Jak správně zacházet s atribučním oknem na Facebooku?

21.07.2022

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?

Co je to atribuční okno?

I když tohle marketingové pojmenování zní záhadně, je to s ním vskutku jednoduché. Atribuční okno představuje období mezi tím, kdy si potenciální zákazník zobrazil či kliknul na vaši reklamu, a tím, kdy následně vykonal akci (nakoupil, zkontaktoval vás, vložil si zboží do košíku...). 

Pokud zákazník klikne na reklamu a provede vyžadovanou akci, nazýváme to atribuce prokliků. Může se ale stát, že zákazník vaši reklamu viděl, neklikl na ni, ale akci provedl i tak (šel třeba napřímo na váš web, nikoliv proklikem přes reklamu). Takovou akci pak nazýváme atribuce zobrazení.

Atribuční okna na Facebooku

Facebook aktuálně v rámci nastavení nabízí čtyři podporována okna, a to :

  • 7-denní kliknutí nebo 1-denní zobrazení (což je zároveň výchozí nastavení všech nových kampaní)
  • 7-denní kliknutí
  • 1-denní kliknutí
  • 1-denní kliknutí anebo 1-denní zobrazení

Jak atribuční okno funguje?

Stalo se vám někdy, že vám Facebook hlásil xy nákupů za xxxxxx Kč, ale reálně u vás na e-shopu došlo jen k třetině nákupů za zlomek zmiňované částky? Zlobili jste se, že vám Facebook lže, nebo že se snaží výsledky přifouknout? Pak to bylo právě tím, že jste měli špatně nastavené atribuční okno.

Dbejte zejména na časové období, pokud máte v úmyslu zobrazit si všechny aktivity, které s vaší reklamou souvisí. Stejné časové období byte měli zvolit jak pro atribuci zobrazení, tak pro atribuci prokliků

Ideální je zvolit si atribuční okno "7-denní kliknutí". Získáte tak nejpřesnější výsledky ze svých reklam.

Pokud chcete zjistit, jaké nákupy provedli vaši zákazníci poté, co si zobrazili vaši reklamu či na ní klikli za poslední den, zvolte poslední možnost atribučního okna - 1-denní kliknutí anebo 1-denní zobrazení

Umožní vám to přehled o tom, jestli vaše zhlédnutí nebo kliknutí na vaši reklamu přináší úspěch vaším nákupům.

Atribuční okno na Facebooku vám tedy, jinak řečeno, pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a s docílením co nejpřesnějších výsledků.

Jak nastavit atribuční okno pro co nejpřesnější výsledky?

Pokud chcete výsledky, potřebujete si vždy nejdřív určit cíl. A to i ve vašich reklamních kampaních. 

Ve sloupci Výsledky se vám budou zobrazovat ty akce, které jsou pro vás důležité. 

Je vaším cílem konverze? Pak se vám ve výsledcích budou zobrazovat počty nákupů, nebo třeba to, kolikrát si zákazník vložil vaše zboží do nákupního košíku.

Jak atribuční okno ovlivňuje výsledky viditelné ve správci reklam a proč je potřeba si na něj dát pozor?

Je potřeba mít na paměti, že když se ve vašem správci reklam podíváte na sloupec "Výsledky", uvidíte pouze akce, které souvisí s vašim cílem. Ve vašich přehledech ale možná uvidíte i jiné aktivity, které mohou souviset s vaší reklamou. 

Zákazník sice zareaguje na vaši reklamu, kterou jste chtěli dosáhnout zvýšení nákupů proklikem a následným nákupem na webových stránkách. Produkt se mu ale zalíbí natolik, že se rozhodne olajkovat i vaši Facebookovu stránku. Takový "lajk" se do přehledů započítá také, ale ve výsledcích se vám nezobrazí.

Co si z toho vzít?

Atribuční okno na Facebooku vám pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a docílení přesnějších výsledků. Díky němu máte přehled o akcích vašich zákazníků ve vámi zvoleném časovém období. 

Pokud vám vaše reklamy nepřinášejí žádné konverze, tedy pokud si zákazníci nenakupují ani po jedné z akcí - po zhlédnutí nebo po prokliku z reklamy, pravděpodobně je na čase změnit či poupravit vaši reklamní kampaň.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...