PNO na Facebooku: Je 20 % málo nebo moc?

28.09.2023

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.

Malé opáčko - Co je to PNO?

Vy už jste pokročilí, vy už to dávno víte, ale jen pro narovnání terminologie - PNO je procentuální vyjádření podílu nákladů a obratů. Vypočítáte si ho velice jednoduše - vezmete částku, jakou jste museli dát do reklamy, a tu vydělíte hodnotou objednávek, které vám z toho káply.

Takže například:

2 500 Kč (budget na reklamu) / 15 000 Kč (výše hodnoty objednávek) = PNO

Jednoduché.

Jaké PNO je na soc. sítích adekvátní?

Jenže, teď k tomu důležitému - jaká výše PNO je na Facebooku OK? 

Je jasné, že máte nějaké náklady, máte nějakou marži a máte nějaké výdaje se samotnými produkty (pokud teda neprodáváte například e-booky, na kterých máte 100% marži). Takže je samozřejmě logické, že se chcete dostat na co nejnižší PNO, abyste, jak se tak říká, nedotovali prodej svých vlastních produktů.

Příklad:

Prodáváte oblečení na svém e-shopu. U většiny produktů máte marži 30 %. Nebudeme teď do toho započítávat žádné jiné náklady ani výdaje. Takže řekněme, že aby se vám prodej tohoto oblečení přes soc. sítě oplatil, pak se potřebujete dostat na maximální PNO pod 30 %, abyste na tom aspoň něco málo vydělali.

Je PNO pod 30 % na soc. sítích reálné?

Jenže, je to vůbec reálné? Lze takového PNO na soc. sítích dosáhnout?

Standardní PNO na Facebooku je 20 - 30 %.

To je standardní hodnota, kterou vám potvrdí většina markeťáků. Samozřejmě jsou produkty, u kterých může být PNO i významně nižší, ale jsou také produkty, u kterých může být PNO vyšší (a nemusí to být nutně špatně nastavenou kampaní, nevhodnou kreativou, nebo "blbým" markeťákem).

Na Facebooku vaše produkty totiž nikdo nehledá.

Na Facebook, potažmo na všechny sociální sítě, se lidé chodí bavit, odpočívat, zabíjet čas. Nejdou tam, protože hledají zrovna váš produkt.

To si, prosím, uvědomte.

Lidé nechodí na Facebook proto, aby našli váš produkt.

Vaše produkty lidé vyhledávají na Googlu, na Seznamu, nebo třeba v Bingu, ale ne na sociálních sítích. Sociální sítě nejsou vyhledávače.

Facebook NENÍ vyhledávač

Proto tady budou nejlépe fungovat spíše emocionálně motivované nákupy, líbivé produkty, impulzivní chování, než typicky vyhledávací produkty.

Příklad:

Lépe budou na soc. sítích fungovat reklamy na třpytivé oční stíny, bláznivé lesky na rty, nebo levné oblečení, než třeba na vodní baterie, vany, lednice nebo kuchyňské linky.

Ne, že byste to tady nemohli promovat (vodní baterie, vany, lednice nebo kuchyňské linky), ale jsou to věci, u kterých člověk více přemýšlí, hledá alternativy a dlouho se rozhoduje.

Většina lidí totiž tyto produkty (vodní baterie, vany, lednice nebo kuchyňské linky, apod.) nekupuje impulzivně. Proto logicky bude u takovýchto produktů vyšší PNO.

Kdežto u těch lesků na rty člověk nad ničím příliš nepřemýšlí a spíše impulzivně nakoupí. PNO tak může být významně nižší.

Je PNO pod 10 % reálné?

"Jenže my se potřebujeme dostat u PNO na soc. sítích pod 10 %..." říkáte si teď.

Pokud máte marži 20 % a vaše očekávané PNO je 10 %, tak vám Facebook nejspíš moc fungovat nebude. 

"Aha, takže v tom případě vůbec nemám na soc. sítě jít a promovat zde své produkty?" doplňujete.

To ne. 

Jen je potřeba s tím specificky pracovat:

  • Do placených reklam si zvolte jen TOP nejprodávanější produkty.
  • Vyberte si taky jen ty produkty, na kterých máte největší marži.
  • Snažte se vytvořit co nejpoutavější kampaň (vyhrajte si s fotkami, styly, videi, různými typy reklam, apod.)
  • Neomezujte příliš budget (do konverzních reklam vložte alespoň 500 Kč / denně, a to minimálně).
  • Kampaně nechejte běžet dlouhodobě (po jednom dni ani po prvním týdnu díru do světa neuděláte).
  • Nesázejte pouze na Facebooku, ale vyzkoušejte i PPC reklamy ve vyhledávačích, newsletter marketing, obsahový marketing a další kanály.

Samozřejmě byste se vždy měli snažit dosáhnout co nejnižšího PNO. Jen je potřeba myslet na to, že vaše produkty prvoplánově na soc. sítích nikdo nevyhledává a že standardní PNO se na Facebooku pohybuje kolem 20 - 30 %.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.