Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Bez komunikace nebudou koláče...
Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...
Proč bez nepříjemné diskuze nebude spolupráce se mnou (anebo s jakýmkoliv jiným markeťákem) fungovat?
Dnes otevřu trochu více filozofické téma. Téma, které vám nepřinese žádný konkrétní návod, ani žádnou tajnou "vyfikundaci", díky které instantně zbohatnete (to někdy příště).
Dnes to bude téma, které vám je asi od přirození jasné. Jenže... Dnes a denně se setkávám s lidmi, kterým to zas tak jasné není, nebo spíše, lépe řečeno, mají zkreslené představy o tom, jak to vlastně v reálu funguje.
Ať už začnete spolupracovat s marketingovou agenturou, externím markeťákem, anebo jakýmkoliv jiným dodavatelem, obchodním partnerem, nebo kýmkoliv jiným, připravte se na nutnost aktivní, četné a hlavně intenzivní komunikace.
Tu máš a starej se...
Bohužel to nefunguje tak, že danému člověku/subjektu dáte přístupy na své sítě, do svých reklamních nástrojů a "starej se...". Minimálně tedy ne na začátku.
Po půl roce/roce spolupráce si to dokážu živě představit, protože takto už s mými dlouhodobými klienty fungujeme. Jenže na začátku to bude znamenat hodně intenzivní a někdy i hodně nepříjemnou komunikaci (zpětné vazby, výtky, kritiky, neshody).
Bez toho to bohužel nejde. Bez toho ta spolupráce nebude fungovat.
A ač vždycky říkám, že svět není černo-bílý, v tomto případě to takto černobílé (nebála bych se říct) skutečně je.
Proč o tom vlastně píšu?
Proč vám to teď vůbec říkám?! Vy přeci nejste natvrdlí, vy to přeci víte... No... Možná to víte, ale možná si teď nedokážete představit, jak skutečně intenzivní to v reálu bude.
Ta komunikace bude opravdu hodně, hodně intenzivní. Na denní bázi. Možná až tak, že si budete říkat, zda nebylo lepší, když jste si to dělali svépomocí sami. Že vám teď mnohem více času a energie žere jen samotná komunikace.
Jenže... Bez komunikace to skutečně nepůjde.
Zatím bohužel nikdo neumíme číst myšlenky, nemáme rentgenové vidění, abychom viděli za zdi vaší firmy, nevlastníme křišťálovou kouli, abychom vyvěštili, kam se svou firmou míříte. To všechno nám musíte říct vy. A to znamená e-maily, telefonáty, schůzky.
Proto, když si domlouváte spolupráci s markeťákem, agenturou, externistou, anebo se mnou, počítejte (minimálně alespoň na začátku) s hodně intenzivní komunikací. Nebojte, nebude to takto navždy. Ono se to uklidní. Ale na začátku s ní skutečně počítejte. Ať pak nejste rozladěni.
Kdo je připraven, není překvapen!
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.