Proč množství objednávek není směrodatný ukazatel, zda je vaše reklama úspěšná?
Řekněme, že bych byla provozovatelkou posiloven. Na začátku tohoto roku bych měla spoustu návštěvníků. Všichni by se ke mě hrnuli, protože by chtěli po Vánocích shodit nabraná kila z řízků, bramborových salátů a cukroví. Tržby a množství návštěvníků by mi rostlo.
Pak by ovšem přišel březen, kdy nás navštívil koronavirus, a ač bych se snažila sebevíc, nikoho bych do posilovny nedostala. Už jen z prostého faktu, že posilovny musely být v tomto období zavřené. Množství návštěvníků tedy klesá.
Posuneme se v čase dále a je zde léto. Ač jsou lidé na dovolených, spousta z nich zůstává doma a využívá znovunabyté svobody a možnosti chodit do posilovny. Návštěvnost mi zase stoupá.
Na množství objednávek má vliv mnoho faktorů
Ano, toto byl jen jeden příklad z mnoha. Ale pro vaši představu určitě posloužil dobře. Chtěla jsem jím demonstrovat to, že pouze reklama nemusí mít a většinou ani nemá na množství objednávek vliv.
Množství objednávek ovlivňuje spousta dalších faktorů:
- poptávka,
- situace na trhu,
- sezónnost,
- nabídka na e-shopu či v obchodě,
- šířka výběru velikostí nebo variant daného produktu,
- konkurence,
- produkt samotný,
- známost značky,
- cena,
- slevové akce či výprodeje,
- obměňování kolekce a nabídky zboží,
- přehlednost e-shopu či webových stránek,
- zajímavost a originalita komunikace,
- a spousta, spousta dalších faktorů.