Pokud vám faktory hrají do karet, budete úspěšní i s "blbou" reklamou
Pokud tyto základní faktory nebudou splněny, lze říci, že ani ta sebelepší reklama nemůže fungovat. A platí to pochopitelně i opačně: Vnější faktory vám do určité míry dokáží "odpustit" i amatérsky vedenou reklamu. Na úspěšném produktu se tak může učit v zásadě i nepříliš zkušený nebo zdatný správce sociálních sítí.
Fungovat to musí jako celek
Je ale daleko výhodnější a účinnější, pokud promyšleně funguje celý byznys plán. S nadsázkou bychom tak celý marketingový mix mohli přirovnat k fungování lidského těla, které je obdobně komplexní.
Pokud má tělo zdravé plíce, ale kvalitně nefunguje srdce a mozek, rozhodně nemůžeme organismus považovat za zdravý.
Jak funguje marketingový mix
V případě, že chcete propagovat zboží či službu, musíte se tak naučit řešit situaci komplexně. Každému nasazení reklamy musí předcházet profesionálně zpracovaná marketingová analýza. Samotný marketingový mix následně zahrnuje velmi široké spektrum aktivit, které musí firma vynaložit na to, aby vyvolala poptávku po svém produktu.
Mix zahrnuje klíčová 4P. Prvním bodem je product, tedy česky produkt. Do této části mixu nepatří pouze produkt samotný, ale i jeho obal, značka nebo celkově image výrobce, případně i doplňkové služby.
Druhým stěžejním bodem je price alias cena. Jde přitom nejen o cenu jako takovou, ale i další přidružené náklady, případně i slevy a akční nabídky.
Place alias distribuční cesty označují způsoby distribuce od výrobce až ke koncovému zákazníkovi. Především tedy tato část určuje, jakým způsobem bude produkt prodáván a také kde. Do marketingového mixu patří jednoznačně i samotné místo prodeje. A to ať už se jedná o provozovnu kamennou nebo obchod internetový.
Poslední součástí součástí definovaného marketingového mixu je teprve položka promotion neboli propagace. Ta navíc nezahrnuje jen samotnou reklamu, ale sděluje obecně, jakým způsobem se může koncový zákazník o produktu dozvědět.