Jak vypnout/zapnout reklamy na Instagramu

16.03.2023

Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?

Jak přidat instagramový profil do Facebook Ads Manageru

K tomu, abyste mohli využívat na této sociální sít reklamy, potřebujete v první řadě firemní profil. Vypínání a zapínání reklamy na Instagramu se provádí na Facebooku ve Správci reklam, který je též znám pod původním názvem také Facebook Ads Manager. Tento nástroj je velmi variabilní.

Pokud nevidíte svůj instagramový profil ve Facebook Ads Manageru, nejprve ho sem budete muset přidat

To jednoduše uděláte tak, že vyberete záložku Nastavení, která se nachází vlevo nahoře. V ní zvolte možnost Instagramové účty. Poté klikněte na volbu Přidat nový Instagramový účet a zadejte své uživatelské jméno a heslo pro Instagram.

Pokud svůj účet na Instagramu ještě nemáte, máte možnost si ho přímo na Facebooku i vytvořit. To je obdobně intuitivní. Stačí si zvolit uživatelské jméno a zadat platný e-mail. Na tuto adresu vám následně budou zaslány pokyny pro nastavení vašeho hesla.

Jak přidat a nastavit reklamu na Instagramu

Následně už můžete se svým profilem pracovat a začít přidávat reklamy. Tuto možnost najdete pod volbou Umístění reklamy, kde místo Advantage+ je potřeba zvolit Ruční umístění a v této volbě odeberte nebo přidejte možnost pro Instagram.

Poté máte možnost reklamu podle vlastních potřeb nastavit. Navolit je možné účel reklamy, cílový okruh uživatelů a formát. Následně si určíte rozpočet a dobu zobrazení reklamy.

Na Instagramu je možné pracovat celkem se čtyřmi typy reklam. Pokud znáte v principu reklamu na Facebooku, bude to pro vás snazší, zdejší reklamy jsou totiž do určité míry podobné. Samozřejmě ale reflektují to, co je Instagram a jakým způsobem se na něm komunikuje. Reklamy na této sociální sítí jsou totiž více zaměřené na vizuální stránku.

Jaké pokročilé možnosti práce s reklamou lze využít

A pozor, případně nemusíte odebírat nebo přidávat celý Instagram, ale jen nějaké kanály (příspěvky, Stories, apod.). Právě z tohoto důvodu je vhodnější reklamu nastavovat ve Facebook Ads Manageru, byť to lze i přímo v aplikaci Instagram.

Bez Facebook Ads Manageru byste si navíc nemohli vytvořit reklamu pro Stories. Ty představují už o něco pokročilejší práci s reklamními kampaněmi. Především je nutné dbát na to, aby zůstávaly jednotlivé posty dostatečně přirozené a příliš jako reklama nevyčnívaly.

Mějte také na paměti, že reklama se nezobrazí ve vašich Stories. Zobrazovat se bude mezi jednotlivými příběhy ostatních uživatelů, a to pouze vybranému okruhu lidí, pro který jste tuto možnost nastavili.

Závěr aneb jak nastavit reklamu na Instagramu

Instagramový profil je nutné nejprve přidat do Facebook Ads Manageru. Následně můžete v této utilitě provádět veškerá nastavení. 

TIP PRO VÁS: Já vždy za všech okolností doporučuji nastavovat placené kampaně ve Správci reklam, tedy ve Facebook Ads Manageru. Proč? Najdete zde mnohem více možností k propagaci, kampaně si zde nastavíte skutečně od A do Z a můžete zde jednoduše nastavit i její umístění.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...