"Zaručené" postupy na soc. sítích, které až tak zaručené nejsou

09.05.2024

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

"Hashtagy dávat maximálně 5 na příspěvek. 2 více konkrétní s tématem v příspěvku, 3 více všeobecné pro oslovení širšího publika."

"Využívejte vždy co nejvíce hashtagů. Tedy klidně třeba celých 30 na příspěvek."

"Využívejte co nejvíce carousely. Videa už jsou na Instagramu mrtvá."

"Napište u každého příspěvku vždy alespoň krátký popisek."

...

"Zaručených" rad, tipů a doporučení jsem za posledních 10 let, kdy se aktivně pohybuji ve světě marketingu a hlavně sociálních sítí, slyšela tolik, že bych z nich mohla sepsat pořádnou bichli. Všechny mají vždy 3 věci společné:

  • Myslí to s vámi dobře.
  • Hledají zkratku nebo okliku k úspěchu.
  • A hlavně - nefungují.

Teda tak... Ony fungují, ale ne čistě samy o sobě, černo-bíle.

Hned vám to vysvětlím, jak to myslím.

Vše začíná a končí testováním

Úspěšná marketingová strategie není úspěšná proto, že by někdo objevil tajnou díru v systému, anebo zkratku k úspěchu. Úspěšná marketingová strategie je úspěšná proto, že si ji někdo několikrát otestoval.

Ne jednou, ne dvakrát, ale několikrát. A hlavně, třeba u několika klientů.

Miluju, ale nenávidím!

Já mám s podobnými radami takový love-hate relationship.

Na jednu stranu je strašně ráda vyhledávám a testuji, ale na stranu druhou je nerada u mých klientů vidím, protože tuším, odkud vítr vane. 

Hledají snadnou cestu k úspěchu. Hledají nějakou tajnou cestičku, o které si myslí, že ji nikdo jiný předtím nezkusil a neobjevil. Hledají jednoduchou cestu k výhře.

Jenže...

V posilovně taky necvičíte jen biceps, abyste vymakali celé tělo.

Ve škole taky nepřečtete jen jednu knížku, abyste se naučili všechno.

Na mobilu taky nepoužíváte jen jednu aplikaci, abyste komunikovali se všemi.

Doma taky nepoužíváte jen jednu hadru, abyste umyli nádobí, okna a záchod.

...

Asi chápete kam tím mířím.

Dobrá rada nad zlato

Ono ty rady nejsou v zásadě špatné. Špatné je pak to, jak k nim přistoupíme. 

Zda je vezmeme doslova a do písmene, dáme si klapky na oči a vydáme se proti zdi. 

Anebo se z nich poučíme, vyzkoušíme je, otestujeme si je v celé mozaice marketingových činností, které děláme a až na základně toho vyhodnotíme, zda pro nás mají význam či nikoliv.

Svět totiž není jen černo-bílý. Je pestrý, má nespočet barev a odstínů. 

A kdyby skutečně existovala jen jediná rada, která by vás v online světě vystřelila do vesmíru, už by se o ní vědělo a dělali by ji všichni.

Jenže...

Když by to dělali všichni a všichni by tedy byli nejlepší, neznamenalo by to potom, že vlastně všichni jsou na stejné úrovni?! Tedy, že jsou všichni průměrní?! Tedy, že nikdo není nejlepší?! A že vlastně zase žádná jediná opravdová rada na úspěch neexistuje?!

Důvěřuj, ale prověřuj

Dívejte, neříkám, že nemáte poslouchat nikoho, kdo se vám snaží pomoci. Právě naopak. Poslouchejte všechny okolo, vnímejte, co říkají, ukládejte si jejich rady, tipy a náměty. Je to super.

Avšak vždy si to otestujte u sebe.

Podle mě totiž žádná jedna instantní rada na úspěch neexistuje. Podle mě je to souhra spousty faktorů a jednotlivých dílků.

Zkoušejte proto všechny dílky zvlášť a vytvořte si z nich svou vlastní marketingovou mozaiku, která vám a jen vám bude fungovat.

A nezapomeňte při tom všem zkoušení, promýšlení a testování na selský rozum. Někdy na něj totiž zapomínáme...

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...