Správce reklam - začínáme!

04.04.2019

Už dříve jsem se tady na mém blogu zmiňovala, jak nastavit na Facebooku placenou reklamu příspěvků, webu nebo třeba samotného facebookového profilu. Ovšem ke všem těmto úkonům budete potřebovat jednu velice důležitou věc - Správce reklam. Bez něj žádnou placenou reklamu na Facebooku nenastavíte. Pojďme si proto společně projít krok za krokem postup k jeho založení a prvotnímu nastavení.

Založení Správce reklam na Facebooku

Na počátku celého procesu stojí váš osobní facebookový profil a firemní profil vaší společnosti. Tyto dva profily již musíte mít, abyste si mohli následně založit i Správce reklam. Samotné založení Správce reklam je už pak otázkou několika vteřin.

Nejprve přejděte na odkaz https://www.facebook.com/ads/manager. Tady najdete svého Správce reklam. Zde na počátku samozřejmě nebude žádná reklama. Ty si teprve musíte vytvořit.

Nastavení Správce reklam

Prokliknutím na výše uvedený odkaz se vám automaticky založí Správce reklam. Správce reklam je totiž reklamní účet vytvořený paralelně k vašemu firemnímu profilu na Facebooku, kde se ukládají všechny vaše placené reklamní kampaně.

Pokud vám výše uvedený postup nefunguje a vy se do Správce reklam nemůžete dostat, je to nejspíš proto, že nemáte osobní profil na Facebooku. Ano, zní možná nesmyslně, ale už jsem se s několika takovými klienty setkala. Pro založení Správce reklam je totiž důležité, abyste měli svůj osobní profil. Bez něj Správce reklam nespustíte.

Nyní už jen stačí nastavit si ve Správci reklam vaše fakturační údaje a způsob platby.

Fakturační údaje ve Správci reklam

  1. Klikněte nahoře vlevo na Menu.
  2. Vyberte možnost "Nastavení".
  3. A zde vepište své fakturační údaje. Tyto údaje se budou shodovat s vašimi firemními fakturačními údaji. Není to tedy žádná věda.

Jakmile budete mít fakturační údaje nastavené, můžete přejít ke způsobu platby. Tomu jsem se už věnovala v článku Facebook mi strhnul peníze z karty. Co to znamená?, ale přesto vám to zde ještě jednou v rychlosti zopakuju.

Nastavení způsobu platby na Facebooku

  1. Vejděte do svého Správce reklam.
  2. Nahoře vlevo klikněte na Menu a vyberte opět "Nastavení".
  3. Jako třetí možnost zde naleznete "Nastavení plateb".
  4. Zde se dostanete do základního nastavení plateb z vašeho správce reklam.  Můžete zde upravovat jak platební kartu, ze které budou platby strhávány, tak i například pravidlo, kdy budou platby prováděny, případně limit pro platby.

Nyní tedy máte svého Správce reklam na Facebooku kompletně nastaveného a můžete začít s propagací vašeho obsahu, vašich stránek nebo vašeho profilu. Pokud chcete mít nad svou reklamou dokonalý přehled, doporučuji vám založit také Business Managera. Ten vám v kontrole nad reklamou skvěle pomůže.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.