Skupiny na Facebooku a jejich nastavení soukromí

12.12.2019

Skupiny na Facebooku se v poslední době těší stále větší popularitě. Není se čemu divit. Dosah příspěvků zveřejněných jejich prostřednictvím výrazně převyšuje viditelnost zpráv publikovaných na firemních profilech. Pokud se tedy na této sociální síti chystáte založit novou komunitu, čeká vás několik rozhodnutí. Mezi jedno z nejdůležitějších bude patřit nastavení jejího druhu.

Jaké typy skupin existují?

Můžete zvolit některou ze tří základních variant:

  • Veřejná
  • Uzavřená
  • Tajná

Čím se liší?

V případě veřejné komunity veškeré příspěvky publikované jejími členy může číst kdokoliv.

Rozhodnete-li se pro uzavřenou, funguje to přesně naopak. Její návštěvníci vidí pouze popis a některé základní informace. Aby se dostali k jejímu obsahu, musí se stát členy.

Lze vytvořit i tajnou skupinu, o níž se dozví jen ti, kterým pošlete pozvánku.

Výhody a nevýhody

Každé z těchto nastavení má své výhody i nevýhody. Pojďme se podívat, v jakém případě se vyplatí vybrat jednotlivé možnosti.

Jde vám o maximální dosah publikací? Zvolte prvně jmenovanou variantu. Nejen příspěvky publikované uživateli, ale i komentáře a lajky se mohou objevit ve feedu přátel těch, kteří se podílejí na tvorbě obsahu či na interakci s ním. To v konečném důsledku znamená vyšší viditelnost a bezplatnou reklamu.

Uzavřené skupiny přijdou vhod zejména těm, kteří plánují hovořit o citlivějších tématech. Nikdo nemůže jen tak přijít a začít si číst jednotlivé příspěvky, pokud se nestane členem. Tento princip nabízí o něco vyšší úroveň soukromí. Měli byste však mít na zřeteli, že se zároveň jedná tak trochu o iluzi a při interakci s ostatními uživateli se nechovat, jako byste se nacházeli v nějaké tajné zvukotěsné místnosti, z níž nikdy neunikne ani hláska.

Posledně jmenovanou možnost využijete v případě, že skutečně vyžadujete maximální stupeň anonymity. Rozhodně se nehodí pro marketéry, mezi jejichž priority patří co nejvyšší možný nárůst počtu členů.

Skupiny na Facebooku a jejich nastavení soukromí 

Jak jsem vám ukázala, neexistuje jedno jediné univerzální nejlepší řešení. Jako první si vždy musíte položit otázku, co přesně očekáváte, jak toho chcete dosáhnout a jak vysoká úroveň soukromí by mohla být ideální pro pozvané členy.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.