Každá kampaň vyžaduje měření
Máte-li definován cíl, můžete přikročit ke strukturování kampaně. Doporučuje se tvořit vždy personalizované reklamy. Také platí, že to, co funguje organicky, obvykle zafunguje i v placené podobě. Vyhněte se však tomu, abyste svou reklamou uživatele obtěžovali.
Máte-li připravenou kampaň, ještě před jejím zahájením je potřeba provést měření. Proč? Musíte totiž vědět, do jakého prostředí vstupujete, jaké byly vstupní údaje, statistiky a parametry (například jaká byla vaše vstupní fanouškovská základna).
Další měření potom realizujte vždy průběžně. A díky prvotnímu měření budete vždy přesně vědět, jak se vám daří. To vám umožní případně kampaň upravit a optimalizovat náklady.
Kampaň následně vyhodnotíte i na samém závěru. Díky tomu snáze porovnáte výsledky a zjistíte, jaký měla dopad a jestli se podařilo naplnit určený cíl.
Změřit je možné nejen to, jak se zdařila podpora prodeje, byť se takto měření provádí nejsnáze. Podobně lze například zjistit, zda se skutečně s pomocí reklamy například zvýšilo povědomí o vaší značce.
Jak vyhodnocovat reklamu na Facebooku
Konkrétně na Facebooku se vyplatí sledovat pro vyhodnocení řadu metrik. Zejména jsou to výdaje, četnost, dosah, zobrazení, ale také zobrazení cílové stránky, prokliky, míru a cenu prokliku, počet konverzí a cenu za ně i konverzní poměr.
Použít na vyhodnocování můžete různé nástroje, například přímo Facebook Analytics. Výhodou tohoto nástroje je velké množství metrik a informace o konkrétní kampani. Odpoví vám také na otázku, nakolik stojí za úspěchem výhradně Facebook. Vyplatí se vám však používat i Google Analytics. Pak by vám v kampaních nemělo chybět ještě i stanovení UTM parametru.