Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Facebook Ads Manager: Máme problém načíst všechna požadovaná data.
Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak to můžete vyřešit?
Problém není na vaší straně
I mě se tato hláška začátkem roku 2024 u některých účtů, které spravuji, objevila. A po konzultaci s lidmi z Facebooku to rozhodně není ojedinělá záležitost.
Podle informací od marketingové podpory z Facebooku se s tímto problémem potýká spousta účtů (i z velkých marketingových agentur), a to už od loňského prosince. Od prosince 2023, kdy všichni řešili nejdůležitější kampaně celého roku. Ty vánoční.
Navíc můžete být klidní - nejste zablokováni, neudělali jste nic špatně, nemáte zablokovaný reklamní účet, vaše reklamy vám nejspíš stále jedou a fungují. Chyba je na straně Facebooku.
Jak to vyřešit?
Jak to tedy můžete vyřešit? Jak opět můžete vidět výsledky ze svých placených kampaní? Jak opět můžete nastavit nové reklamy?
Mám pro vás 3 řešení:
- Smažte v URL adresním řádku "business_id&"
- Zkuste si otevřít Správce reklam ještě jednou ze svého facebookového profilu
- Nainstalujte si Správce reklam do svého telefonu
Nyní se vám pokusím tato řešení blíže představit.
Smažte v URL adresním řádku "business_id&"
Jste na počítači. Máte před sebou stránku svého Reklamního účtu, kam jste vždy chodili pro výsledky, pro nastavování nových kampaní, pro optimalizaci stávajících reklam, apod. Ovšem nyní zde místo výsledků vidíte jen žlutý vykřičník a větu "Máme problém načíst všechna požadovaná data.".
Nahoře v adresním řádku si vyhledejte část "business_id&", toto smažte a znovu si stránku načtěte.
Jakmile to uděláte, měl by se vám váš Reklamní účet v pořádku opět načíst. Měli byste před sebou vidět spuštěné kampaně, veškeré jejich výsledky, možnost založit si novou reklamu, apod.
Co když toto nepomáhá? Nebo co když "business_id&" v adresním řádku nemám?
Nepomáhá to? "business_id&" v URL adresním řádku nevidíte? Anebo za "business_id&" máte nějaké číslo? Pak vyzkoušejte druhou možnost, a to znovu otevření vašeho Správce reklam z vašeho facebookového profilu.
- Jste na svém počítači.
- Běžte normálně na www.facebook.com.
- Vejděte na svůj osobní facebookový profil.
- V levém menu najděte položku Správce reklam.
- A klikněte na ni.
Takto se znovu dostanete do svého Reklamního účtu.
Toto zkoušejte tak dlouho, dokud vám ona hláška "Máme problém načíst všechna požadovaná data." nezmizí a konečně se v pořádku nedostanete do vašeho Ads Manageru.
Stáhněte si Správce reklam do svého telefonu
Pořád vám to nefunguje? Pořád se nedokážete dostat do svého Reklamního účtu? Ovšem je to velice urgentní? Potřebujete rychle stopnout nebo zapnout nějakou kampaň? Potřebujete se rychle podívat na výsledky svých kampaní?
Pak to můžete částečně vyřešit na svém telefonu. Stáhněte si aplikaci Meta Reklamy (nebo také Facebook: Správce reklam) v Google Store nebo App Store.
Díky tomu se dostanete do svého Reklamního účtu alespoň na mobilu a můžete zde (sice hodně omezeně, ale aspoň něco) spravovat, optimalizovat, vypínat/zapínat kampaně.
Nečekejte kompletní rozhraní, jako jste zvyklí z počítače, ovšem zoufalá doba si žádá zoufalé činy. A lepší aspoň takto omezeně, než-li vůbec.
Pokud ani toto nepomáhá, pak zkontaktujte facebookovou podporu pod tímto odkazem: https://www.facebook.com/business/help
To pro vás v tuto chvíli bude jediná možnost na řešení.
Proč se toto děje?
Někoho ještě možná napadne otázka - proč se toto vůbec děje? Proč vás Facebook nechce nechat pustit do vašeho vlastního Reklamního účtu, kde máte všechny své kampaně, za které řádně platíte?!
Bohužel vás zklamu - já sama to nevím. Nejprve jsem si myslela, že se bude jednat o krátkodobý problémek. Ovšem jelikož už tento problém trvá několik měsíců, řekla jsem si, že o něm napíšu článek, abych vám případně pomohla. Avšak zatím to nevypadá, že by to Facebook nějak řešil.
Těžko říct, kdy bude vše opět plně funkční.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.