Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Placená reklama na Facebooku aneb co byste měli vědět
Placená reklama na Facebooku je dnes snad více skloňované téma, než samotná správa facebookového profilu. Zajímá to jak firmy, tak i markeťáky nebo třeba samotné uživatele. V tomto článku si ji tedy také párkrát vyskloňujeme a povíme si základy, které byste měli znát.
Ovšem nečekejte, že se z tohoto článku naučíte vše. Jen základních kurzů pro pochopení a správné nastavení placené reklamy najdete v Česku stovky. A to se nebavíme o náročnějších úkonech. Proto tento článek považujte za základ, který vám pro začátek velice dobře poslouží a pomůže. V některém z dalších článků se potom dozvíte více.
1. Jasně si stanovte cílovou skupinu
A začneme hezky na začátku. Abyste si mohli správně nastavit placenou reklamu, budete muset znát přesně vaši cílovou skupinu. Ovšem nepotřebujete takové detaily, jako jsou jména, počet dětí nebo rodný list babičky. Stačí, když si připravíte, na jaké pohlaví chcete cílit, v jakém věku je vaše cílové publikum, kde bydlí a jaké má zájmy.
Příklad:
Pohlaví: Ženy i Muži (lze cílit i čistě jen na Ženy nebo čistě jen na Muže)
Věk: 25 - 55 let
Demografické údaje: Ostrava, Opava, Praha + 15 km
Zájmy: Facebook, Twitter, nakupování, sport, fitness...
Takto vám to bude bohatě stačit.
Otevřete si tedy svého Business Managera -> Okruhy uživatelů -> a zde si tuto Vaši cílovou skupinu nastavte. Ideální je si ji rovnou pojmenovat podle toho, co jste si zde nastavili, abyste do budoucna vždy přesně věděli, o jakou cílovou skupinu se jedná.

2. Rozmyslete si typ placené reklamy
Další důležitou položkou je typ placené reklamy. Markeťáci většinou rozlišují 4 základní typy placené reklamy na Facebooku:
Propagace facebookového profilu - Získání více označení "To se mi líbí" u profilu = více lajků.
Propagace webové stránky - Dostanete zákazníky na Váš web, kde zjistí více o Vašich produktech, objednají si Vaše výrobky nebo udělají rezervaci.
Sponzoring příspěvků - Propagace jednotlivých vybraných příspěvků, aby získaly více označení "To se mi líbí" či větší dosah - napomáhá také získávání nových fanoušků.
Remarketing - Znovu-oslovení lidí, kteří navštívili Vaše webové stránky. Pokud zákazník neudělá na Vašem webu žádnou akci, tak ho chceme dále remarketingově informovat, ať neváhá a skutečně si u Vás něco koupí nebo objedná. Remarketing se nastavuje pomocí Facebook PIXELU.
To jsou čtyři základní a nejvíce nastavované typy sponzoringů na Facebooku. Ovšem jejich výčet tímto zdaleka nekončí.
Na Facebooku si můžete nastavit třeba zviditelnění firmy v okolí, zasponzorovat Vaše kontaktní údaje, aby Vám fanoušci více volali nebo psali, vytvořit dynamický remarketing, který bude Vaše fanoušky znovu-oslovovat a ukazovat jim přesně daný typ výrobků, který si prohlíželi na Vašem webu, nastavit sponzoring Vašich poboček, aby je lidé více navštěvovali a spoustu, spoustu dalšího.
Toto je skutečně jen malý výčet toho, co všechno na Facebooku můžete vytvořit. Cílem tohoto článku ale není vyjmenovat všechny typy reklam, nýbrž Vám popsat, jak si správně nastavit takovou reklamu. Pojďme tedy dál.
3. Připravte si obsah reklamy
Řekněme tedy, že jste se rozhodli pro Sponzoring facebookového profilu, abyste získávali více fanoušků, a také pro Sponzoring webové stránky, abyste měli více návštěv na webu. Tyto reklamy jsou logicky velice odlišné. Proto je potřeba vymyslet specifický obsah pro tu či onu reklamu.
Příklad:
Sponzoring facebookového profilu: Staňte se fanouškem xxx a zůstaňte s námi v kontaktu.
Sponzoring webové stránky: Právě teď jen u nás najdete 50% slevu na všechny výrobky. Navštivte náš e-shop a objednejte si xxx ještě dnes.
Ideální v tomto případě je otevřít si daný typ reklamy, který chcete nastavovat, a rovnou tyto věci do ni vpisovat a vkládat.
4. Rozpočet placené reklamy
Dále si rozmyslete, kolik peněz do placené reklamy chcete vložit. Minimálně musíte vložit 10 Kč na den. Proto klidně začněte touto částkou. Ovšem čím vyšší částka, tím větší dosah reklamy a tím lepší výsledky reklama bude mít.
5. Nastavení placené reklamy
Pojďme tedy na to. Jak už jsem uvedla v bodě č. 3, řekněme, že jste se rozhodli pro Sponzoring facebookového profilu a pro Sponzoring webové stránky. K tomuto účelu nemusíte chodit nikam daleko. Stačí vstoupit na Váš facebookový profil a vlevo dole najdete modré tlačítko "Propagovat", zde si vyberte jednu z možností a navolte vše, co jsme si výše připravili a stanovili. Nakonec vše potvrdíte tlačítkem "Propagovat". A je to! Placenou reklamu máte nastavenou.
Dále ji budete kontrolovat, vyhodnocovat a optimalizovat ve svém Správci reklam. O tom si ale povíme zase někdy příště.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.