Správce reklam - začínáme!

04.04.2019

Už dříve jsem se tady na mém blogu zmiňovala, jak nastavit na Facebooku placenou reklamu příspěvků, webu nebo třeba samotného facebookového profilu. Ovšem ke všem těmto úkonům budete potřebovat jednu velice důležitou věc - Správce reklam. Bez něj žádnou placenou reklamu na Facebooku nenastavíte. Pojďme si proto společně projít krok za krokem postup k jeho založení a prvotnímu nastavení.

Založení Správce reklam na Facebooku

Na počátku celého procesu stojí váš osobní facebookový profil a firemní profil vaší společnosti. Tyto dva profily již musíte mít, abyste si mohli následně založit i Správce reklam. Samotné založení Správce reklam je už pak otázkou několika vteřin.

Nejprve přejděte na odkaz https://www.facebook.com/ads/manager. Tady najdete svého Správce reklam. Zde na počátku samozřejmě nebude žádná reklama. Ty si teprve musíte vytvořit.

Nastavení Správce reklam

Prokliknutím na výše uvedený odkaz se vám automaticky založí Správce reklam. Správce reklam je totiž reklamní účet vytvořený paralelně k vašemu firemnímu profilu na Facebooku, kde se ukládají všechny vaše placené reklamní kampaně.

Pokud vám výše uvedený postup nefunguje a vy se do Správce reklam nemůžete dostat, je to nejspíš proto, že nemáte osobní profil na Facebooku. Ano, zní možná nesmyslně, ale už jsem se s několika takovými klienty setkala. Pro založení Správce reklam je totiž důležité, abyste měli svůj osobní profil. Bez něj Správce reklam nespustíte.

Nyní už jen stačí nastavit si ve Správci reklam vaše fakturační údaje a způsob platby.

Fakturační údaje ve Správci reklam

  1. Klikněte nahoře vlevo na Menu.
  2. Vyberte možnost "Nastavení".
  3. A zde vepište své fakturační údaje. Tyto údaje se budou shodovat s vašimi firemními fakturačními údaji. Není to tedy žádná věda.

Jakmile budete mít fakturační údaje nastavené, můžete přejít ke způsobu platby. Tomu jsem se už věnovala v článku Facebook mi strhnul peníze z karty. Co to znamená?, ale přesto vám to zde ještě jednou v rychlosti zopakuju.

Nastavení způsobu platby na Facebooku

  1. Vejděte do svého Správce reklam.
  2. Nahoře vlevo klikněte na Menu a vyberte opět "Nastavení".
  3. Jako třetí možnost zde naleznete "Nastavení plateb".
  4. Zde se dostanete do základního nastavení plateb z vašeho správce reklam.  Můžete zde upravovat jak platební kartu, ze které budou platby strhávány, tak i například pravidlo, kdy budou platby prováděny, případně limit pro platby.

Nyní tedy máte svého Správce reklam na Facebooku kompletně nastaveného a můžete začít s propagací vašeho obsahu, vašich stránek nebo vašeho profilu. Pokud chcete mít nad svou reklamou dokonalý přehled, doporučuji vám založit také Business Managera. Ten vám v kontrole nad reklamou skvěle pomůže.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...