Příspěvky na LinkedIn: Délka, jazyk, podoba

20.09.2018

V mém posledním článku jsem vás informovala o tom, že na firemní LinkedIn nemůžete přidávat příspěvky z mobilu. Pro někoho to byl obrovský šok. V tomto článku u firemní prezentace na LinkedIn ještě chvíli zůstanu. Často se mě totiž mí klienti ptají, v jakém jazyce by měli publikovat příspěvky na LinkedIn? A jak dlouhý zde může být text příspěvků? Rozhodla jsem se proto tyto otázky objasnit i zde na mém blogu.

V jakém jazyce publikovat příspěvky na LinkedIn? 

Určitě jste se již setkali s radou, že by se na LinkedIn měly veškeré informace uvádět pouze v angličtině. Cpali to do nás zprava zleva všichni personalisté i manažeři. 

Ovšem doba se změnila a LinkedIn už nepoužívají pouze zahraniční či mezinárodní firmy, ale také čistě české společnosti, které nikoho anglicky hovořícího oslovit nechtějí. Odpověď na naši první otázku je tedy jednoduchá - komunikujte zde v jazyce vaší cílové skupiny.

Pokud se zde snažíte oslovit čistě Čechy, pak by byl nesmysl přidávat zde příspěvky v angličtině, která je pro nás stále cizím jazykem a ne každý ji dokonale ovládá. Naopak pokud se zde snažíte oslovit zahraniční publikum a rozšířit povědomí o vaší firmě za hranice naší zemičky, tak je komunikace v cizím jazyce nasnadě. Určitě se ale nemusíte bát, že když budete na LinkedIn komunikovat v češtině pro Čechy, že o své sledující přijdete.

Jak dlouhé mohou být příspěvky na LinkedIn?

Jazyk příspěvků tedy máme vyjasněný, ale jak je to s jejich délkou?! Z Twitteru jsme všichni naučení, že mohou mít příspěvky jen 280 znaků. To odpovídá zhruba pěti větám. Na LinkedIn je situace podobná, i když mnohem optimističtější. Na LinkedIn mohou mít příspěvky až 700 znaků, což je 2,5x více než na Twitteru. Rozepisovat se ale stejně nedoporučuji.

Lidem se v dnešní době příliš nechce číst, a tak zastávám názor, že čím stručnější příspěvek bude, tím lépe. Pokud tento limit 700 znaků překročíte, LinkedIn vás na to upozorní.

Velikost fotografie na LinkedIn

Chcete svůj příspěvek na LinkedIn doplnit ještě o fotografii? Pak vás dozajista bude zajímat její optimální rozměr, aby se vašim fanouškům i ostatním uživatelům zobrazila na všech zařízeních co nejlépe. Ideální je fotografie o rozměrech 1080 px X 1080 px. Pokud se vám ale nechtějí vytvářet fotografie zvlášť na Facebook a zvlášť na LinkedIn, bez problémů si zde vystačíte i s fotografiemi použitými na Facebooku. 

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.