Realitní placené reklamy na Facebooku: Jejich pro a proti

19.06.2025

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se vás bude jednoznačně týkat. 

Co to pro vás tedy znamená v praxi? Na jaké omezení svých placených reklam se musíte připravit? A jaká jsou pro a proti realitních placených reklam v rámci METY? 

Pojďme se na to všechno postupně podívat.

Speciální kategorie reklam = Omezení reklam

Řekněme, že jste realitní makléř.
A řekněme, že si budete chtít nastavit a spustit placenou reklamu na soc. sítích v rámci METY. Tedy třeba na Facebooku a na Instagramu.

Jelikož téměř vše, co budete chtít v rámci svých profesních sítích (nebavíme se vůbec o vašem osobním profilu) propagovat a promovat, spadá do Speciální kategorie reklam: BYDLENÍ, vždy, za každých okolností si tuto speciální kategorii reklam během nastavování kampaní zvolíte.

Pak se ale připravte také na to, že v rámci cílení svých kampaní budete významně a značně omezení.

Jaká jsou omezení v rámci Speciální kategorie reklam BYDLENÍ?

V rámci této speciální kategorie reklam totiž nesmíte nikoho diskriminovat na základě osobních charakteristik, jako třeba rasy, etnické příslušnosti, barvy pleti, národnosti, náboženství, věku, pohlaví, sexuální orientace, genderové identity, rodinného stavu, handicapu nebo zdravotního či genetického stavu.

Teď si možná říkáte: "Však já nechci nikoho diskriminovat! Mně je jedno, kdo si danou nemovitost ve výsledku koupí."

To je v pořádku. Tak to má být!

Jenže, ruku na srdce, nechtěli jste přece jen v rámci cílení třeba omezit jen na jedno dané město bez jeho okolí? Jen na muže, protože ti většinou rozhodují o koupi nemovitosti? Anebo třeba na věkovou kategorii 30+?

Pak už by to diskriminace byla!
Minimálně tedy z pohledu Facebooku?

Co v rámci Speciální kategorie reklam BYDLENÍ můžete a nemůžete?

Facebook vám v rámci Speciální kategorie reklam BYDLENÍ úplně zamezí cílit na lidi v menším okruhu než minimálně 17 km od daného města.

Tedy například Ostrava + 17 km, Havířov + 17 km, nebo třeba Krnov + 17 km.

A je úplně jedno, jestli je to malý byteček, který na 100 % víte, že si koupí třeba jen někdo z daného města.
Cílit bohužel musíte na dané město plus minimálně 17 km v okolí.

Nemůžete ani zacílit na lidi v jiné věkové kategorii než 18 - 65+ let.

Takže žádný výběr například 30 - 40 let. 

To už by pak opět byla ona diskriminace, které se chce Facebook vyhnout.

Nemůžete ani zařadit do cílení lidi se specifickými koníčky, které nijak nesouvisí s bydlením, realitami a nemovitostmi.

Typicky u dražších nemovitostí makléři často chtějí cílit na lidi se zájmy o Apple, Teslu, Ferrari, Mercedes, Golf, Tenis, Technologie, apod. Avšak i toto by byla diskriminace.

V rámci zájmů můžete cílit pouze a jen na zájmy, které nějak souvisí s nemovitostmi: Bydlení, Byt, Dům, Rodinný dům, Investice, Investice do realit, Domov, Nemovitý majetek atp.

Zkrátka musíte v rámci cílení a své reklamy zahrnout co nejvíce lidí v dané lokalitě bez ohledu na jejich osobní charakteristiky (zájmy a koníčky), rasu (jazyka, původ), národnost, náboženství (zájmy), věk, pohlaví, sexuální orientaci, rodinný stav, handicapy nebo zdravotní stav.

Ať už se vám daní lidi do hledáčku hodí či nikoliv.

Ať už víte, že daná nemovitost je ideální pouze pro studenty, pro mladé rodiny s dětmi, anebo pro seniory.

Zahrnout musíte v rámci cílení úplně všechny.

Co když Speciální kategorii reklam zapomenete zvolit?

Nastavujete reklamu ve spěchu, anebo ji nastavujete poprvé a zapomenete Speciální kategorii reklam BYDLENÍ zvolit.
Co se stane?
Je to velký průšvih? 

Stát se to může každému.

Napoprvé se většinou nic nestane a reklama vám možná dokonce i projde a poběží.

Pokud to takto budete "zapomínat" pravidelně, po čase na to META přijde a většinou vám vždy nově nastavenou kampaň zablokuje a nespustí.

A pokud to pak vyhodnotí, že to děláte naschvál a schválně tuto Speciální kategorii reklam nevolíte, pak vám může úplně a zcela zablokovat váš reklamní účet a tedy i celkovou možnost placených reklam na soc. sítích.

Takže pokud se vám to stane poprvé, nepanikařte.
Chybu ihned napravte, jakmile si ji uvědomíte a příště už vždy řádně speciální kategorii reklam zvolte.

Pro a proti realitních placených reklam v rámci METY 

Mají tedy placené reklamy zaměřené na nemovitosti na soc. sítích vůbec smysl?
Není to jen vyhazování peněz, když ani nemůžete pořádně vybrat lokalitu, ve které se reklama zobrazí, věk oslovených lidí, pohlaví, ani jejich zájmy?

Jak vždycky říkám, nic není černo-bílé.
A to ani placené reklamy na soc. sítích.

Neočekávejte od nich, že by vás zázračně spasily. Že byste zveřejnili na svých sítích jednu jedinou reklamu a rázem z vás byli miliardáři.
Tak to bohužel nefunguje.

Avšak - pokud se snažíte dostat danou informaci, nabídku, inzerát, nemovitost k co nejvíce lidem v dané oblasti a od teď už budete počítat s omezeními v rámci nastavení zacílení dané kampaně, pak vám daná reklama může skvěle posloužit ke zvýšení povědomí o dané nabídce, k oslovení možných potenciálních zájemců, ke zvýšení prokliků na váš web nebo inzerát.

A pokud přece jen potřebujete dostat danou nabídku mezi specifickou skupinu lidí, například mezi studenty, pak můžete využít volné zdarma sdílení příspěvků v uzavřených tematických skupinách na Facebooku.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...

Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?