Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
"Zaručené" postupy na soc. sítích, které až tak zaručené nejsou
"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."
"Hashtagy dávat maximálně 5 na příspěvek. 2 více konkrétní s tématem v příspěvku, 3 více všeobecné pro oslovení širšího publika."
"Využívejte vždy co nejvíce hashtagů. Tedy klidně třeba celých 30 na příspěvek."
"Využívejte co nejvíce carousely. Videa už jsou na Instagramu mrtvá."
"Napište u každého příspěvku vždy alespoň krátký popisek."
...
"Zaručených" rad, tipů a doporučení jsem za posledních 10 let, kdy se aktivně pohybuji ve světě marketingu a hlavně sociálních sítí, slyšela tolik, že bych z nich mohla sepsat pořádnou bichli. Všechny mají vždy 3 věci společné:
- Myslí to s vámi dobře.
- Hledají zkratku nebo okliku k úspěchu.
- A hlavně - nefungují.
Teda tak... Ony fungují, ale ne čistě samy o sobě, černo-bíle.
Hned vám to vysvětlím, jak to myslím.
Vše začíná a končí testováním
Úspěšná marketingová strategie není úspěšná proto, že by někdo objevil tajnou díru v systému, anebo zkratku k úspěchu. Úspěšná marketingová strategie je úspěšná proto, že si ji někdo několikrát otestoval.
Ne jednou, ne dvakrát, ale několikrát. A hlavně, třeba u několika klientů.
Miluju, ale nenávidím!
Já mám s podobnými radami takový love-hate relationship.
Na jednu stranu je strašně ráda vyhledávám a testuji, ale na stranu druhou je nerada u mých klientů vidím, protože tuším, odkud vítr vane.
Hledají snadnou cestu k úspěchu. Hledají nějakou tajnou cestičku, o které si myslí, že ji nikdo jiný předtím nezkusil a neobjevil. Hledají jednoduchou cestu k výhře.
Jenže...
V posilovně taky necvičíte jen biceps, abyste vymakali celé tělo.
Ve škole taky nepřečtete jen jednu knížku, abyste se naučili všechno.
Na mobilu taky nepoužíváte jen jednu aplikaci, abyste komunikovali se všemi.
Doma taky nepoužíváte jen jednu hadru, abyste umyli nádobí, okna a záchod.
...
Asi chápete kam tím mířím.
Dobrá rada nad zlato
Ono ty rady nejsou v zásadě špatné. Špatné je pak to, jak k nim přistoupíme.
Zda je vezmeme doslova a do písmene, dáme si klapky na oči a vydáme se proti zdi.
Anebo se z nich poučíme, vyzkoušíme je, otestujeme si je v celé mozaice marketingových činností, které děláme a až na základně toho vyhodnotíme, zda pro nás mají význam či nikoliv.
Svět totiž není jen černo-bílý. Je pestrý, má nespočet barev a odstínů.
A kdyby skutečně existovala jen jediná rada, která by vás v online světě vystřelila do vesmíru, už by se o ní vědělo a dělali by ji všichni.
Jenže...
Když by to dělali všichni a všichni by tedy byli nejlepší, neznamenalo by to potom, že vlastně všichni jsou na stejné úrovni?! Tedy, že jsou všichni průměrní?! Tedy, že nikdo není nejlepší?! A že vlastně zase žádná jediná opravdová rada na úspěch neexistuje?!
Důvěřuj, ale prověřuj
Dívejte, neříkám, že nemáte poslouchat nikoho, kdo se vám snaží pomoci. Právě naopak. Poslouchejte všechny okolo, vnímejte, co říkají, ukládejte si jejich rady, tipy a náměty. Je to super.
Avšak vždy si to otestujte u sebe.
Podle mě totiž žádná jedna instantní rada na úspěch neexistuje. Podle mě je to souhra spousty faktorů a jednotlivých dílků.
Zkoušejte proto všechny dílky zvlášť a vytvořte si z nich svou vlastní marketingovou mozaiku, která vám a jen vám bude fungovat.
A nezapomeňte při tom všem zkoušení, promýšlení a testování na selský rozum. Někdy na něj totiž zapomínáme...
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.
Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.
Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.