Není kliknutí jako kliknutí

12.10.2023

Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.

Kliknutí (vše) 

Začneme nejvšeobecnější metrikou "Kliknutí (vše)". Ač by vás to mohlo vést k tomu, že se jedná o základní proklik na váš web z vaší placené reklamy na soc. sítích, není tomu tak.

Tato metrika znamená počet kliknutí, ale i klepnutí nebo přejetí prstem u vašich reklam. Hodně všeobecné a nic neříkající. U této položky klidně můžete mít tisíce výsledků, ale na webu reálně jen pár návštěvníků (to zjistíte například přes Google Analytics).

Tato metrika může dokonce zahrnovat:

  • Kliknutí na odkaz
  • Kliknutí související s profilem stránky firmy nebo profilovým obrázkem
  • Reakce na příspěvek (jako jsou To se mi líbí nebo Super)
  • Komentáře nebo sdílení
  • Kliknutí pro zobrazení médií (třeba fotek) na celou obrazovku
  • Kliknutí pro provedení akcí, které rozpoznáme jako účel vaší kampaně (třeba označení stránky To se mi líbí u kampaně na vyvolání zájmu o stránku)

Abyste tedy získali přesnější výsledky z vaší reklamy, na tuto metriku se nedoporučuji vůbec dívat.

Kliknutí na odkaz

Kliknutí na odkaz by už se mohlo zdát jako ta správná metrika, kterou byste měli sledovat, ale pořád tomu tak není. To, že totiž někdo klikne na odkaz na váš web, ještě neznamená, že se na stránku skutečně dostane a skutečně si ji prohlédne.

Metrika počítá kliknutí, klepnutí nebo přejetí prstem přes odkaz v textu, médiích nebo výzvě k akci v reklamě, které odkazují na cíle nebo prostředí určené inzerentem. Nezapočítává kliknutí na obsah nebo odkazy v oddílu komentářů u příspěvku.

S touto metrikou souvisí ještě i "Jedinečná kliknutí". Toto číslo vám říká, kolik jedinečných účtů provedlo kliknutí na odkaz.

Stále to ale není to nejlepší, co byste měli sledovat.

Zobrazení cílové stránky

To nejrelevantnější, nejlepší a nejhodnotnější, co se v této souvislosti vyplatí sledovat, je "Zobrazení cílové stránky". V tomto případě se totiž neměří jen ten samotný proklik, ale skutečně přechod na cílovou webovou stránku a její zobrazení. Až u tohoto čísla tedy máte skutečně jistotu, že daný člověk byl na vašem webu. Veškeré metriky před tím nemusí být vůbec směrodatné.

Počet zobrazení cílové stránky můžete porovnat s počtem kliknutí na odkaz. Tak poznáte, kolik lidí kliklo na reklamu, ale odešlo před načtením webu. Abyste si mohli zobrazit reportování k zobrazení cílové stránky pro cílové webové stránky, musíte mít nainstalovaný Meta pixel.

Proklik nemusí být skutečně zobrazení webu

Teď už tedy víte, jakou metriku byste měli ve svém Správci reklam sledovat, když chcete vědět, kolik lidí se vám prokliklo na web a nejen to, kolik lidí si web skutečně prohlédlo. A nelekejte se, jakmile toto číslo zjistíte, je dost možné, že se vám najednou mnohonásobně zvýší cena za skutečný proklik na web. To je přirozené. Ale určitě je lepší sledovat skutečné, relevantní metriky, než si jen hladit ego s obrovskými, leč nerelevantními čísly.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.

Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat....

Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit....

"Paní Rumpala, ten Facebook si úplně vymýšlí výsledky. Jak máme vyhodnocovat kampaně, když nám reportujte úplné nesmysly? A v Google Analytics 4 zase nemáme zaznamenáno všechno. Podle čeho to máme tedy vyhodnocovat?"

Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.