Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?
I když tohle marketingové pojmenování zní záhadně, je to s ním vskutku jednoduché. Atribuční okno představuje období mezi tím, kdy si potenciální zákazník zobrazil či kliknul na vaši reklamu, a tím, kdy následně vykonal akci (nakoupil, zkontaktoval vás, vložil si zboží do košíku...).
Pokud zákazník klikne na reklamu a provede vyžadovanou akci, nazýváme to atribuce prokliků. Může se ale stát, že zákazník vaši reklamu viděl, neklikl na ni, ale akci provedl i tak (šel třeba napřímo na váš web, nikoliv proklikem přes reklamu). Takovou akci pak nazýváme atribuce zobrazení.
Facebook aktuálně v rámci nastavení nabízí čtyři podporována okna, a to :
Stalo se vám někdy, že vám Facebook hlásil xy nákupů za xxxxxx Kč, ale reálně u vás na e-shopu došlo jen k třetině nákupů za zlomek zmiňované částky? Zlobili jste se, že vám Facebook lže, nebo že se snaží výsledky přifouknout? Pak to bylo právě tím, že jste měli špatně nastavené atribuční okno.
Dbejte zejména na časové období, pokud máte v úmyslu zobrazit si všechny aktivity, které s vaší reklamou souvisí. Stejné časové období byte měli zvolit jak pro atribuci zobrazení, tak pro atribuci prokliků.
Ideální je zvolit si atribuční okno "7-denní kliknutí". Získáte tak nejpřesnější výsledky ze svých reklam.
Pokud chcete zjistit, jaké nákupy provedli vaši zákazníci poté, co si zobrazili vaši reklamu či na ní klikli za poslední den, zvolte poslední možnost atribučního okna - 1-denní kliknutí anebo 1-denní zobrazení.
Umožní vám to přehled o tom, jestli vaše zhlédnutí nebo kliknutí na vaši reklamu přináší úspěch vaším nákupům.
Atribuční okno na Facebooku vám tedy, jinak řečeno, pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a s docílením co nejpřesnějších výsledků.
Pokud chcete výsledky, potřebujete si vždy nejdřív určit cíl. A to i ve vašich reklamních kampaních.
Ve sloupci Výsledky se vám budou zobrazovat ty akce, které jsou pro vás důležité.
Je vaším cílem konverze? Pak se vám ve výsledcích budou zobrazovat počty nákupů, nebo třeba to, kolikrát si zákazník vložil vaše zboží do nákupního košíku.
Je potřeba mít na paměti, že když se ve vašem správci reklam podíváte na sloupec "Výsledky", uvidíte pouze akce, které souvisí s vašim cílem. Ve vašich přehledech ale možná uvidíte i jiné aktivity, které mohou souviset s vaší reklamou.
Zákazník sice zareaguje na vaši reklamu, kterou jste chtěli dosáhnout zvýšení nákupů proklikem a následným nákupem na webových stránkách. Produkt se mu ale zalíbí natolik, že se rozhodne olajkovat i vaši Facebookovu stránku. Takový "lajk" se do přehledů započítá také, ale ve výsledcích se vám nezobrazí.
Atribuční okno na Facebooku vám pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a docílení přesnějších výsledků. Díky němu máte přehled o akcích vašich zákazníků ve vámi zvoleném časovém období.
Pokud vám vaše reklamy nepřinášejí žádné konverze, tedy pokud si zákazníci nenakupují ani po jedné z akcí - po zhlédnutí nebo po prokliku z reklamy, pravděpodobně je na čase změnit či poupravit vaši reklamní kampaň.
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Instagram může být poměrně silným nástrojem pro vizuální prezentaci značky. Jaká pravidla se u profilů vyplatí dodržovat? Na co byste neměli zapomínat? A jaká jsou základní pravidla grafiky na Instagramu? V tomto článku jsem vám sepsala vše podstatné.
Zkrátka PNO představuje pomyslné zaklínadlo mnoha majitelů firem. O co se vlastně jedná? K čemu slouží? A proč jej firmy a podnikatelé tak řeší? Já už to vím a vy to budete po přečtení tohoto článku vědět taky.
Obsah je král, praví okřídlené marketingové rčení. Platí to i na sítích. Co ale dělat v okamžiku, kdy jednoduše netušíte, jaký obsah na ně dát? Co se hodí konkrétně na Instagram?
Napsat skutečně dobře bio pro Instagram může vyhlížet poměrně triviálně. Ve skutečnosti to ale vyžaduje kreativitu a určitou strategii. Jak vytvořit opravdu dobré bio?
Máte skvělý nápad na novou marketingovou kampaň? Strávili jste hodiny hledáním, psaním, navrhováním a testováním? Teď už potřebujete jen zpětnou vazbu od potenciálních klientů.