Jak na cílení reklamy v praxi
Cílit reklamu
je tedy možné na základě různých parametrů.
Základní možnosti cílení jsou:
- lokalita,
- věk,
- pohlaví
- a zájmy.
K pokročilým možnostem patří podobná publika, cílení na návštěvníky z vašeho webu, nebo na fanoušky z VAŠICH facebookových stránek.
A pozor, cílit zároveň lze jen na konkrétní zájmy daných lidí. Tedy ne na to, jaké značce věnují svou pozornost prostřednictvím "To se mi líbí", ale podle toho, co je zajímá.
V případě Facebooku máte možnost vymezit i možnost cílení dle oboru konkrétní stránky. Zvolit tak můžete třeba zacílení reklamy na správce restaurací, retailových stránek, sportovních stránek nebo na správce stránek týkajících se turistického ruchu.
Ovšem zacílením reklamy celá akce nekončí.
Po spuštění reklamy bude Facebook monitorovat, kdo na ni reaguje. To vám umožní okruh uživatelů postupně zužovat. Reklama se tak dostane pouze ke vhodným zájemcům a může vyvolat žádoucí interakci.
Reklama a umělá inteligence
V dnešní době už však ani samotný Facebook nedoporučuje reklamy nastavovat s příliš detailním cílením. Je tomu tak proto, že disponuje umělou inteligencí (Advantage+), která sama dokáže reklamu mnohem efektivněji zacílit.
Proto vám dnes často stačí nastavit jen termín kampaně, její budget, případně věk, lokalitu a umístění kampaně. Nic víc už vlastně nepotřebujete znát.