Skupiny na Facebooku a jejich nastavení soukromí

12.12.2019

Skupiny na Facebooku se v poslední době těší stále větší popularitě. Není se čemu divit. Dosah příspěvků zveřejněných jejich prostřednictvím výrazně převyšuje viditelnost zpráv publikovaných na firemních profilech. Pokud se tedy na této sociální síti chystáte založit novou komunitu, čeká vás několik rozhodnutí. Mezi jedno z nejdůležitějších bude patřit nastavení jejího druhu.

Jaké typy skupin existují?

Můžete zvolit některou ze tří základních variant:

  • Veřejná
  • Uzavřená
  • Tajná

Čím se liší?

V případě veřejné komunity veškeré příspěvky publikované jejími členy může číst kdokoliv.

Rozhodnete-li se pro uzavřenou, funguje to přesně naopak. Její návštěvníci vidí pouze popis a některé základní informace. Aby se dostali k jejímu obsahu, musí se stát členy.

Lze vytvořit i tajnou skupinu, o níž se dozví jen ti, kterým pošlete pozvánku.

Výhody a nevýhody

Každé z těchto nastavení má své výhody i nevýhody. Pojďme se podívat, v jakém případě se vyplatí vybrat jednotlivé možnosti.

Jde vám o maximální dosah publikací? Zvolte prvně jmenovanou variantu. Nejen příspěvky publikované uživateli, ale i komentáře a lajky se mohou objevit ve feedu přátel těch, kteří se podílejí na tvorbě obsahu či na interakci s ním. To v konečném důsledku znamená vyšší viditelnost a bezplatnou reklamu.

Uzavřené skupiny přijdou vhod zejména těm, kteří plánují hovořit o citlivějších tématech. Nikdo nemůže jen tak přijít a začít si číst jednotlivé příspěvky, pokud se nestane členem. Tento princip nabízí o něco vyšší úroveň soukromí. Měli byste však mít na zřeteli, že se zároveň jedná tak trochu o iluzi a při interakci s ostatními uživateli se nechovat, jako byste se nacházeli v nějaké tajné zvukotěsné místnosti, z níž nikdy neunikne ani hláska.

Posledně jmenovanou možnost využijete v případě, že skutečně vyžadujete maximální stupeň anonymity. Rozhodně se nehodí pro marketéry, mezi jejichž priority patří co nejvyšší možný nárůst počtu členů.

Skupiny na Facebooku a jejich nastavení soukromí 

Jak jsem vám ukázala, neexistuje jedno jediné univerzální nejlepší řešení. Jako první si vždy musíte položit otázku, co přesně očekáváte, jak toho chcete dosáhnout a jak vysoká úroveň soukromí by mohla být ideální pro pozvané členy.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.