Proč je nutné vkládat na Facebook a Instagram rozdílný obsah?

22.08.2019

Založili jste si firemní profil na Facebooku i na Instagramu? A máte nutkání vkládat na obě sociální sítě stejný obsah? Pak na chvíli zadržte. Než se do toho pustíte, na chvíli se zastavte, udělejte si třeba kávu a přečtěte si následující článek. Možná vás to k přidávání rozdílného obsahu na Facebook a na Instagram nepřesvědčí, ale alespoň budete vědět, proč je to špatně.

Facebook vs. Instagram

Dnes už asi není člověka, který by Facebook či Instagram neznal, nebo dokonce zde neměl svůj osobní profil. Instagram rychle získává na popularitě a jeho aktivních uživatelů neustále přibývá. Proto i firmy častěji směřují své aktivity i na Instagram. 

Ještě před pár lety po mě klienti správu Instagramu prakticky nechtěli. Jedničkou na poli sociálních sítí byl Facebook, a tak pro ně bylo důležité směřovat veškerou firemní aktivitu hlavně na něj. Dnes už je ale situace jiná. Aktuálně spravuji několik instagramových profilů mých klientů a každým měsícem tento počet pomalu narůstá. Sama zde trávím stále více a více času.

Proč je důležité vkládat na Facebook a Instagram rozdílný obsah?

Proč je tedy důležité vkládat na tyto dvě sociální sítě rozdílný obsah? Proč prostě jednoduše nejde udělat "Ctrl + C" a "Ctrl + V"? A jaký to bude mít na úspěšnost vašich postů dopad?

Podívejte se na to očima vašich fanoušků, zákazníků, klientů. Pokud vám dali lajk na obou sociálních sítí, očekávají, že na každé této síti uvidí trochu jiný obsah. Pořád jim sice můžete nabízet své produkty a služby, pořád jim můžete představovat jejich výhody, pořád jim můžete jednoduše prodávat, ale trochu jiným formátem

Na Facebooku se můžete více rozepsat, můžete zde uvést více pro a proti, můžete zde vkládat dokonce i celé články. Fotografie nejsou až tak důležité a klidně zde můžete sdílet články ze svého blogu nebo z odborných periodik.

Kdežto na Instagramu je nejvíce pozornosti věnováno obrázkům a videím. Zde nikdo nebude číst sáhodlouhé liebesbriefy, nikoho nezajímá nějaký odborný článek, ale nejvíce parády zde uděláte s nádhernou fotografií nebo zábavným videem.

Opakovaný vtip není vtipem...

Pokud budete na obě sociální sítě přidávat naprosto totožný obsah, pak zcela postrádá významu mít profil na obou těchto sociálních sítích. Ano, je sice možné, že někteří lidé mají profil jen na Facebooku a jiní zase jen na Instagramu, ale taky je obrovská skupina lidí, která má profil na obou těchto sítích, a ta pak vidí všechny vaše příspěvky naprosto zbytečně dvakrát. A jak se říká - Opakovaný vtip už není vtipem... 

Opakování a připomínání je sice v marketingu důležité, abyste vytvořili u svých zákazníků pozitivní asociaci s vaší značkou, ale toto opakování má být rafinované, skryté, promyšlené. Takto zkopírované příspěvky nejsou ani jedno z toho. 

Na fanouška to působí jednoduše tak, že se vám nechtělo vymýšlet nic jiného, a tak jste prostě práskli na obě sociální sítě stejný obsah, aby se neřeklo... 

Ale co je vašim cílem? Zveřejňovat příspěvky, aby prostě bylo něco zveřejněno, anebo zveřejňovat unikátní obsah, abyste prodali, oslovili, vzdělávali?!

Facebook a Instagram - jsou to odlišné sociální sítě

Vrátím se k samotné podstatě těchto dvou sociálních sítí - Facebook a Instagram. Pamatujte na to, že to jsou dvě naprosto rozdílné sociální sítě. Kdyby byly stejné, tak se jmenují jen Facebook nebo jen Instagram (neboť Facebook před několika lety skoupil a nyní je Instagram jeho dceřinou společností). 

Jenže ne, ony jsou naprosto odlišné. Lidé zde chodí zcela z odlišných důvodů a za zcela odlišným cílem. Proto je naprosto nesmyslné dávat na ně stejný obsah. 

Mohu to přirovnat například k vaření. Každý pokrm je rozdílný. Kupříkladu je naprosto odlišný zeleninový salát a třeba sekaná. Do obou jídel byste dali úplně jiné ingredience. 

A co by se stalo, kdybyste zeleninový salát vložili místo sekané do trouby a naopak sekanou snědli jako salát syrovou?! Jaký by byl výsledek?! Asi by vám to příliš nechutnalo, bylo by vám z toho špatně a v nejhorším případě byste dostali otravu jídlem. 

A stejně tak je to i v případě těchto sociálních sítí. Ano, nestane se u nich sice nic tak brutálního, jako kdybyste snědli syrovou sekanou, ale dokážete si představit, že to stejně bude dělat neplechu.

Slovo závěrem

Proto se vždy snažte vkládat na Facebook a na Instagram rozdílný obsah. Můžete zde stále prezentovat své výrobky a služby, ale pokuste se to na obou sítích udělat trochu odlišně

Když vás pak budou vaši fanoušci sledovat na obou těchto sítích, nebudou si připadat přehlceni jedním a tentýž příspěvkem a zároveň nenabudou dojmu, že vám nestojí ani za tu trochu práce vytvořit trochu jiný příspěvek. 

A pokud se vám do toho nechce, anebo na to zkrátka nemáte čas, pak pozbývá smyslu mít profil na obou těchto sociálních sítích.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...