NÁVOD: Jak přidat správcovství někomu dalšímu ke správci reklam

21.03.2023

Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?

Uživatelské role v nástroji Meta Správce reklam

Původní správce reklamních kampaní má možnost přidat v nástroji Meta Správce reklam k tomuto úkolu i další uživatele. Můžete tak učinit dokonce na několika úrovních, dle toho, jakou roli chce konkrétní osobě přidělit:

  • Správce účtu pro reklamy: Správce má možnost vytvářet, upravovat a prohlížet reklamy, získává přístup k reportům a smí též upravovat způsoby platby a spravovat oprávnění správců.

  • Inzerent účtu pro reklamy: Inzerent dokáže zobrazit, upravovat a nastavovat reklamy při použití způsobu platby spojeného s tímto účtem pro reklamy. Stejně tak je mu přístupné zobrazení způsobu platby.

  • Analytik účtu pro reklamy: Analytik dokáže kontrolovat reklamy a je oprávněn k přístupu k reportům.

Jak přidat do účtu pro reklamu další osoby

Přidat můžete jakoukoli další osobu, která má účet na Facebooku. Celý postup je velmi jednoduchý:

  • Jste na počítači. Toto nikdy nenastavujte na mobilním telefonu.

  • Vejděte do volby Nastavení účtu pro reklamu. V tomto kroku vás může Facebook vyzvat, abyste znovu zadali své heslo.

  • V oddílu Role u účtu pro reklamu vyberte možnost Přidat lidi.

  • Zadejte jméno případně e-mail osoby, jíž má být uděleno přístupové oprávnění.

  • V rozbalovací nabídce vyberte konkrétní typ uživatelské role a klikněte na Potvrdit.

Osoba, které tímto způsobem udělujete oprávnění na konkrétní úrovni, získává přístup k vašemu účtu pro reklamu ihned. Práva lze editovat i později. Dodatečně je tak můžete změnit, případně i zcela zrušit a dotyčnou osobu z účtu odebrat. Slouží k tomu položka Odebrat uživatele, která se nachází hned vedle jména konkrétní osoby.

Jak přidat uživatele k Meta Business Manageru

Stejně tak můžete povolit dalším uživatelům přístup i prostřednictvím Business Manageru, což je komplexní nástroj, jehož využití je dnes kromě agentur doporučováno i jednotlivcům.

Postup je obdobně intuitivní:

  • Přejděte do možnosti Nastavení firmy.

  • Klikněte na položku Lidé.

  • Klepněte na volbu Přidat.

  • Zadejte zadejte e-mail osoby, kterou chcete přidat.

  • Vyberte roli, kterou potřebujete uživateli přiřadit. Jak doporučuje i samotný Facebook, s náplní jednotlivých rolí se před navolením důkladně seznamte. Vyberte buď Přístup zaměstnanců, nebo Přístup správce. Můžete vybrat i variantu Zobrazit rozšířené možnosti a vybrat Finanční analytik nebo Finanční editor.

  • Klikněte na Další.

  • Vyberte položky a přístupy, které chcete danému člověku přiřadit.

  • Klikněte na Pozvat.

V návaznosti na tyto kroky bude následně vybranému člověku v e-mailu doručena pozvánka, aby se přidal do vašeho Business Manageru.

Závěr aneb jak pracovat s nástrojem Meta Správce reklam

Jednoduchou volbou v nastavení můžete v nástroji Meta Správce reklam dalšímu uživateli přidělit konkrétní úlohu a umožnit mu tak práci s kampaněmi v rámci vašeho účtu pro reklamu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.