Není kliknutí jako kliknutí

12.10.2023

Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.

Kliknutí (vše) 

Začneme nejvšeobecnější metrikou "Kliknutí (vše)". Ač by vás to mohlo vést k tomu, že se jedná o základní proklik na váš web z vaší placené reklamy na soc. sítích, není tomu tak.

Tato metrika znamená počet kliknutí, ale i klepnutí nebo přejetí prstem u vašich reklam. Hodně všeobecné a nic neříkající. U této položky klidně můžete mít tisíce výsledků, ale na webu reálně jen pár návštěvníků (to zjistíte například přes Google Analytics).

Tato metrika může dokonce zahrnovat:

  • Kliknutí na odkaz
  • Kliknutí související s profilem stránky firmy nebo profilovým obrázkem
  • Reakce na příspěvek (jako jsou To se mi líbí nebo Super)
  • Komentáře nebo sdílení
  • Kliknutí pro zobrazení médií (třeba fotek) na celou obrazovku
  • Kliknutí pro provedení akcí, které rozpoznáme jako účel vaší kampaně (třeba označení stránky To se mi líbí u kampaně na vyvolání zájmu o stránku)

Abyste tedy získali přesnější výsledky z vaší reklamy, na tuto metriku se nedoporučuji vůbec dívat.

Kliknutí na odkaz

Kliknutí na odkaz by už se mohlo zdát jako ta správná metrika, kterou byste měli sledovat, ale pořád tomu tak není. To, že totiž někdo klikne na odkaz na váš web, ještě neznamená, že se na stránku skutečně dostane a skutečně si ji prohlédne.

Metrika počítá kliknutí, klepnutí nebo přejetí prstem přes odkaz v textu, médiích nebo výzvě k akci v reklamě, které odkazují na cíle nebo prostředí určené inzerentem. Nezapočítává kliknutí na obsah nebo odkazy v oddílu komentářů u příspěvku.

S touto metrikou souvisí ještě i "Jedinečná kliknutí". Toto číslo vám říká, kolik jedinečných účtů provedlo kliknutí na odkaz.

Stále to ale není to nejlepší, co byste měli sledovat.

Zobrazení cílové stránky

To nejrelevantnější, nejlepší a nejhodnotnější, co se v této souvislosti vyplatí sledovat, je "Zobrazení cílové stránky". V tomto případě se totiž neměří jen ten samotný proklik, ale skutečně přechod na cílovou webovou stránku a její zobrazení. Až u tohoto čísla tedy máte skutečně jistotu, že daný člověk byl na vašem webu. Veškeré metriky před tím nemusí být vůbec směrodatné.

Počet zobrazení cílové stránky můžete porovnat s počtem kliknutí na odkaz. Tak poznáte, kolik lidí kliklo na reklamu, ale odešlo před načtením webu. Abyste si mohli zobrazit reportování k zobrazení cílové stránky pro cílové webové stránky, musíte mít nainstalovaný Meta pixel.

Proklik nemusí být skutečně zobrazení webu

Teď už tedy víte, jakou metriku byste měli ve svém Správci reklam sledovat, když chcete vědět, kolik lidí se vám prokliklo na web a nejen to, kolik lidí si web skutečně prohlédlo. A nelekejte se, jakmile toto číslo zjistíte, je dost možné, že se vám najednou mnohonásobně zvýší cena za skutečný proklik na web. To je přirozené. Ale určitě je lepší sledovat skutečné, relevantní metriky, než si jen hladit ego s obrovskými, leč nerelevantními čísly.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...