Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Mluví se o tom všude. Určitě se vám o tom zmínil známý, kamarád, anebo někdo z rodiny. Rozhodně byste do toho podle nich měli jít! Marušce od vedle to totiž přineslo obrovské prodeje. Řeč je o facebookové reklamě. Jak jinak. Jenže pamatujte: Reklamu na Facebooku je potřeba budovat od nuly! Tady nikdo vaše produkty nehledá!
A tak do toho jdete...
Nejprve sami. Protože si řeknete, že na to přece nepotřebujete draze platit nějakého markeťáka. Stejně to jsou všechno šarlatáni, kteří se ohání tím, že pracují z pláže.
To přece zvládnete sami. Co na tom může být těžkého?! Stačí přece párkrát kliknout a facebooková reklama je na světě!
No Big Deal!
Jenže... Propálíte tady první tisíc, druhý, třetí. Možná vás Facebook mezitím jednou nebo dvakrát zablokuje. Nemáte vůbec čas to sledovat nebo kontrolovat. A ono to nic nepřináší...
Začnete tedy zjišťovat, jak to ta Maruška od vedle vlastně udělala, že má díky facebookové reklamě takové prodeje. A zjistíte, že to zase tak snové, jak všichni vypráví, nebylo. Že na tom makala ve dne v noci několik let a až po letech usilovné práce jí to začalo nést ovoce.
Tak dobře. Nic není ztraceno.
Opřete se do toho pořádně. Zaplatíte si ty nejlevnější kurzy, protože se to chcete naučit. Ale zase na tom přece neprovaříte všechny peníze. To dá přece rozum! Takže jen ty nejlevnější, na které se vám podaří narazit. Většinou nějaké webináře.
Jenže už během prvních minut zjistíte, že vás ty kurzy vůbec nic nenaučí. Že vám neukáží, jak si to prakticky nastavit, jak facebookovou reklamu optimalizovat, nebo jak ji vyhodnocovat.
Vše se furt točí jen kolem nějakého "niche", kterému vůbec nerozumíte, a kolem cílovky, kterou už máte dávno nastavenou.
Ale jak, kruci, dosáhnout výsledků jako má ta Maruška?
Do třetice všeho dobrého a zlého, ne?! Tak se to přece říká!
Tak si na to konečně zaplatíte toho člověka, kterého jste od začátku nechtěli. Nevěříte mu, nelíbí se vám, nechcete mu platit ani korunu navíc. Ale víte, že jinak to už nepůjde...
A jdete s ním na to od pořádně podlahy.
Máte promyšlenou strategii a naprosto vytuněnou grafiku. Takhle promakané jste to nikdy neměli! Teď už to musí přece fungovat!
Jenže kde nic, tu nic...
Problém je v tom, že Facebook není Google nebo Seznam. Facebook není vyhledávač.
Ano, já vím, že zde lidé vyhledávají ostatní lidi nebo firmy, ale kdy naposledy jste vy sami zde hledali nějaký konkrétní produkt?
Uděláme si takovou mini anketku. Řekněme, že si chcete koupit nový stan. Kam jako první půjdete? Do kamenné prodejny, do Decathlonu, na Google, do nějakého svého oblíbeného e-shopu, anebo na Facebook?
Odpovídat mi zde nemusíte. Stačí, když si odpovíte sami sobě.
Máte? Super! Co jste si odpověděli?
Podle výsledků nejrůznějších průzkumů by takto totiž produkt vyhledávalo ani ne 10 % lidí, kteří na Facebooku jsou. A těch necelých 10 % by šlo rovnou na profil svého oblíbeného e-shopu, prodejce nebo firmy.
Protože pamatujte: Reklamu na Facebooku je potřeba budovat od nuly, tady nikdo ty vaše produkty nehledá.
A v tom je ten zásadní problém!
