A v tom momentu mě napadla tato úvaha - podle mě to nejde. Ano, už vás úplně slyším - "Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod." Pojďme si to tedy rozebrat. V tomto článku vám dám několik svých myšlenek, argumentů a domněnek, proč si myslím, že to nejde.
Lze mít jak skvělé výsledky, tak i dokonalé zacílení?
Nejprve se vrátíme k aktuálnímu fungování sociálních sítí.
Sociální sítě (mluvím hlavně o METĚ) aktuálně kladou důležitost cílit na co nejširší a nejobecnější cílovou skupinu. Možná si pamatujete, že ještě tak 7 let zpátky to bylo přesně opačně - zacílit co nejpřesněji na co nejužší cílovou skupinu.
Jenže, život se mění, planeta obíhá kolem slunce a ze zažitého standardu se stal přežitek a historická praktika.
Dnes nás soc. sítě vedou k tomu, abychom reklamy naopak co nejméně omezovali, co nejméně svazovali přesným zacílením a ponechali samotné síti více prostoru, aby sama našla toho správného člověka.
Správný vs. nesprávný klient
Jenže... Jak vás určitě napadne, v takovou chvíli se vaše kampaň může zobrazit spoustě nerelevantních lidí.
Budou to lidé, které vy, váš business, nebo vůbec vaše odvětví absolutně nezajímáte. Nikdy u vás nenakoupí, nepoptají, ani se u vás nikdy nezastaví.
Řeklo by se tedy - vyhozené peníze. "K čemu nám bude oslovit takové nerelevantní publikum?!"
Jenže! Sociální sítě se s pomocí právě takto chybného zacílení a oslovení učí, koho vaší reklamou nakonec oslovit a koho nikoliv. Jmenuje se to "Fáze učení".
Takže je důležité, aby se například META "sekla" a oslovila i naprosto nerelevantní publikum. Protože pak bude vědět "Aha, tady tuto sortu lidí bych vůbec neměla oslovovat, protože ti jsou naprosto nerelevantní. Rozumím. Značím si."
A navíc nikdy nevíte - třeba se i mezi tou "nerelevantní" cílovkou nachází někdo, kdo by o vaše produkty nebo služby mohl mít zájem. Nepodléhejte proto předsudkům a stereotypům. A neházejte všechny do jednoho pytle.