Marketing je jako vaření...
Představte si marketing jako vaření. Markeťáci jsou "kuchaři", marketingové návody jsou "kuchařky", vaše produkty či to, co nabízíte, jsou jednotlivé "ingredience" a váš cíl je "hotový pokrm".
Řekněme, že chcete prodat. To je asi ten nejběžnější cíl, který ve své podstatě sledujeme všichni aktivní v businessu - firmy i podnikatelé. Pak v tomto celku bude Facebook figurovat jen jako určitý nástroj, jak tohoto vašeho "pokrmu" tedy cíle dosáhneme.
Facebook jako vařečka...
Představte si Facebook třeba jako vařečku. Určitě se shodneme, že se samotnou vařečkou toho asi moc neuvaříte. Pokud chcete uvařit i obyčejnou "blbou" polévku ze sáčku budete k tomu potřebovat minimálně ještě nějaký ten hrnec či rendlík, ve kterém polévku ohřejete. To může představovat třeba váš web.
Facebook, jakožto naše pomyslná vařečka, je sice skvělý nástroj, dokážeme toho s ním hodně "pomíchat" (obrazně řečeno), ale pokud chcete uvařit skutečně složitý pokrm, řekněme svíčkovou, pak k této naší "vařečce" budeme potřebovat ještě i pořádný hrnec, prkénko, na kterém všechny jednotlivé ingredience pokrájíme, kvalitní nůž, kterým je pokrájíme, atp. (Nebudu vám zde vyjmenovávat veškeré kuchyňské vybavení, které k uvaření svíčkové budete potřebovat. Určitě už ale máte představu, co tím chci říct.)