V mém posledním článku jsem vás informovala o tom, že na firemní LinkedIn nemůžete přidávat příspěvky z mobilu. Pro někoho to byl obrovský šok. V tomto článku u firemní prezentace na LinkedIn ještě chvíli zůstanu. Často se mě totiž mí klienti ptají, v jakém jazyce by měli publikovat příspěvky na LinkedIn? A jak dlouhý zde může být text příspěvků? Rozhodla jsem se proto tyto otázky objasnit i zde na mém blogu.
V jakém jazyce publikovat příspěvky na LinkedIn?
Určitě jste se již setkali s radou, že by se na LinkedIn měly veškeré informace uvádět pouze v angličtině. Cpali to do nás zprava zleva všichni personalisté i manažeři.
Ovšem doba se změnila a LinkedIn už nepoužívají pouze zahraniční či mezinárodní firmy, ale také čistě české společnosti, které nikoho anglicky hovořícího oslovit nechtějí. Odpověď na naši první otázku je tedy jednoduchá - komunikujte zde v jazyce vaší cílové skupiny.
Pokud se zde snažíte oslovit čistě Čechy, pak by byl nesmysl přidávat zde příspěvky v angličtině, která je pro nás stále cizím jazykem a ne každý ji dokonale ovládá. Naopak pokud se zde snažíte oslovit zahraniční publikum a rozšířit povědomí o vaší firmě za hranice naší zemičky, tak je komunikace v cizím jazyce nasnadě. Určitě se ale nemusíte bát, že když budete na LinkedIn komunikovat v češtině pro Čechy, že o své sledující přijdete.