Není kliknutí jako kliknutí

12.10.2023

Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.

Kliknutí (vše) 

Začneme nejvšeobecnější metrikou "Kliknutí (vše)". Ač by vás to mohlo vést k tomu, že se jedná o základní proklik na váš web z vaší placené reklamy na soc. sítích, není tomu tak.

Tato metrika znamená počet kliknutí, ale i klepnutí nebo přejetí prstem u vašich reklam. Hodně všeobecné a nic neříkající. U této položky klidně můžete mít tisíce výsledků, ale na webu reálně jen pár návštěvníků (to zjistíte například přes Google Analytics).

Tato metrika může dokonce zahrnovat:

  • Kliknutí na odkaz
  • Kliknutí související s profilem stránky firmy nebo profilovým obrázkem
  • Reakce na příspěvek (jako jsou To se mi líbí nebo Super)
  • Komentáře nebo sdílení
  • Kliknutí pro zobrazení médií (třeba fotek) na celou obrazovku
  • Kliknutí pro provedení akcí, které rozpoznáme jako účel vaší kampaně (třeba označení stránky To se mi líbí u kampaně na vyvolání zájmu o stránku)

Abyste tedy získali přesnější výsledky z vaší reklamy, na tuto metriku se nedoporučuji vůbec dívat.

Kliknutí na odkaz

Kliknutí na odkaz by už se mohlo zdát jako ta správná metrika, kterou byste měli sledovat, ale pořád tomu tak není. To, že totiž někdo klikne na odkaz na váš web, ještě neznamená, že se na stránku skutečně dostane a skutečně si ji prohlédne.

Metrika počítá kliknutí, klepnutí nebo přejetí prstem přes odkaz v textu, médiích nebo výzvě k akci v reklamě, které odkazují na cíle nebo prostředí určené inzerentem. Nezapočítává kliknutí na obsah nebo odkazy v oddílu komentářů u příspěvku.

S touto metrikou souvisí ještě i "Jedinečná kliknutí". Toto číslo vám říká, kolik jedinečných účtů provedlo kliknutí na odkaz.

Stále to ale není to nejlepší, co byste měli sledovat.

Zobrazení cílové stránky

To nejrelevantnější, nejlepší a nejhodnotnější, co se v této souvislosti vyplatí sledovat, je "Zobrazení cílové stránky". V tomto případě se totiž neměří jen ten samotný proklik, ale skutečně přechod na cílovou webovou stránku a její zobrazení. Až u tohoto čísla tedy máte skutečně jistotu, že daný člověk byl na vašem webu. Veškeré metriky před tím nemusí být vůbec směrodatné.

Počet zobrazení cílové stránky můžete porovnat s počtem kliknutí na odkaz. Tak poznáte, kolik lidí kliklo na reklamu, ale odešlo před načtením webu. Abyste si mohli zobrazit reportování k zobrazení cílové stránky pro cílové webové stránky, musíte mít nainstalovaný Meta pixel.

Proklik nemusí být skutečně zobrazení webu

Teď už tedy víte, jakou metriku byste měli ve svém Správci reklam sledovat, když chcete vědět, kolik lidí se vám prokliklo na web a nejen to, kolik lidí si web skutečně prohlédlo. A nelekejte se, jakmile toto číslo zjistíte, je dost možné, že se vám najednou mnohonásobně zvýší cena za skutečný proklik na web. To je přirozené. Ale určitě je lepší sledovat skutečné, relevantní metriky, než si jen hladit ego s obrovskými, leč nerelevantními čísly.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.