Ač je cílení reklam na Facebooku brutálně detailní, a ač už dnes umělá inteligence Facebooku dokáže reklamy poměrně přesně zacílit, pořád je zobrazuje lidem, kteří o ten daný produkt ve své podstatě neprojevili zájem.
Nehledají ho, nechtějí ho koupit, možná nechtějí vůbec nic koupit.
Ano, možná mají zájem například o přírodu, kempování, stanování, buřty a dovolenou, ale přímo o ten váš konkrétní stan zájem neprojevili. Možná si ani žádný stan koupit nechtějí, jen je baví sledovat příspěvky o kempování.
Vidíte tam ten obrovský rozdíl?
A teď se jim najednou zobrazí váš produkt na jejich zdi. Nastanou tedy dvě možnosti: Zaujme je to a prokliknou se někam dál (případně nakoupí), anebo to budou zcela ignorovat a pro vás to bude znamenat propálené peníze.
Dobře... Stan... To si ještě dokážu představit, že bude možná někdo na Facebooku hledat. Ale co takový eBook, vaše specifická služba nebo Corn Stripper?! To tady skutečně nikdo hledat nebude. (BTW Corn Stripper skutečně existuje - klidně si to najděte)
No jo... ale Maruška od vedle tam díky reklamě má desítky objednávek denně. Já to chci taky!
Tak se v prvé řadě podívejme na fakta:
Co tím chci říct?
Je velice jednoduché chtít něco, co má někdo jiný. Ale už ne tak jednoduché věnovat tomu stejné odhodlání, čas, energii a hlavně ty peníze.
Ale nebojte! Pořád není nic ztraceno. Jak z toho vybruslíme?!
Tak v prvé řadě přestaňte Facebook vnímat jako e-shop nebo vyhledávač. Ani jedno to není.
Facebook je sociální síť. Sociální síť, na kterou se většina lidí chodí bavit.
S tím začneme.
Nehoňte se na Facebooku slepě za PNO, ale spíše vnímejte celý jeho přínos na váš business.
Facebook vám nakonec ponese ovoce. Ale až jakmile se mu budete pořádně věnovat, vybudujete si zde početnou fanouškovskou základnu a přestanete se slepě honit jen za prodeji.
Lidé nemají rádi, když je jim něco vnucováno. Lidé mají rádi pocit, že se tak rozhodli sami.
Za druhé nechtějte úspěch ze dne na den!
A neposlouchejte lidi, kteří vám úspěch ze dne na den slibují!
A za třetí? Buďte trpěliví, buďte trpěliví a ještě jednou buďte trpěliví.
Trpělivost růže přináší
Toto přísloví se neříká jen tak. A víte proč?! Protože reklamu na Facebooku je potřeba budovat od nuly! Tady nikdo vaše produkty nehledá.
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Instagram může být poměrně silným nástrojem pro vizuální prezentaci značky. Jaká pravidla se u profilů vyplatí dodržovat? Na co byste neměli zapomínat? A jaká jsou základní pravidla grafiky na Instagramu? V tomto článku jsem vám sepsala vše podstatné.
Zkrátka PNO představuje pomyslné zaklínadlo mnoha majitelů firem. O co se vlastně jedná? K čemu slouží? A proč jej firmy a podnikatelé tak řeší? Já už to vím a vy to budete po přečtení tohoto článku vědět taky.
Obsah je král, praví okřídlené marketingové rčení. Platí to i na sítích. Co ale dělat v okamžiku, kdy jednoduše netušíte, jaký obsah na ně dát? Co se hodí konkrétně na Instagram?
Napsat skutečně dobře bio pro Instagram může vyhlížet poměrně triviálně. Ve skutečnosti to ale vyžaduje kreativitu a určitou strategii. Jak vytvořit opravdu dobré bio?
Máte skvělý nápad na novou marketingovou kampaň? Strávili jste hodiny hledáním, psaním, navrhováním a testováním? Teď už potřebujete jen zpětnou vazbu od potenciálních klientů.