Úvaha Natálie Rumpala: Jde dosáhnout kvality a zároveň i kvantity v placených reklamách na sociálních sítích?

25.04.2024

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek bude extrémně nízká?

A v tom momentu mě napadla tato úvaha - podle mě to nejde. Ano, už vás úplně slyším - "Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod." Pojďme si to tedy rozebrat. V tomto článku vám dám několik svých myšlenek, argumentů a domněnek, proč si myslím, že to nejde.

Lze mít jak skvělé výsledky, tak i dokonalé zacílení?

Nejprve se vrátíme k aktuálnímu fungování sociálních sítí. 

Sociální sítě (mluvím hlavně o METĚ) aktuálně kladou důležitost cílit na co nejširší a nejobecnější cílovou skupinu. Možná si pamatujete, že ještě tak 7 let zpátky to bylo přesně opačně - zacílit co nejpřesněji na co nejužší cílovou skupinu.

Jenže, život se mění, planeta obíhá kolem slunce a ze zažitého standardu se stal přežitek a historická praktika. 

Dnes nás soc. sítě vedou k tomu, abychom reklamy naopak co nejméně omezovali, co nejméně svazovali přesným zacílením a ponechali samotné síti více prostoru, aby sama našla toho správného člověka.

Správný vs. nesprávný klient

Jenže... Jak vás určitě napadne, v takovou chvíli se vaše kampaň může zobrazit spoustě nerelevantních lidí

Budou to lidé, které vy, váš business, nebo vůbec vaše odvětví absolutně nezajímáte. Nikdy u vás nenakoupí, nepoptají, ani se u vás nikdy nezastaví.

Řeklo by se tedy - vyhozené peníze. "K čemu nám bude oslovit takové nerelevantní publikum?!"

Jenže! Sociální sítě se s pomocí právě takto chybného zacílení a oslovení učí, koho vaší reklamou nakonec oslovit a koho nikoliv. Jmenuje se to "Fáze učení".

Takže je důležité, aby se například META "sekla" a oslovila i naprosto nerelevantní publikum. Protože pak bude vědět "Aha, tady tuto sortu lidí bych vůbec neměla oslovovat, protože ti jsou naprosto nerelevantní. Rozumím. Značím si."

A navíc nikdy nevíte - třeba se i mezi tou "nerelevantní" cílovkou nachází někdo, kdo by o vaše produkty nebo služby mohl mít zájem. Nepodléhejte proto předsudkům a stereotypům. A neházejte všechny do jednoho pytle.

Kvantita vs. kvalita

Jenže... Dostáváme se k problému mého klienta.

Můj klient měl velmi ambiciózní a odvážné cíle, které potřebuje reklamami na soc. sítích splňovat. Ne, že by to těmi reklamami CHTĚL splnit. Ne, on to POTŘEBOVAL splnit.

V takovou chvíli samozřejmě začal tlačit na co nejpřesnější cílení kampaní. To samozřejmě bylo a je možné. 

Jenže... V takovou chvíli se zvýšila průměrná cena za dosah, za oslovení, za reakci. Jedny z jeho cílů.

Protože už jsme neoslovovali tu masu, která právě cenu za tyto výsledky dokáže stlačit dolů. Najednou jsme oslovovali "jen ty správné lidi".

Klient ale chtěl, aby cena za dosah, za oslovení, za reakci zůstala stejná, jako v případě všeobecného cílení.

A to podle mě není možné, protože už neoslovujete onu masu, ale jen pár vybraných lidí (v klientově případě velmi specifickou cílovou skupinu). V tak přesné a úzké cílové skupině ani není tolik lidí, aby průměrná cena za oslovení dosáhla úrovně, jakou klient požadoval. To není výmluva. To je čistá matematika.

Tím už se vám tedy logicky navýší cena za dosah. A i kdyby všech těchto pár lidí (100 %) ještě navíc udělalo reakci na vaši reklamu, pořád je to méně, než u cílení na masu. Takže se logicky zvedne také cena za reakci.

Kvalita vs. kvantita v placených reklamách

Buď tedy budete dosahovat velice odvážných cílů, ale budete ve svých kampaních cílit i na "ne tak kvalitní lidi" (což ovšem nemusí být nutně špatně), anebo bude cílit na super cílovku, ale nebudete mít taková bombastická čísla.

Cíl vždy na prvním místě

Co je ale důležité a naprosto klíčové dodat, tak že v obou případech jsme dosahovali hlavních a zásadních cílů, které si klient stanovil. Jen v prvém případě byla cena za výsledek nižší než v tom druhém.

A to je podle mě v tomto případě naprosto klíčové i pro vás - stanovte si jasné, přesně měřitelné a co nejkonkrétnější cíle a podle nich se následně řiďte.

Nejprve ve svých kampaních vyzkoušejte všeobecné cílení a až třeba po 14 dnech zkuste kampaň pozměnit na přesnější cílení. A uvidíte.

Jak vždy říkám, je potřeba si to otestovat.

Možná zjistíte, že zrovna u vás je právě lepší ono přesnější cílení. Ale nemusíte se vůbec ničeho bát, pokud vám bude fungovat spíše všeobecné cílení. Není to dobře, ani špatně. Zkrátka sociální sítě fungují v dnešní době už trochu jinak.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.