Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!
NÁVOD: Jak přidat správcovství někomu dalšímu ke správci reklam
Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?

Uživatelské role v nástroji Meta Správce reklam
Původní správce reklamních kampaní má možnost přidat v nástroji Meta Správce reklam k tomuto úkolu i další uživatele. Můžete tak učinit dokonce na několika úrovních, dle toho, jakou roli chce konkrétní osobě přidělit:
Správce účtu pro reklamy: Správce má možnost vytvářet, upravovat a prohlížet reklamy, získává přístup k reportům a smí též upravovat způsoby platby a spravovat oprávnění správců.
Inzerent účtu pro reklamy: Inzerent dokáže zobrazit, upravovat a nastavovat reklamy při použití způsobu platby spojeného s tímto účtem pro reklamy. Stejně tak je mu přístupné zobrazení způsobu platby.
Analytik účtu pro reklamy: Analytik dokáže kontrolovat reklamy a je oprávněn k přístupu k reportům.
Jak přidat do účtu pro reklamu další osoby
Přidat můžete jakoukoli další osobu, která má účet na Facebooku. Celý postup je velmi jednoduchý:
Jste na počítači. Toto nikdy nenastavujte na mobilním telefonu.
Vejděte do volby Nastavení účtu pro reklamu. V tomto kroku vás může Facebook vyzvat, abyste znovu zadali své heslo.

V oddílu Role u účtu pro reklamu vyberte možnost Přidat lidi.
Zadejte jméno případně e-mail osoby, jíž má být uděleno přístupové oprávnění.
V rozbalovací nabídce vyberte konkrétní typ uživatelské role a klikněte na Potvrdit.
Osoba, které tímto způsobem udělujete oprávnění na konkrétní úrovni, získává přístup k vašemu účtu pro reklamu ihned. Práva lze editovat i později. Dodatečně je tak můžete změnit, případně i zcela zrušit a dotyčnou osobu z účtu odebrat. Slouží k tomu položka Odebrat uživatele, která se nachází hned vedle jména konkrétní osoby.
Jak přidat uživatele k Meta Business Manageru
Stejně tak můžete povolit dalším uživatelům přístup i prostřednictvím Business Manageru, což je komplexní nástroj, jehož využití je dnes kromě agentur doporučováno i jednotlivcům.
Postup je obdobně intuitivní:
Přejděte do možnosti Nastavení firmy.

Klikněte na položku Lidé.
Klepněte na volbu Přidat.

Zadejte zadejte e-mail osoby, kterou chcete přidat.
Vyberte roli, kterou potřebujete uživateli přiřadit. Jak doporučuje i samotný Facebook, s náplní jednotlivých rolí se před navolením důkladně seznamte. Vyberte buď Přístup zaměstnanců, nebo Přístup správce. Můžete vybrat i variantu Zobrazit rozšířené možnosti a vybrat Finanční analytik nebo Finanční editor.
Klikněte na Další.
Vyberte položky a přístupy, které chcete danému člověku přiřadit.
Klikněte na Pozvat.
V návaznosti na tyto kroky bude následně vybranému člověku v e-mailu doručena pozvánka, aby se přidal do vašeho Business Manageru.
Závěr aneb jak pracovat s nástrojem Meta Správce reklam
Jednoduchou volbou v nastavení můžete v nástroji Meta Správce reklam dalšímu uživateli přidělit konkrétní úlohu a umožnit mu tak práci s kampaněmi v rámci vašeho účtu pro reklamu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Už dlouho po nich pokukujete. Ze všech stran slyšíte, jak jsou super a úspěšné. Potřebujete svůj marketing zase trochu posunout, a tak toto vnímáte jako přirozený krok. Placené reklamy na sociálních sítích. No sami uznejte - kdo dnes není na soc. sítích?! Aspoň ve formě firemní prezentace?! Ovšem než se do toho pustíte, odpovězte si na 3 jednoduché...
Facebook Ad Library
Facebook obsahuje celou řadu užitečných nástrojů pro inzerenty. Mnohé z nich možná ani neznáte. Jedním takovým je Facebook Ad Library, neboli Knihovna reklam. O co se jedná? K čemu slouží? A proč si ji zamilujete na první kliknutí? To vám prozradím právě zde. Pohodlně se tedy usaďte, začínám.
Jak na úspěšné Stories?
Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.
GDPR. Nic nového pod sluncem. Ovlivnilo už řadu oblastí a reklama na Facebooku není výjimkou. Na které důležité zásady byste v této souvislosti měli dbát?
Reklama na Facebooku X Reklama na Instagramu. Z hlediska účinnosti mohou být obě platformy srovnatelné. Která z nich ale vychází levněji? A proč?