Je PNO pod 30 % na soc. sítích reálné?
Jenže, je to vůbec reálné? Lze takového PNO na soc. sítích dosáhnout?
Standardní PNO na Facebooku je 20 - 30 %.
To je standardní hodnota, kterou vám potvrdí většina markeťáků. Samozřejmě jsou produkty, u kterých může být PNO i významně nižší, ale jsou také produkty, u kterých může být PNO vyšší (a nemusí to být nutně špatně nastavenou kampaní, nevhodnou kreativou, nebo "blbým" markeťákem).
Na Facebooku vaše produkty totiž nikdo nehledá.
Na Facebook, potažmo na všechny sociální sítě, se lidé chodí bavit, odpočívat, zabíjet čas. Nejdou tam, protože hledají zrovna váš produkt.
To si, prosím, uvědomte.
Lidé nechodí na Facebook proto, aby našli váš produkt.
Vaše produkty lidé vyhledávají na Googlu, na Seznamu, nebo třeba v Bingu, ale ne na sociálních sítích. Sociální sítě nejsou vyhledávače.
Facebook NENÍ vyhledávač
Proto tady budou nejlépe fungovat spíše emocionálně motivované nákupy, líbivé produkty, impulzivní chování, než typicky vyhledávací produkty.
Příklad:
Lépe budou na soc. sítích fungovat reklamy na třpytivé oční stíny, bláznivé lesky na rty, nebo levné oblečení, než třeba na vodní baterie, vany, lednice nebo kuchyňské linky.
Ne, že byste to tady nemohli promovat (vodní baterie, vany, lednice nebo kuchyňské linky), ale jsou to věci, u kterých člověk více přemýšlí, hledá alternativy a dlouho se rozhoduje.
Většina lidí totiž tyto produkty (vodní baterie, vany, lednice nebo kuchyňské linky, apod.) nekupuje impulzivně. Proto logicky bude u takovýchto produktů vyšší PNO.
Kdežto u těch lesků na rty člověk nad ničím příliš nepřemýšlí a spíše impulzivně nakoupí. PNO tak může být významně nižší.