílem. Ve vašich přehledech ale možná uvidíte i jiné aktivity, které mohou souviset s vaší reklamou. 

Zákazník sice zareaguje na vaši reklamu, kterou jste chtěli dosáhnout zvýšení nákupů proklikem a následným nákupem na webových stránkách. Produkt se mu ale zalíbí natolik, že se rozhodne olajkovat i vaši Facebookovu stránku. Takový "lajk" se do přehledů započítá také, ale ve výsledcích se vám nezobrazí.

Co si z toho vzít?

Atribuční okno na Facebooku vám pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a docílení přesnějších výsledků. Díky němu máte přehled o akcích vašich zákazníků ve vámi zvoleném časovém období. 

Pokud vám vaše reklamy nepřinášejí žádné konverze, tedy pokud si zákazníci nenakupují ani po jedné z akcí - po zhlédnutí nebo po prokliku z reklamy, pravděpodobně je na čase změnit či poupravit vaši reklamní kampaň.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.