Návod: Jak změnit reklamy na Facebooku

04.06.2020

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek. 

V průběhu času ovšem může nastat situace, že už například něco neplatí, nějaká skutečnost se změní, anebo třeba chcete zacílit na trochu jinou cílovou skupinu. Jak tedy změnit reklamy na Facebooku? Jednoduchý návod opět najdete v následujících řádcích.

Jak jednoduše změnit reklamy na Facebooku?

Opět to není nic složitého.

  1. Vejděte do svého Správce reklam.
  2. Vyhledejte si danou reklamu, kterou budete chtít upravit či změnit.
  3. Najeďte na danou reklamu kurzorem myši.
  4. A klikněte na tlačítko "Upravit", které se vám objeví pod názvem reklamy.

V tuto chvíli máte celkem tři možnosti, jak reklamu můžete upravit. Na úrovni:

  1. kampaně,
  2. sady reklam,
  3. nebo reklamy samotné.

Nejvíce vás s největší pravděpodobností bude zajímat Sada reklam nebo Reklamy.

Úprava cílové skupiny, rozpočtu, zobrazení

Na úrovni Sady reklam můžete v reklamě měnit či optimalizovat cílové skupiny, v některých případech také rozpočet reklamy, dobu trvání reklamy i místo zobrazení dané reklamy, tedy to, kde se vaše reklama vašim fanouškům zobrazuje.

Toto všechno zde můžete měnit, upravovat, optimalizovat nebo jakkoliv jinak pozměňovat.

Jakmile budete s úpravami spokojeni, vše potvrdíte dole na stránce zeleným tlačítkem "Zveřejnit". Bez tohoto potvrzení se změny neprojeví.

Úprava textu, fotografie, videa, vizuálu

Na úrovni Reklamy potom můžete v dané kampani upravovat text dané reklamy, fotografii či video u reklamy, odkaz na webovou stránku, nebo celkový vizuál dané reklamy. Zde tedy upravujete už přímo to, co vidí vaši fanoušci, pokud je reklama zastihne.

I v tomto případě platí, že jakmile budete s úpravami spokojeni, vše potvrdíte dole na stránce zeleným tlačítkem "Zveřejnit". Bez tohoto potvrzení se změny neprojeví, proto na to nezapomeňte.

Co když si změny reklamy rozmyslím?

Co když ale nastane situace, že si nakonec tyto provedené změny rozmyslíte? Co když se nakonec rozhodnete, že necháte reklamy doběhnout v původním znění i s původním nastavením? Pak nastanou dvě situace:

  1. Před uložením
  2. Po uložení

V prvním případě se nic neděje. Jednoduše své změny neuložíte a pouze odejdete od svých úprav pomocí tlačítka "Zahodit koncepty". Nic se neuloží, nic se nezmění, vše pokračuje ve stejném duchu i podobě dál.

Ve druhém případě se už ale ke svým původním nastavením tak snadno nedostanete. V tomto případě budete muset reklamu opět ručně přenastavit zpátky do její původní podoby. Bohužel zde není žádné tlačítko "Zpět", které by vás vrátilo ještě do doby, kdy měla vaše reklama původní podobu. Proto si úpravy a změny reklam vždy velmi dobře rozmyslete.

Je vůbec vhodné reklamy v jejím průběhu upravovat? Nebude to mít na její výkonnost negativní vliv? A jak je to se změnou rozpočtu v placené reklamě? Kdy nastává tedy ten správný čas pro navýšení rozpočtu do reklamy? Podle čeho tuto chvíli poznáte? A je vůbec vhodné rozpočet v průběhu reklamy zvyšovat či snižovat? Na všechny tyto otázky najdete odpověď v mém dalším článku: Kdy zvýšit rozpočet do reklamy na Facebooku?

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.