Jak funguje reklama na Facebooku?

14.04.2022

Reklama na Facebooku je efektivním způsobem, který vám umožní účinně podpořit vaši značku. Co a jak na síti funguje? A proč byste se měli spolehnout na reklamu na Facebooku?

Jak může reklama na Facebooku pomoci i vašemu byznysu

Denně aktivně Facebook používají podle údajů z roku 2022 skoro dvě miliardy lidí. Sice vůbec poprvé letos tato sociální síť zaznamenala mírnou stagnaci, stále se však jedná o uživatelskou základnu, která je opravdu impozantní. 

Tento údaj totiž, jinak řečeno, znamená, že reklamy na Facebooku oslovují 34,1 % celosvětové populace starší 13 let.

Facebook je dnes vůbec nejpoužívanější sociální platformou. Oblíbená sociální síť stále vládne mezi publikem do 25 let, populární je ale i mezi cílovou skupinou ve věku 35 až 44 let. Uživatelé na něm v průměru stráví 19,6 hodin měsíčně.

Reklamou můžete oslovit doslova všechny

Dnes už zkrátka platí, že kdo není na Facebooku, jako by nebyl. 

Bezesporu se tak firmám otevírá vynikající prostor pro reklamu. Ostatně průměrný organický dosah příspěvku na facebookové stránce stále klesá, v roce 2020 to bylo pouze 5,2 % a dnes je to dle odborných zdrojů jen 2 %

Ačkoli je organický obsah stále pro každou značku tím nejdůležitějším, dokládá to, že se bez reklamy jednoduše neobejdete.

Reklama na Facebooku má smysl

Že vám reklama na Facebooku pomůže uspět v internetovém světě potvrzují i konkrétní čísla. Z těch lze vyčíst, že facebooková reklama v průměru navyšuje o 10 % zapamatovatelnost značky, o 4 % posiluje povědomí o značce a generuje nárůst prodejů o 2 % při srovnání s cílovou skupinou, která na této sociální síti oslovena nebyla.

S těmito zajímavými údaji přišla v minulosti realizovaná studie, kterou vypracovala společnost Nielsen ve spolupráci s Facebookem. Následně byl celý výzkum popsán serverem AdvertisingAge.

Jaké reklamy na Facebooku skutečně fungují?

A které reklamy zde fungují nejlépe? Jak vyplývá z informací uváděných společnost HootSuite, která se zabývá správou sociálních médií, lidé milují hlavně formát Stories.

Nebývalý úspěch si Stories zažily na Instagramu a úspěšně se tento formát ujal i na Facebooku. Celkem 58 % spotřebitelů tvrdí, že na základě reklamy ve Story navštívilo webové stránky značky a dalších 31 % si prohlédlo obchod na Facebooku.

Lidé se zamilovali do krátkých videí

Zvlášť dobře fungují i Reels, tedy krátká videa. Byť by se dalo očekávat, že v tomto směru Facebook "převálcuje" TikTok, není tomu tak. 

YouTube tvrdí, že celkem 77,9 % Američanů starších 16 let používá Youtube ke sledování krátkých videí. Na druhém místě je překvapivě právě Facebook s podílem 60,8 %. TikTok obdržel až třetí příčku.

Dá se tohle tvrzení ovšem aplikovat i na české prostředí?! Jednoznačně! 

Video reklama se na Facebooku určitě vyplatí i tuzemským značkám. Video příspěvky mají průměru o 135 % vyšší organický dosah než ty statické.

Závěr aneb proč se spolehnout na reklamu na Facebooku

Facebook je díky své popularitě prostorem, který vám dá mnoho příležitostí k tomu, abyste zaujali své potenciální zákazníky a posílili tak i vlastní podnikání. Reklama je v tom prakticky nezbytným nástrojem.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...