Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
"Vaše reklama nebyla schválena". Co teď?
Přišla vám zpráva ze strany Facebooku, že vaše reklama nebyla schválena? Co vlastně tento pojem znamená? Jaké kroky učinit, aby vám Facebook reklamu schválil? A je nutné okamžitě psát na facebookovou podporu? To vše bude předmětem mého dnešního článku.
Schválení placené reklamy na Facebooku
Vrátíme se ale na úplný počátek. Na počátku stojí příspěvek, kampaň, propagace profilu, sponzoring webové stránky. Zkrátka nějaký obsah, který se rozhodnete podpořit budgetem. Nic zvláštního, nic neobvyklého.
Schvalovací proces na Facebooku
Všechny placené kampaně jsou nejprve facebookem zkontrolovány. Zda v nich například nenabízíte alkoholické nápoje nezletilým, zde nepromujete na svých fotografiích nahotiny, zda v textu neurážíte své fanoušky, nebo zda zkrátka jiným způsobem neporušujete facebookové zásady pro reklamu. Facebook se tak snaží chránit své uživatele, aby nebyli bombardováni nevhodným obsahem.

Odvrácená strana schvalovacího procesu
Na druhou stranu ale právě při tomto kontrolním procesu vyvstává několik ALE.
Kontrolu totiž neprovádí žádná paní Vomáčková z Prahy, nebo pan Kresta z Brna. Veškeré kontroly dělá "robot". Tedy uměle naprogramovaná facebooková aplikace. A ta bohužel často nerozezná nahotinu od fotografie plastového okna, všeobecné otázky od otázek na tělo, nebo reklamu na pleťový krém od reklamy na alkohol. Někdy je to pro něj až příliš složité.
A co víc, tento program neumí moc dobře česky, takže mu některé naše tvary a slovní spojení nedávají smysl.
A tak jednoduše reklamu zamítne. Vaše reklama nebyla schválena.
Co dělat, pokud byla reklama na Facebooku zamítnuta?
V takové chvíli nemusíte panikařit. Neznamená to, že byste už nikdy nic na Facebooku nezpropagovali, ani že vám byl zablokován reklamní účet, nebo že vám bude fakturována vyšší částka. Nic z toho se nestane. Pouze to znamená, že reklama nebude spuštěná, dokud ji neupravíte.
Ideální řešení
Nejlepší způsob, jak tuto situaci vyřešit, je vejít do svého Správce reklam, vyhledat onu zamítnutou reklamu a zjistit, proč vám ji Facebook neschválil.
Facebook totiž vždy ke svému rozhodnutí připojuje i vysvětlení, proč se tak rozhodl.
Například: "Tato reklama neběží, protože pokládá přímé otázky nebo dělá závěry ohledně osobních vlastností uživatele (např.: "Nedovolte nachlazení, aby vás dostalo" nebo "Zvítězili jste nad rakovinou?"). Tento typ vyjadřování může působit jako narušení soukromí uživatele, čemuž se my snažíme zabránit."
Vaše reklama nebyla schválena - Řešení
V tuto chvíli máte dvě možnosti, jak nastalou situaci vyřešit:
- Buď reklamu upravíte dle požadavků Facebooku (vyměníte nevhodnou fotografii, přepíšete text příspěvku, zvolíte jiná slova, smažete diskutabilní větu, poupravíte cílovou skupinu apod.)
- Anebo se proti tomuto rozhodnutí odvoláte.
Tlačítko odvolání najdete hned u dané placené kampaně, přímo pod samotným rozhodnutím Facebooku. Stačí kliknout na tlačítko "Odvolat se" a do kolonky napsat, proč si myslíte, že vaše reklama neporušuje facebookové zásady pro reklamu. Ovšem pamatujte na to, že na druhé straně nesedí žádná paní Vomáčková z Prahy, ani pan Kresta z Brna. Proto svou obhajobu napište v angličtině. Jen tak budete mít šanci, že bude vaše reklama schválená.
Co se děje po odvolání?
Odvolání jste zaslali? Výborně! Teď už jen stačí čekat. Vaši žádost si totiž projde už skutečný člověk z masa a kostí. Ten zhodnotí podobu vaší reklamy a reklamu vám buď definitivně schválí, anebo definitivně zamítne. Toto rozhodnutí může trvat až 24 hodin. Po tomto rozhodnutí už není možné žádné další odvolání nebo diskuze. Toto rozhodnutí je již definitivní.
Co když nebyla reklama schválená?
Pokud vaše reklama nebude opět schválená, můžete:
- nastavit danou kampaň úplně znovu s úplně novým textem, fotografií a cílovou skupinou,
- anebo daný budget vložit do nějaké jiné reklamy, která již byla řádně schválená.
Avšak ani v tomto případě se nemusíte bát, že by vám Facebook váš účet pro reklamu zablokoval, nebo že by vám zcela znemožnil propagovat obsah na Facebooku. To byste museli nevhodný obsah propagovat neustále a Facebook "škádlit" dlouhodobě. Po jednom zaškobrtnutí se nic neděje.
Facebooková podpora - komunikuje?
Jestliže vás napadlo, že byste v tomto případě zkontaktovali facebookovou podporu a chtěli si to s ní nějak vyříkat, tak vás rovnou zastavím. Facebooková podpora není příliš komunikativní. Mnohé problémy zde lidé řeší i několik let. (Nepřeháním). Zkuste se podívat do různých diskuzních fór a zjistíte, že s facebookovou podporou není rozumná řeč. Proto raději vyzkoušejte reklamu nastavit znovu, nebo rozpočet rozdělit někde jinde.
Máte stále s placenou reklamou na Facebooku problémy? Nedaří se vám placené kampaně spustit? Facebook vám neustále reklamy zakazuje? Nebo máte jiný problém týkající se správy profilu na Facebooku? Pak se na mě klidně obraťte. Ráda vám s tím pomohu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.