Je možné cílit na Facebooku na firmy?

07.06.2023

Cílení na Facebooku. To představuje užitečný nástroj pro oslovení vašeho publika. Je ovšem možné cílit na této sociální síti i na samotné firmy? Nebo je možné zacílit na fanoušky určitě firmy, značky nebo společnosti? Pojďme se na to podívat!

Jak funguje cílení reklamy na Facebooku?

Cílení reklamy na Facebooku umožňuje omezit zobrazování vaší reklamy pouze na tu skupinu lidí, která je pro vás z obchodního hlediska relevantní

Pro tento účel vám tato sociální síť nabízí možnosti širokého i podrobného cílení.

Jeho hlavním smyslem je vytvořit online okruh uživatelů. Přičemž, jak vyplývá z již realizovaných kampaní a jak uvádí přímo Facebook, systém doručování reklam dosahuje nejlepších výsledků u okruhů uživatelů, které čítají konkrétně 2 až 10 milionů lidí.

Vycházet přitom budete z vlastností lidí, kterým reklamu chcete zobrazit. Tyto možnosti tak nelze navázat na firmy. Okruh uživatelů je vždy tvořen pouze konkrétními uživateli! Na to tedy pamatujte!

A i za správou firemních profilů, za vedením firem nebo za firmou samotnou stojí vždy lidé z masa a kostí - marketingoví odborníci, majitelé, jednatelé a jednotliví zaměstnanci. Nelze zde tedy cílit na konkrétní firmy, ale na vlastnosti, zájmy a záliby těchto lidí!

Facebook o svých uživatelích získává obrovské množství dat. A to nejen na základě údajů, které o sobě na síti sami svěří, ale i podle toho, jak se na ní chovají, na co klikají, co lajkují, na čem se zastavují, co chytá jejich pozornost. To lze následně využít i v realizaci reklamních kampaní.

Jak na cílení reklamy v praxi

Cílit reklamu je tedy možné na základě různých parametrů

Základní možnosti cílení jsou:

  • lokalita
  • věk
  • pohlaví 
  • a zájmy

K pokročilým možnostem patří podobná publika, cílení na návštěvníky z vašeho webu, nebo na fanoušky z VAŠICH facebookových stránek.

A pozor, cílit zároveň lze jen na konkrétní zájmy daných lidí. Tedy ne na to, jaké značce věnují svou pozornost prostřednictvím "To se mi líbí", ale podle toho, co je zajímá.

V případě Facebooku máte možnost vymezit i možnost cílení dle oboru konkrétní stránky. Zvolit tak můžete třeba zacílení reklamy na správce restaurací, retailových stránek, sportovních stránek nebo na správce stránek týkajících se turistického ruchu. 

Ovšem zacílením reklamy celá akce nekončí.

Po spuštění reklamy bude Facebook monitorovat, kdo na ni reaguje. To vám umožní okruh uživatelů postupně zužovat. Reklama se tak dostane pouze ke vhodným zájemcům a může vyvolat žádoucí interakci.

Reklama a umělá inteligence

V dnešní době už však ani samotný Facebook nedoporučuje reklamy nastavovat s příliš detailním cílením. Je tomu tak proto, že disponuje umělou inteligencí (Advantage+), která sama dokáže reklamu mnohem efektivněji zacílit. 

Proto vám dnes často stačí nastavit jen termín kampaně, její budget, případně věk, lokalitu a umístění kampaně. Nic víc už vlastně nepotřebujete znát.

Závěr: Facebooková reklama může být účinná reklama

Reklama na Facebooku může být výhodná. Prakticky za zlomek ceny ve srovnání s jiným typem PPC reklam vám umožňuje získat nově zákazníky. S facebookovou reklamou můžete získat nejen nové fanoušky, větší dosah u příspěvků, ale také nové objednávky a prodeje. Ovšem, jak vždy říkám, "sociální sítě nejsou samospásné", proto od nich nečekejte nereálné zázraky.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...