Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.

Jak správně zacházet s atribučním oknem na Facebooku?
Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?

Co je to atribuční okno?
I když tohle marketingové pojmenování zní záhadně, je to s ním vskutku jednoduché. Atribuční okno představuje období mezi tím, kdy si potenciální zákazník zobrazil či kliknul na vaši reklamu, a tím, kdy následně vykonal akci (nakoupil, zkontaktoval vás, vložil si zboží do košíku...).
Pokud zákazník klikne na reklamu a provede vyžadovanou akci, nazýváme to atribuce prokliků. Může se ale stát, že zákazník vaši reklamu viděl, neklikl na ni, ale akci provedl i tak (šel třeba napřímo na váš web, nikoliv proklikem přes reklamu). Takovou akci pak nazýváme atribuce zobrazení.
Atribuční okna na Facebooku
Facebook aktuálně v rámci nastavení nabízí čtyři podporována okna, a to :
- 7-denní kliknutí nebo 1-denní zobrazení (což je zároveň výchozí nastavení všech nových kampaní)
- 7-denní kliknutí
- 1-denní kliknutí
- 1-denní kliknutí anebo 1-denní zobrazení

Jak atribuční okno funguje?
Stalo se vám někdy, že vám Facebook hlásil xy nákupů za xxxxxx Kč, ale reálně u vás na e-shopu došlo jen k třetině nákupů za zlomek zmiňované částky? Zlobili jste se, že vám Facebook lže, nebo že se snaží výsledky přifouknout? Pak to bylo právě tím, že jste měli špatně nastavené atribuční okno.
Dbejte zejména na časové období, pokud máte v úmyslu zobrazit si všechny aktivity, které s vaší reklamou souvisí. Stejné časové období byte měli zvolit jak pro atribuci zobrazení, tak pro atribuci prokliků.
Ideální je zvolit si atribuční okno "7-denní kliknutí". Získáte tak nejpřesnější výsledky ze svých reklam.
Pokud chcete zjistit, jaké nákupy provedli vaši zákazníci poté, co si zobrazili vaši reklamu či na ní klikli za poslední den, zvolte poslední možnost atribučního okna - 1-denní kliknutí anebo 1-denní zobrazení.
Umožní vám to přehled o tom, jestli vaše zhlédnutí nebo kliknutí na vaši reklamu přináší úspěch vaším nákupům.
Atribuční okno na Facebooku vám tedy, jinak řečeno, pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a s docílením co nejpřesnějších výsledků.
Jak nastavit atribuční okno pro co nejpřesnější výsledky?
Pokud chcete výsledky, potřebujete si vždy nejdřív určit cíl. A to i ve vašich reklamních kampaních.
Ve sloupci Výsledky se vám budou zobrazovat ty akce, které jsou pro vás důležité.
Je vaším cílem konverze? Pak se vám ve výsledcích budou zobrazovat počty nákupů, nebo třeba to, kolikrát si zákazník vložil vaše zboží do nákupního košíku.
Jak atribuční okno ovlivňuje výsledky viditelné ve správci reklam a proč je potřeba si na něj dát pozor?
Je potřeba mít na paměti, že když se ve vašem správci reklam podíváte na sloupec "Výsledky", uvidíte pouze akce, které souvisí s vašim cílem. Ve vašich přehledech ale možná uvidíte i jiné aktivity, které mohou souviset s vaší reklamou.
Zákazník sice zareaguje na vaši reklamu, kterou jste chtěli dosáhnout zvýšení nákupů proklikem a následným nákupem na webových stránkách. Produkt se mu ale zalíbí natolik, že se rozhodne olajkovat i vaši Facebookovu stránku. Takový "lajk" se do přehledů započítá také, ale ve výsledcích se vám nezobrazí.

Co si z toho vzít?
Atribuční okno na Facebooku vám pomáhá s upřesněním vašich reklamních kampaní a docílení přesnějších výsledků. Díky němu máte přehled o akcích vašich zákazníků ve vámi zvoleném časovém období.
Pokud vám vaše reklamy nepřinášejí žádné konverze, tedy pokud si zákazníci nenakupují ani po jedné z akcí - po zhlédnutí nebo po prokliku z reklamy, pravděpodobně je na čase změnit či poupravit vaši reklamní kampaň.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?
Mluví se o tom všude. Určitě se vám o tom zmínil známý, kamarád, anebo někdo z rodiny. Rozhodně byste do toho podle nich měli jít! Marušce od vedle to totiž přineslo obrovské prodeje. Řeč je o facebookové reklamě. Jak jinak. Jenže pamatujte: Reklamu na Facebooku je potřeba budovat od nuly! Tady nikdo vaše produkty nehledá!
Proč má Facebook výpadky?
Sociální sítě se staly hybnou silou lidské společnosti. Trávíme na nich obrovské množství času. (Podle nejnovějších průzkumů jsou to nyní skoro 3 hodiny denně.) Tohoto fenoménu si samozřejmě všimla i většina podnikatelských subjektů. Ti se prostřednictvím Facebooku snaží propagovat svoje výrobky a služby.
Inspirovat se úspěšnou strategií může být v marketingu funkčním postupem. Proč to ovšem neplatí bezvýhradně? Proč jsou lokální trhy specifické? A v čem jsou Češi jako zákazníci unikátní?
O peníze jde až na prvním místě aneb jak rozjet úspěšné podnikání a proč to bez peněz nejde
Žádná firma ani podnikatel se v začátcích svého podnikání neobejdou bez určitých vstupních investic. Tak to prostě je, bylo a bude. A platí to tím tuplem pro výdaje na marketing a reklamu na sítích. Proč? A proč je věta "My do toho začneme investovat, až když nám to začne vydělávat." tou nejhorší, jakou můžete v businessu vypustit?...