Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?
NÁVOD: Jak přidat správcovství někomu dalšímu ke správci reklam
Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?
Uživatelské role v nástroji Meta Správce reklam
Původní správce reklamních kampaní má možnost přidat v nástroji Meta Správce reklam k tomuto úkolu i další uživatele. Můžete tak učinit dokonce na několika úrovních, dle toho, jakou roli chce konkrétní osobě přidělit:
Správce účtu pro reklamy: Správce má možnost vytvářet, upravovat a prohlížet reklamy, získává přístup k reportům a smí též upravovat způsoby platby a spravovat oprávnění správců.
Inzerent účtu pro reklamy: Inzerent dokáže zobrazit, upravovat a nastavovat reklamy při použití způsobu platby spojeného s tímto účtem pro reklamy. Stejně tak je mu přístupné zobrazení způsobu platby.
Analytik účtu pro reklamy: Analytik dokáže kontrolovat reklamy a je oprávněn k přístupu k reportům.
Jak přidat do účtu pro reklamu další osoby
Přidat můžete jakoukoli další osobu, která má účet na Facebooku. Celý postup je velmi jednoduchý:
Jste na počítači. Toto nikdy nenastavujte na mobilním telefonu.
Vejděte do volby Nastavení účtu pro reklamu. V tomto kroku vás může Facebook vyzvat, abyste znovu zadali své heslo.

V oddílu Role u účtu pro reklamu vyberte možnost Přidat lidi.
Zadejte jméno případně e-mail osoby, jíž má být uděleno přístupové oprávnění.
V rozbalovací nabídce vyberte konkrétní typ uživatelské role a klikněte na Potvrdit.
Osoba, které tímto způsobem udělujete oprávnění na konkrétní úrovni, získává přístup k vašemu účtu pro reklamu ihned. Práva lze editovat i později. Dodatečně je tak můžete změnit, případně i zcela zrušit a dotyčnou osobu z účtu odebrat. Slouží k tomu položka Odebrat uživatele, která se nachází hned vedle jména konkrétní osoby.
Jak přidat uživatele k Meta Business Manageru
Stejně tak můžete povolit dalším uživatelům přístup i prostřednictvím Business Manageru, což je komplexní nástroj, jehož využití je dnes kromě agentur doporučováno i jednotlivcům.
Postup je obdobně intuitivní:
Přejděte do možnosti Nastavení firmy.

Klikněte na položku Lidé.
Klepněte na volbu Přidat.

Zadejte zadejte e-mail osoby, kterou chcete přidat.
Vyberte roli, kterou potřebujete uživateli přiřadit. Jak doporučuje i samotný Facebook, s náplní jednotlivých rolí se před navolením důkladně seznamte. Vyberte buď Přístup zaměstnanců, nebo Přístup správce. Můžete vybrat i variantu Zobrazit rozšířené možnosti a vybrat Finanční analytik nebo Finanční editor.
Klikněte na Další.
Vyberte položky a přístupy, které chcete danému člověku přiřadit.
Klikněte na Pozvat.
V návaznosti na tyto kroky bude následně vybranému člověku v e-mailu doručena pozvánka, aby se přidal do vašeho Business Manageru.
Závěr aneb jak pracovat s nástrojem Meta Správce reklam
Jednoduchou volbou v nastavení můžete v nástroji Meta Správce reklam dalšímu uživateli přidělit konkrétní úlohu a umožnit mu tak práci s kampaněmi v rámci vašeho účtu pro reklamu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...
Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!
Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."
Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...





