Na Facebooku nabízíte i lidem, kteří váš produkt nechtějí
Ač je cílení reklam na Facebooku brutálně detailní, a ač už dnes umělá inteligence Facebooku dokáže reklamy poměrně přesně zacílit, pořád je zobrazuje lidem, kteří o ten daný produkt ve své podstatě neprojevili zájem.
Nehledají ho, nechtějí ho koupit, možná nechtějí vůbec nic koupit.
Ano, možná mají zájem například o přírodu, kempování, stanování, buřty a dovolenou, ale přímo o ten váš konkrétní stan zájem neprojevili. Možná si ani žádný stan koupit nechtějí, jen je baví sledovat příspěvky o kempování.
Vidíte tam ten obrovský rozdíl?
A teď se jim najednou zobrazí váš produkt na jejich zdi. Nastanou tedy dvě možnosti: Zaujme je to a prokliknou se někam dál (případně nakoupí), anebo to budou zcela ignorovat a pro vás to bude znamenat propálené peníze.
Dobře... Stan... To si ještě dokážu představit, že bude možná někdo na Facebooku hledat. Ale co takový eBook, vaše specifická služba nebo Corn Stripper?! To tady skutečně nikdo hledat nebude. (BTW Corn Stripper skutečně existuje - klidně si to najděte)
Nesrovnávejte se s ostatními
No jo... ale Maruška od vedle tam díky reklamě má desítky objednávek denně. Já to chci taky!
Tak se
v prvé řadě podívejme na fakta:
- Víte to na 100 %, že má Maruška od vedle desítky objednávek denně? Není je to jen "jedna paní povídala"?
- Jsou to objednávky skutečně ze 100 % z Facebooku? Anebo se na tom podílelo více kanálů?
- Dosáhla Maruška těchto výsledků hned první den/týden, kdy na Facebook přišla, anebo to trvalo nějakou dobu?
- Kolik času, peněz, energie a úsilí do toho Maruška investovala?
- Má Maruška reklamu pouze na Facebooku, anebo i někde jinde?
- Jak zde Maruška komunikuje se svými fanoušky? Má jen jeden příspěvek týdně, anebo více?
- Máte úplně totožný produkt, jako má Maruška, abyste se s ní mohli porovnávat?
- ...
Co tím chci říct?
Je velice jednoduché chtít něco, co má někdo jiný. Ale už ne tak jednoduché věnovat tomu stejné odhodlání, čas, energii a hlavně ty peníze.