Bez komunikace nebudou koláče...

24.05.2024

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

Proč bez nepříjemné diskuze nebude spolupráce se mnou (anebo s jakýmkoliv jiným markeťákem) fungovat?

Dnes otevřu trochu více filozofické téma. Téma, které vám nepřinese žádný konkrétní návod, ani žádnou tajnou "vyfikundaci", díky které instantně zbohatnete (to někdy příště). 

Dnes to bude téma, které vám je asi od přirození jasné. Jenže... Dnes a denně se setkávám s lidmi, kterým to zas tak jasné není, nebo spíše, lépe řečeno, mají zkreslené představy o tom, jak to vlastně v reálu funguje.

Ať už začnete spolupracovat s marketingovou agenturou, externím markeťákem, anebo jakýmkoliv jiným dodavatelem, obchodním partnerem, nebo kýmkoliv jiným, připravte se na nutnost aktivní, četné a hlavně intenzivní komunikace.

Tu máš a starej se...

Bohužel to nefunguje tak, že danému člověku/subjektu dáte přístupy na své sítě, do svých reklamních nástrojů a "starej se...". Minimálně tedy ne na začátku. 

Po půl roce/roce spolupráce si to dokážu živě představit, protože takto už s mými dlouhodobými klienty fungujeme. Jenže na začátku to bude znamenat hodně intenzivní a někdy i hodně nepříjemnou komunikaci (zpětné vazby, výtky, kritiky, neshody).

Bez toho to bohužel nejde. Bez toho ta spolupráce nebude fungovat.

A ač vždycky říkám, že svět není černo-bílý, v tomto případě to takto černobílé (nebála bych se říct) skutečně je.

Proč o tom vlastně píšu?

Proč vám to teď vůbec říkám?! Vy přeci nejste natvrdlí, vy to přeci víte... No... Možná to víte, ale možná si teď nedokážete představit, jak skutečně intenzivní to v reálu bude

Ta komunikace bude opravdu hodně, hodně intenzivní. Na denní bázi. Možná až tak, že si budete říkat, zda nebylo lepší, když jste si to dělali svépomocí sami. Že vám teď mnohem více času a energie žere jen samotná komunikace.

Jenže... Bez komunikace to skutečně nepůjde.

Zatím bohužel nikdo neumíme číst myšlenky, nemáme rentgenové vidění, abychom viděli za zdi vaší firmy, nevlastníme křišťálovou kouli, abychom vyvěštili, kam se svou firmou míříte. To všechno nám musíte říct vy. A to znamená e-maily, telefonáty, schůzky.

Proto, když si domlouváte spolupráci s markeťákem, agenturou, externistou, anebo se mnou, počítejte (minimálně alespoň na začátku) s hodně intenzivní komunikací. Nebojte, nebude to takto navždy. Ono se to uklidní. Ale na začátku s ní skutečně počítejte. Ať pak nejste rozladěni.

Kdo je připraven, není překvapen!

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...