Příspěvky na LinkedIn: Délka, jazyk, podoba

20.09.2018

V mém posledním článku jsem vás informovala o tom, že na firemní LinkedIn nemůžete přidávat příspěvky z mobilu. Pro někoho to byl obrovský šok. V tomto článku u firemní prezentace na LinkedIn ještě chvíli zůstanu. Často se mě totiž mí klienti ptají, v jakém jazyce by měli publikovat příspěvky na LinkedIn? A jak dlouhý zde může být text příspěvků? Rozhodla jsem se proto tyto otázky objasnit i zde na mém blogu.

V jakém jazyce publikovat příspěvky na LinkedIn? 

Určitě jste se již setkali s radou, že by se na LinkedIn měly veškeré informace uvádět pouze v angličtině. Cpali to do nás zprava zleva všichni personalisté i manažeři. 

Ovšem doba se změnila a LinkedIn už nepoužívají pouze zahraniční či mezinárodní firmy, ale také čistě české společnosti, které nikoho anglicky hovořícího oslovit nechtějí. Odpověď na naši první otázku je tedy jednoduchá - komunikujte zde v jazyce vaší cílové skupiny.

Pokud se zde snažíte oslovit čistě Čechy, pak by byl nesmysl přidávat zde příspěvky v angličtině, která je pro nás stále cizím jazykem a ne každý ji dokonale ovládá. Naopak pokud se zde snažíte oslovit zahraniční publikum a rozšířit povědomí o vaší firmě za hranice naší zemičky, tak je komunikace v cizím jazyce nasnadě. Určitě se ale nemusíte bát, že když budete na LinkedIn komunikovat v češtině pro Čechy, že o své sledující přijdete.

Jak dlouhé mohou být příspěvky na LinkedIn?

Jazyk příspěvků tedy máme vyjasněný, ale jak je to s jejich délkou?! Z Twitteru jsme všichni naučení, že mohou mít příspěvky jen 280 znaků. To odpovídá zhruba pěti větám. Na LinkedIn je situace podobná, i když mnohem optimističtější. Na LinkedIn mohou mít příspěvky až 700 znaků, což je 2,5x více než na Twitteru. Rozepisovat se ale stejně nedoporučuji.

Lidem se v dnešní době příliš nechce číst, a tak zastávám názor, že čím stručnější příspěvek bude, tím lépe. Pokud tento limit 700 znaků překročíte, LinkedIn vás na to upozorní.

Velikost fotografie na LinkedIn

Chcete svůj příspěvek na LinkedIn doplnit ještě o fotografii? Pak vás dozajista bude zajímat její optimální rozměr, aby se vašim fanouškům i ostatním uživatelům zobrazila na všech zařízeních co nejlépe. Ideální je fotografie o rozměrech 1080 px X 1080 px. Pokud se vám ale nechtějí vytvářet fotografie zvlášť na Facebook a zvlášť na LinkedIn, bez problémů si zde vystačíte i s fotografiemi použitými na Facebooku. 

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba...

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce.

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek.