Kdy zvýšit rozpočet do reklamy na Facebooku?

07.05.2020

Nastavili jste si placenou reklamu na Facebooku? Ovšem při jejím vytváření jste do ní vložili jen malý budget s tím, že časem uvidíte, jak se jí bude dařit? Kdy nastává tedy ten správný čas pro navýšení rozpočtu do reklamy? Podle čeho poznáte, že si reklama vede dobře? A je vůbec vhodné rozpočet v průběhu reklamy zvyšovat či snižovat? 

To jsou otázky, které nás budou v tomto článku zajímat.

Kdy nastává správný čas pro navýšení rozpočtu do reklamy? 

Je naprosto jasné, že nikdo z nás nevlastní křišťálovou kouli ani neumí věštit budoucnost. Proto může být mnohdy složité správně odhadnout nejlepší možný rozpočet do placené reklamy na Facebooku. 

Správci sociálních sítí, kteří se této profesi věnují už několik let, dokáží poměrně úspěšně odhadovat úspěšnost reklamy ze svých vlastních zkušeností, a tak vám mohou doporučit velmi přesnou částku, jaká asi bude mít největší smysl. 

Ovšem pro úplného začátečníka to může být doslova jako věštění z čajových lístků. Kdy tedy nastává ten správný čas pro navýšení rozpočtu do reklamy?

Podle čeho poznáte, že si vaše reklama vede dobře? 

Odpověď na tuto otázku si musíte určit a vyhodnotit jen vy sami, ale v principu jde o to, jaký cíl reklamou sledujete:

  • navyšování počtu fanoušků,
  • získávání reakcí (lajků, komentářů, sdílení),
  • dosah příspěvku,
  • počet prokliků na web,
  • počet objednávek.

Měřitelné cíle byste si měli stanovit před každým nastavováním placené reklamy, a to ať už na Facebooku, na Instagramu, anebo kdekoliv jinde v online prostoru. 

Než zvýšíte rozpočet, vyhodnocujte!

Jakmile tedy víte, co reklamou zamýšlíte, pak už pro vás bude velice snadné vyhodnotit, zda je reklama úspěšná či nikoliv a zda si tedy "zaslouží" zvýšení rozpočtu, anebo ji jen necháte doběhnout.

Pomocníkem pro vás může být nejen například získaný počet reakcí, prokliků na web nebo objednávek, ale také průměrná cena za tento výsledek

Například určitě budu uvažovat o navýšení rozpočtu u reklamy, kde průměrná cena za jednu objednávku činí 15 Kč, když hodnota průměrné objednávky je 1 200 Kč. V takovém případě se jednoznačně shodneme na tom, že je taková reklama úspěšná a zaslouží si nejen zvýšení budgetu, ale také prodloužení například na další měsíc.

Pokud ale budu sbírat například pouze lajky u příspěvku, které všeobecně bývají na soc. sítích velice levné, ale přesto u mé reklamy v průměru vychází na 30 Kč/lajk, tak nejenže do takové reklamy nebudu strkat více peněz, ale ani nebudu přemýšlet nad jejím prodloužením.

Proto vždy, než se pustíte do zvyšování rozpočtu, zhodnoťte, zda má takové navýšení vůbec smysl.

Je vhodné rozpočet v průběhu reklamy zvyšovat či snižovat?

ALE...

Zvýšit či snížit rozpočet u placené kampaně na Facebooku není vůbec nic složitého. Vejdete do svého Účtu pro reklamy, vyhledáte danou kampaň, u které chcete rozpočet upravit, kliknete na tlačítko "Upravit" a budget buď snížíte nebo zvýšíte. Jednoduché jako facka.

Jenže teď přichází to ALE, na které spousta profesionálních správců sociálních sítí, včetně mě, upozorňuje. 

Facebook, stejně jako my, lidé, není všemohoucí a neumí věštit budoucnost. Proto se každá, skutečně každá placená reklama na Facebooku nejprve "Učí".
Učí se to, jak na ni lidé reagují, jak s ní lidé interagují, jak lidi baví. Podle toho ji pak Facebook zobrazuje nebo nezobrazuje vaší cílové skupině. A toto "Učení se" je vázáno nejen na nastavenou cílovou skupinu, ale také na budget, který do reklamy při jejím vytváření vložíte. 

Každá reklama na Facebooku se nejprve učí

Takže pokud do reklamy na začátku vložíte rozpočet 30 Kč/den, tak se bude Facebook učit pracovat s tímto budgetem tak, aby vám přinesl co nejlepší možné výsledky. Pokud na začátku vložíte rozpočet 500 Kč/den, opět se tomu Facebook přizpůsobí a bude se učit reklamu zobrazovat s pomocí tohoto budgetu.

Jenže, když v průběhu budget nebo samotnou reklamu upravíte, celé se to najednou může zhroutit jako domeček z karet. Najednou totiž místo dvojnásobného počtu reakcí s dvojnásobným rozpočtem získáte třeba jen pár procent reakcí navíc. 

Není to proto, že by vás chtěl Facebook oškubat, ale zkrátka proto, že s tímto rozpočtem na začátku vůbec nepočítal a snažil se reklamu optimalizovat k původnímu rozpočtu. 

Proto spousta lidí vůbec nedoporučuje do reklamy po jejím nastavení a spuštění jakkoliv zasahovat. Já takto přehnaně opatrná nejsem a rozpočet v reklamách klidně v průběhu upravuji, ale vždy pro jistotu klientům vysvětluji, že tyto úpravy nemusí mít požadovaný efekt.

Zvyšování rozpočtu do reklamy

Je tedy vhodné rozpočet v průběhu reklamy vůbec zvyšovat či snižovat? Záleží pouze na vás. Ovšem nebuďte překvapeni, pokud po úpravách nebude reklama tak úspěšná, jak jste původně čekali. 

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba...

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce.

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek.