Jak funguje reklama na Facebooku?

14.04.2022

Reklama na Facebooku je efektivním způsobem, který vám umožní účinně podpořit vaši značku. Co a jak na síti funguje? A proč byste se měli spolehnout na reklamu na Facebooku?

Jak může reklama na Facebooku pomoci i vašemu byznysu

Denně aktivně Facebook používají podle údajů z roku 2022 skoro dvě miliardy lidí. Sice vůbec poprvé letos tato sociální síť zaznamenala mírnou stagnaci, stále se však jedná o uživatelskou základnu, která je opravdu impozantní. 

Tento údaj totiž, jinak řečeno, znamená, že reklamy na Facebooku oslovují 34,1 % celosvětové populace starší 13 let.

Facebook je dnes vůbec nejpoužívanější sociální platformou. Oblíbená sociální síť stále vládne mezi publikem do 25 let, populární je ale i mezi cílovou skupinou ve věku 35 až 44 let. Uživatelé na něm v průměru stráví 19,6 hodin měsíčně.

Reklamou můžete oslovit doslova všechny

Dnes už zkrátka platí, že kdo není na Facebooku, jako by nebyl. 

Bezesporu se tak firmám otevírá vynikající prostor pro reklamu. Ostatně průměrný organický dosah příspěvku na facebookové stránce stále klesá, v roce 2020 to bylo pouze 5,2 % a dnes je to dle odborných zdrojů jen 2 %

Ačkoli je organický obsah stále pro každou značku tím nejdůležitějším, dokládá to, že se bez reklamy jednoduše neobejdete.

Reklama na Facebooku má smysl

Že vám reklama na Facebooku pomůže uspět v internetovém světě potvrzují i konkrétní čísla. Z těch lze vyčíst, že facebooková reklama v průměru navyšuje o 10 % zapamatovatelnost značky, o 4 % posiluje povědomí o značce a generuje nárůst prodejů o 2 % při srovnání s cílovou skupinou, která na této sociální síti oslovena nebyla.

S těmito zajímavými údaji přišla v minulosti realizovaná studie, kterou vypracovala společnost Nielsen ve spolupráci s Facebookem. Následně byl celý výzkum popsán serverem AdvertisingAge.

Jaké reklamy na Facebooku skutečně fungují?

A které reklamy zde fungují nejlépe? Jak vyplývá z informací uváděných společnost HootSuite, která se zabývá správou sociálních médií, lidé milují hlavně formát Stories.

Nebývalý úspěch si Stories zažily na Instagramu a úspěšně se tento formát ujal i na Facebooku. Celkem 58 % spotřebitelů tvrdí, že na základě reklamy ve Story navštívilo webové stránky značky a dalších 31 % si prohlédlo obchod na Facebooku.

Lidé se zamilovali do krátkých videí

Zvlášť dobře fungují i Reels, tedy krátká videa. Byť by se dalo očekávat, že v tomto směru Facebook "převálcuje" TikTok, není tomu tak. 

YouTube tvrdí, že celkem 77,9 % Američanů starších 16 let používá Youtube ke sledování krátkých videí. Na druhém místě je překvapivě právě Facebook s podílem 60,8 %. TikTok obdržel až třetí příčku.

Dá se tohle tvrzení ovšem aplikovat i na české prostředí?! Jednoznačně! 

Video reklama se na Facebooku určitě vyplatí i tuzemským značkám. Video příspěvky mají průměru o 135 % vyšší organický dosah než ty statické.

Závěr aneb proč se spolehnout na reklamu na Facebooku

Facebook je díky své popularitě prostorem, který vám dá mnoho příležitostí k tomu, abyste zaujali své potenciální zákazníky a posílili tak i vlastní podnikání. Reklama je v tom prakticky nezbytným nástrojem.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...