Jak vypnout/zapnout reklamy na Instagramu

16.03.2023

Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?

Jak přidat instagramový profil do Facebook Ads Manageru

K tomu, abyste mohli využívat na této sociální sít reklamy, potřebujete v první řadě firemní profil. Vypínání a zapínání reklamy na Instagramu se provádí na Facebooku ve Správci reklam, který je též znám pod původním názvem také Facebook Ads Manager. Tento nástroj je velmi variabilní.

Pokud nevidíte svůj instagramový profil ve Facebook Ads Manageru, nejprve ho sem budete muset přidat

To jednoduše uděláte tak, že vyberete záložku Nastavení, která se nachází vlevo nahoře. V ní zvolte možnost Instagramové účty. Poté klikněte na volbu Přidat nový Instagramový účet a zadejte své uživatelské jméno a heslo pro Instagram.

Pokud svůj účet na Instagramu ještě nemáte, máte možnost si ho přímo na Facebooku i vytvořit. To je obdobně intuitivní. Stačí si zvolit uživatelské jméno a zadat platný e-mail. Na tuto adresu vám následně budou zaslány pokyny pro nastavení vašeho hesla.

Jak přidat a nastavit reklamu na Instagramu

Následně už můžete se svým profilem pracovat a začít přidávat reklamy. Tuto možnost najdete pod volbou Umístění reklamy, kde místo Advantage+ je potřeba zvolit Ruční umístění a v této volbě odeberte nebo přidejte možnost pro Instagram.

Poté máte možnost reklamu podle vlastních potřeb nastavit. Navolit je možné účel reklamy, cílový okruh uživatelů a formát. Následně si určíte rozpočet a dobu zobrazení reklamy.

Na Instagramu je možné pracovat celkem se čtyřmi typy reklam. Pokud znáte v principu reklamu na Facebooku, bude to pro vás snazší, zdejší reklamy jsou totiž do určité míry podobné. Samozřejmě ale reflektují to, co je Instagram a jakým způsobem se na něm komunikuje. Reklamy na této sociální sítí jsou totiž více zaměřené na vizuální stránku.

Jaké pokročilé možnosti práce s reklamou lze využít

A pozor, případně nemusíte odebírat nebo přidávat celý Instagram, ale jen nějaké kanály (příspěvky, Stories, apod.). Právě z tohoto důvodu je vhodnější reklamu nastavovat ve Facebook Ads Manageru, byť to lze i přímo v aplikaci Instagram.

Bez Facebook Ads Manageru byste si navíc nemohli vytvořit reklamu pro Stories. Ty představují už o něco pokročilejší práci s reklamními kampaněmi. Především je nutné dbát na to, aby zůstávaly jednotlivé posty dostatečně přirozené a příliš jako reklama nevyčnívaly.

Mějte také na paměti, že reklama se nezobrazí ve vašich Stories. Zobrazovat se bude mezi jednotlivými příběhy ostatních uživatelů, a to pouze vybranému okruhu lidí, pro který jste tuto možnost nastavili.

Závěr aneb jak nastavit reklamu na Instagramu

Instagramový profil je nutné nejprve přidat do Facebook Ads Manageru. Následně můžete v této utilitě provádět veškerá nastavení. 

TIP PRO VÁS: Já vždy za všech okolností doporučuji nastavovat placené kampaně ve Správci reklam, tedy ve Facebook Ads Manageru. Proč? Najdete zde mnohem více možností k propagaci, kampaně si zde nastavíte skutečně od A do Z a můžete zde jednoduše nastavit i její umístění.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...

Máte firemní profil na Facebooku a chcete si jej propojit s firemním profilem na Instagramu? Pak jste tady naprosto správně! V tomto článku půjdeme rovnou k jádru pudla. Žádná teorie, žádná omáčka. Jen praktický návod. Tak pojďme na to!

Prodeje. Asi jedna z prvních věcí, která vás napadne na otázku - Proč je dobré mít reklamu na Facebooku? Jenže to není jediný důvod, proč byste zde (a potažmo na různých soc. sítích) měli reklamu mít. V tomto článku jsem se o tom rozepsala více. Pojďte odhalit dalších 5 klíčových důvodů, proč je dobré inzerovat na Facebooku.

Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.