Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Pozor na zobrazení příspěvků - mobil vs. počítač
Věděli jste, že stále více lidí používá k prohlížení webu a sociálních sítí mobilní zařízení? Na mobilech se v Česku dokonce už surfuje více než na počítačích. Proto je potřeba tomu přizpůsobit i svůj obsah, který zveřejňujete nejen na svých webových stránkách, ale také na svých sociálních sítích. Jakým způsobem je tedy vhodné optimalizovat příspěvky a reklamu na Facebooku?
Proč je důležité správně optimalizovat příspěvky na sociálních sítích
Nebude-li mít vaše reklama (nebo vaše příspěvky) správný formát, nemůže se korektně zobrazovat, a tedy nebude mít ani adekvátní dosah a výsledky.
Při jejím navrhování je potřeba myslet na to, že lidé si prohlížejí sociální sítě z různých zařízení. Stále více jich navíc nemá k dispozici počítač, ale nejprve sáhnou po mobilním telefonu. Tomu je tedy potřeba přizpůsobit i rozměry reklamy a příspěvků.
Dbejte na to, že maximální velikost nahrávaného obrázku by měla činit 1 MB a správný formát obrázku je PNG.
I na profilové fotografii záleží
Vše ovšem začíná už u "profilovky". U profilové fotografie činí doporučená velikost 180 x 180 px. Navíc by měla být ve správném poměru, ideálně tedy čtverec. Na stránce však ve výsledku, pozor, bude zobrazena ve formátu 160 x 160 px. Většinou se coby profilové obrázky používají loga společností.
Mějte také na paměti, že ve feedu se tato fotografie zmenší na pouhých 32 x 32 px. Je tedy nutné vybrat takovou fotografii, která i v takto malém formátu zůstane zřetelná.
Jaké rozměry fotografií Facebook požaduje
Úvodní fotografie
Úvodní fotografie by měla být při standardním zobrazení v rozměru 820 x 312 px. Pro mobilní zařízení je však potřeba využít menší formát, a to 640 x 312 px. Facebook si však fotografii dokáže i sám upravit, proto je důležité dbát na správný poměr stran fotografie, aby se ořezem nedeformovala nebo se v ní neořízlo něco důležitého.
Fotografie události
U fotografie události je potřeba počítat s tím, že pro počítač je použitelným formátem 1 200 x 628 px. Na mobilu se však fotografie zobrazuje vyšší. Abyste proto neztratili žádnou podstatnou informaci z fotografie, má tak spíše význam optimalizace pro mobilní zařízení tak, aby se na mobilu nic podstatného z fotografie neořízlo.
Fotografie v reklamě
Požadovaný reklamní formát fotografie pro zobrazení na počítači činí 1 200 x 628 px. Zobrazí se pak jako 470 x 246 px. Reklamní formát pro zobrazení na mobilu u jednoho obrázku by měl mít optimálně rozměr 1 200 x 628 px a zobrazí se vám jakožto 560 x 292 px.
Ovšem stále více jsou v reklamních kampaních úspěšné fotografie ve tvaru čtverce. Ty se vám totiž zobrazí správně nejen na počítači, ale také na mobilu.
Carousel reklama
U carousel reklamy je potřeba použít reklamní formát 600 x 600 px. Na počítači se vám zobrazí jako 200 x 200 px, na mobilu počítejte s rozměrem 460 x 460 px.
Pozor na množství textu v reklamách
Pozor je nutné dát si i na to, že Facebook každý vámi použitý obrázek, který chcete využít jako reklamní nebo pro promovaný příspěvek, posuzuje. Zejména se brání vůči použití velkého množství textu v grafice.
Dříve bylo maximální povolené množství 20 % textu ve fotografii. Dnes už tato podmínka sice neplatí, ale stále Facebook omezuje reklamy s příliš velkým množství textu v obrázku (nikoliv v příspěvku, ale v obrázku). Textové sdělení by tak mělo být krátké a výstižné, postačí maximálně jedna věta. Tu je také vhodné doplnit výstižným CTA.
Samotný obrázek by měl nést pouze tu nejdůležitější informaci, u carouselu na sebe mohou použité obrázky i navazovat. Obrázky by měly splnit také obecné zásady pro tvorbu reklamy, vyhněte se tak u nich nepřípustnému obsahu.
Ostatní podstatné informace se pokuste vložit do textu nad obrázkem. Ovšem ale ani zde se příliš nerozepisujte.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Jak zakázat inzerci v aplikaci Instagram?
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.