Je možné cílit na Facebooku na firmy?

07.06.2023

Cílení na Facebooku. To představuje užitečný nástroj pro oslovení vašeho publika. Je ovšem možné cílit na této sociální síti i na samotné firmy? Nebo je možné zacílit na fanoušky určitě firmy, značky nebo společnosti? Pojďme se na to podívat!

Jak funguje cílení reklamy na Facebooku?

Cílení reklamy na Facebooku umožňuje omezit zobrazování vaší reklamy pouze na tu skupinu lidí, která je pro vás z obchodního hlediska relevantní

Pro tento účel vám tato sociální síť nabízí možnosti širokého i podrobného cílení.

Jeho hlavním smyslem je vytvořit online okruh uživatelů. Přičemž, jak vyplývá z již realizovaných kampaní a jak uvádí přímo Facebook, systém doručování reklam dosahuje nejlepších výsledků u okruhů uživatelů, které čítají konkrétně 2 až 10 milionů lidí.

Vycházet přitom budete z vlastností lidí, kterým reklamu chcete zobrazit. Tyto možnosti tak nelze navázat na firmy. Okruh uživatelů je vždy tvořen pouze konkrétními uživateli! Na to tedy pamatujte!

A i za správou firemních profilů, za vedením firem nebo za firmou samotnou stojí vždy lidé z masa a kostí - marketingoví odborníci, majitelé, jednatelé a jednotliví zaměstnanci. Nelze zde tedy cílit na konkrétní firmy, ale na vlastnosti, zájmy a záliby těchto lidí!

Facebook o svých uživatelích získává obrovské množství dat. A to nejen na základě údajů, které o sobě na síti sami svěří, ale i podle toho, jak se na ní chovají, na co klikají, co lajkují, na čem se zastavují, co chytá jejich pozornost. To lze následně využít i v realizaci reklamních kampaní.

Jak na cílení reklamy v praxi

Cílit reklamu je tedy možné na základě různých parametrů

Základní možnosti cílení jsou:

  • lokalita
  • věk
  • pohlaví 
  • a zájmy

K pokročilým možnostem patří podobná publika, cílení na návštěvníky z vašeho webu, nebo na fanoušky z VAŠICH facebookových stránek.

A pozor, cílit zároveň lze jen na konkrétní zájmy daných lidí. Tedy ne na to, jaké značce věnují svou pozornost prostřednictvím "To se mi líbí", ale podle toho, co je zajímá.

V případě Facebooku máte možnost vymezit i možnost cílení dle oboru konkrétní stránky. Zvolit tak můžete třeba zacílení reklamy na správce restaurací, retailových stránek, sportovních stránek nebo na správce stránek týkajících se turistického ruchu. 

Ovšem zacílením reklamy celá akce nekončí.

Po spuštění reklamy bude Facebook monitorovat, kdo na ni reaguje. To vám umožní okruh uživatelů postupně zužovat. Reklama se tak dostane pouze ke vhodným zájemcům a může vyvolat žádoucí interakci.

Reklama a umělá inteligence

V dnešní době už však ani samotný Facebook nedoporučuje reklamy nastavovat s příliš detailním cílením. Je tomu tak proto, že disponuje umělou inteligencí (Advantage+), která sama dokáže reklamu mnohem efektivněji zacílit. 

Proto vám dnes často stačí nastavit jen termín kampaně, její budget, případně věk, lokalitu a umístění kampaně. Nic víc už vlastně nepotřebujete znát.

Závěr: Facebooková reklama může být účinná reklama

Reklama na Facebooku může být výhodná. Prakticky za zlomek ceny ve srovnání s jiným typem PPC reklam vám umožňuje získat nově zákazníky. S facebookovou reklamou můžete získat nejen nové fanoušky, větší dosah u příspěvků, ale také nové objednávky a prodeje. Ovšem, jak vždy říkám, "sociální sítě nejsou samospásné", proto od nich nečekejte nereálné zázraky.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.

Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!

Facebook obsahuje celou řadu užitečných nástrojů pro inzerenty. Mnohé z nich možná ani neznáte. Jedním takovým je Facebook Ad Library, neboli Knihovna reklam. O co se jedná? K čemu slouží? A proč si ji zamilujete na první kliknutí? To vám prozradím právě zde. Pohodlně se tedy usaďte, začínám.

Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

GDPR. Nic nového pod sluncem. Ovlivnilo už řadu oblastí a reklama na Facebooku není výjimkou. Na které důležité zásady byste v této souvislosti měli dbát?