Mít profil na sociálních sítích je v dnešní době stejně běžné jako kamenný obchod s poutavou výlohou. Taky nějaký určitě máte, že jo?
Očekávali jste však při jeho zakládání, že vám bude generovat obrovské zisky, že díky němu zněkolikanásobíte prodej a že získáte spoustu fanoušků, jenže realita je úplně opačná?
V tomto článku vám vysvětlím, proč tomu tak je!
Sociální sítě nejsou e-shopy
Všem svým klientům hned na začátku říkám, že sociální sítě nejsou e-shop! Na to pamatujte po celou dobu!
K čemu slouží Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, YouTube? Co myslíte?
Jejich prapůvodní význam nebyl v prodeji, v propagaci produktů a služeb, ani ve zvyšování zisků. Od prvopočátku se jedná o >sociální sítě<, které mají lidi propojovat.
Lidé se chodí na sociální sítě bavit, ne nakupovat
Lidé se tady chtějí bavit. Chtějí sdílet nějakou svoji pěknou fotku, chtějí se podívat, jak se mají jejich přátelé, chtějí se něco zajímavého dozvědět, chtějí si odpočinout.
Představte si, že jste váš průměrný zákazník. Ať už jste žena nebo muž, v jakémkoliv věku a bydlíte kdekoliv na světě, pravděpodobně chodíte buď do školy nebo do práce.
Každý den máte spoustu povinností. Ve škole vás štvou učitelé, v práci nadřízení, máte spoustu úkolů, stres je u vás na denním pořádku. Po škole nebo po práci musíte ještě zaopatřit domácnost - uklidit, nakoupit, navařit atp.
Večer po takovém dni rádi zaboříte své unavené tělo do pohodlné sedačky nebo postele, zapnete si televizi nebo internet a necháte se jednoduše bavit. Už nechcete myslet na to, že vás zítra čeká těžká zkouška nebo důležitá prezentace. Prostě chcete vypnout.
Budete si chtít v takovém rozpoložení něco kupovat, sjednávat, zařizovat nebo řešit?