Placená reklama na Facebooku je dnes snad více skloňované téma, než samotná správa facebookového profilu. Zajímá to jak firmy, tak i markeťáky nebo třeba samotné uživatele. V tomto článku si ji tedy také párkrát vyskloňujeme a povíme si základy, které byste měli znát.
Ovšem nečekejte, že se z tohoto článku naučíte vše. Jen základních kurzů pro pochopení a správné nastavení placené reklamy najdete v Česku stovky. A to se nebavíme o náročnějších úkonech. Proto tento článek považujte za základ, který vám pro začátek velice dobře poslouží a pomůže. V některém z dalších článků se potom dozvíte více.
1. Jasně si stanovte cílovou skupinu
A začneme hezky na začátku. Abyste si mohli správně nastavit placenou reklamu, budete muset znát přesně vaši cílovou skupinu. Ovšem nepotřebujete takové detaily, jako jsou jména, počet dětí nebo rodný list babičky. Stačí, když si připravíte, na jaké pohlaví chcete cílit, v jakém věku je vaše cílové publikum, kde bydlí a jaké má zájmy.
Příklad:
Pohlaví: Ženy i Muži (lze cílit i čistě jen na Ženy nebo čistě jen na Muže)
Věk: 25 - 55 let
Demografické údaje: Ostrava, Opava, Praha + 15 km
Zájmy: Facebook, Twitter, nakupování, sport, fitness...
Takto vám to bude bohatě stačit.
Otevřete si tedy svého Business Managera -> Okruhy uživatelů -> a zde si tuto Vaši cílovou skupinu nastavte. Ideální je si ji rovnou pojmenovat podle toho, co jste si zde nastavili, abyste do budoucna vždy přesně věděli, o jakou cílovou skupinu se jedná.