Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.
Realitní placené reklamy na Facebooku: Jejich pro a proti
Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se vás bude jednoznačně týkat.
Co to pro vás tedy znamená v praxi? Na jaké omezení svých placených reklam se musíte připravit? A jaká jsou pro a proti realitních placených reklam v rámci METY?
Pojďme se na to všechno postupně podívat.

Speciální kategorie reklam = Omezení reklam
Řekněme, že jste realitní makléř.
A řekněme, že si budete chtít nastavit a spustit placenou reklamu na soc. sítích v rámci METY. Tedy třeba na Facebooku a na Instagramu.
Jelikož téměř vše, co budete chtít v rámci svých profesních sítích (nebavíme se vůbec o vašem osobním profilu) propagovat a promovat, spadá do Speciální kategorie reklam: BYDLENÍ, vždy, za každých okolností si tuto speciální kategorii reklam během nastavování kampaní zvolíte.
Pak se ale připravte také na to, že v rámci cílení svých kampaní budete významně a značně omezení.
Jaká jsou omezení v rámci Speciální kategorie reklam BYDLENÍ?
V rámci této speciální kategorie reklam totiž nesmíte nikoho diskriminovat na základě osobních charakteristik, jako třeba rasy, etnické příslušnosti, barvy pleti, národnosti, náboženství, věku, pohlaví, sexuální orientace, genderové identity, rodinného stavu, handicapu nebo zdravotního či genetického stavu.

Teď si možná říkáte: "Však já nechci nikoho diskriminovat! Mně je jedno, kdo si danou nemovitost ve výsledku koupí."
To je v pořádku. Tak to má být!
Jenže, ruku na srdce, nechtěli jste přece jen v rámci cílení třeba omezit jen na jedno dané město bez jeho okolí? Jen na muže, protože ti většinou rozhodují o koupi nemovitosti? Anebo třeba na věkovou kategorii 30+?
Pak už by to diskriminace byla!
Minimálně tedy z pohledu Facebooku?
Co v rámci Speciální kategorie reklam BYDLENÍ můžete a nemůžete?
Facebook vám v rámci Speciální kategorie reklam BYDLENÍ úplně zamezí cílit na lidi v menším okruhu než minimálně 17 km od daného města.
Tedy například Ostrava + 17 km, Havířov + 17 km, nebo třeba Krnov + 17 km.

A je úplně jedno, jestli je to malý byteček, který na 100 % víte, že si koupí třeba jen někdo z daného města.
Cílit bohužel musíte na dané město plus minimálně 17 km v okolí.
Nemůžete ani zacílit na lidi v jiné věkové kategorii než 18 - 65+ let.
Takže žádný výběr například 30 - 40 let.
To už by pak opět byla ona diskriminace, které se chce Facebook vyhnout.

Nemůžete ani zařadit do cílení lidi se specifickými koníčky, které nijak nesouvisí s bydlením, realitami a nemovitostmi.
Typicky u dražších nemovitostí makléři často chtějí cílit na lidi se zájmy o Apple, Teslu, Ferrari, Mercedes, Golf, Tenis, Technologie, apod. Avšak i toto by byla diskriminace.

V rámci zájmů můžete cílit pouze a jen na zájmy, které nějak souvisí s nemovitostmi: Bydlení, Byt, Dům, Rodinný dům, Investice, Investice do realit, Domov, Nemovitý majetek atp.
Zkrátka musíte v rámci cílení a své reklamy zahrnout co nejvíce lidí v dané lokalitě bez ohledu na jejich osobní charakteristiky (zájmy a koníčky), rasu (jazyka, původ), národnost, náboženství (zájmy), věk, pohlaví, sexuální orientaci, rodinný stav, handicapy nebo zdravotní stav.
Ať už se vám daní lidi do hledáčku hodí či nikoliv.
Ať už víte, že daná nemovitost je ideální pouze pro studenty, pro mladé rodiny s dětmi, anebo pro seniory.
Zahrnout musíte v rámci cílení úplně všechny.
Co když Speciální kategorii reklam zapomenete zvolit?
Nastavujete reklamu ve spěchu, anebo ji nastavujete poprvé a zapomenete Speciální kategorii reklam BYDLENÍ zvolit.
Co se stane?
Je to velký průšvih?
Stát se to může každému.
Napoprvé se většinou nic nestane a reklama vám možná dokonce i projde a poběží.
Pokud to takto budete "zapomínat" pravidelně, po čase na to META přijde a většinou vám vždy nově nastavenou kampaň zablokuje a nespustí.
A pokud to pak vyhodnotí, že to děláte naschvál a schválně tuto Speciální kategorii reklam nevolíte, pak vám může úplně a zcela zablokovat váš reklamní účet a tedy i celkovou možnost placených reklam na soc. sítích.
Takže pokud se vám to stane poprvé, nepanikařte.
Chybu ihned napravte, jakmile si ji uvědomíte a příště už vždy řádně speciální kategorii reklam zvolte.
Pro a proti realitních placených reklam v rámci METY
Mají tedy placené reklamy zaměřené na nemovitosti na soc. sítích vůbec smysl?
Není to jen vyhazování peněz, když ani nemůžete pořádně vybrat lokalitu, ve které se reklama zobrazí, věk oslovených lidí, pohlaví, ani jejich zájmy?
Jak vždycky říkám, nic není černo-bílé.
A to ani placené reklamy na soc. sítích.
Neočekávejte od nich, že by vás zázračně spasily. Že byste zveřejnili na svých sítích jednu jedinou reklamu a rázem z vás byli miliardáři.
Tak to bohužel nefunguje.
Avšak - pokud se snažíte dostat danou informaci, nabídku, inzerát, nemovitost k co nejvíce lidem v dané oblasti a od teď už budete počítat s omezeními v rámci nastavení zacílení dané kampaně, pak vám daná reklama může skvěle posloužit ke zvýšení povědomí o dané nabídce, k oslovení možných potenciálních zájemců, ke zvýšení prokliků na váš web nebo inzerát.
A pokud přece jen potřebujete dostat danou nabídku mezi specifickou skupinu lidí, například mezi studenty, pak můžete využít volné zdarma sdílení příspěvků v uzavřených tematických skupinách na Facebooku.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!
Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."
Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...
Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...





