Správce reklam - začínáme!

04.04.2019

Už dříve jsem se tady na mém blogu zmiňovala, jak nastavit na Facebooku placenou reklamu příspěvků, webu nebo třeba samotného facebookového profilu. Ovšem ke všem těmto úkonům budete potřebovat jednu velice důležitou věc - Správce reklam. Bez něj žádnou placenou reklamu na Facebooku nenastavíte. Pojďme si proto společně projít krok za krokem postup k jeho založení a prvotnímu nastavení.

Založení Správce reklam na Facebooku

Na počátku celého procesu stojí váš osobní facebookový profil a firemní profil vaší společnosti. Tyto dva profily již musíte mít, abyste si mohli následně založit i Správce reklam. Samotné založení Správce reklam je už pak otázkou několika vteřin.

Nejprve přejděte na odkaz https://www.facebook.com/ads/manager. Tady najdete svého Správce reklam. Zde na počátku samozřejmě nebude žádná reklama. Ty si teprve musíte vytvořit.

Nastavení Správce reklam

Prokliknutím na výše uvedený odkaz se vám automaticky založí Správce reklam. Správce reklam je totiž reklamní účet vytvořený paralelně k vašemu firemnímu profilu na Facebooku, kde se ukládají všechny vaše placené reklamní kampaně.

Pokud vám výše uvedený postup nefunguje a vy se do Správce reklam nemůžete dostat, je to nejspíš proto, že nemáte osobní profil na Facebooku. Ano, zní možná nesmyslně, ale už jsem se s několika takovými klienty setkala. Pro založení Správce reklam je totiž důležité, abyste měli svůj osobní profil. Bez něj Správce reklam nespustíte.

Nyní už jen stačí nastavit si ve Správci reklam vaše fakturační údaje a způsob platby.

Fakturační údaje ve Správci reklam

  1. Klikněte nahoře vlevo na Menu.
  2. Vyberte možnost "Nastavení".
  3. A zde vepište své fakturační údaje. Tyto údaje se budou shodovat s vašimi firemními fakturačními údaji. Není to tedy žádná věda.

Jakmile budete mít fakturační údaje nastavené, můžete přejít ke způsobu platby. Tomu jsem se už věnovala v článku Facebook mi strhnul peníze z karty. Co to znamená?, ale přesto vám to zde ještě jednou v rychlosti zopakuju.

Nastavení způsobu platby na Facebooku

  1. Vejděte do svého Správce reklam.
  2. Nahoře vlevo klikněte na Menu a vyberte opět "Nastavení".
  3. Jako třetí možnost zde naleznete "Nastavení plateb".
  4. Zde se dostanete do základního nastavení plateb z vašeho správce reklam.  Můžete zde upravovat jak platební kartu, ze které budou platby strhávány, tak i například pravidlo, kdy budou platby prováděny, případně limit pro platby.

Nyní tedy máte svého Správce reklam na Facebooku kompletně nastaveného a můžete začít s propagací vašeho obsahu, vašich stránek nebo vašeho profilu. Pokud chcete mít nad svou reklamou dokonalý přehled, doporučuji vám založit také Business Managera. Ten vám v kontrole nad reklamou skvěle pomůže.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Hashtag. Setkali jste se nyní s tímto pojmem poprvé v životě? Zaujalo vás to? Co to vlastně ten hashtag je? Jak se správně používá? A k čemu vám vůbec bude dobrý? To všechno se dozvíte právě zde.

V dnešní době by snad každý chtěl prorazit na sociálních sítích. Firmy, jednotlivci, influenceři, bloggeři, nebo třeba podnikatelé. Zdá se to totiž jako velice snadné. Zveřejníte pár příspěvků a je to! Možná se i vám zdá, že je to brnkačka, ale bohužel tomu tak vůbec není. Pokud chcete prorazit na sociálních sítích, čeká vás spousta práce. A...

Máte Instagram a rádi byste, aby byl jeho dosah co největší? Chtěli byste si zde vybudovat pořádnou fanouškovskou základnu, ale nevíte jak? Hledáte způsoby, jak zvýšit sledovanost na svém Instagramu? Pak jste tady naprosto správně! Není to zase až tak složité, jak by se mohlo na první pohled zdát. V tomto článku vám k tomu dám jednoduchý návod....