Kdy je správný čas na vyhodnocení kampaně?

02.03.2023

Vyhodnocování reklam na sociálních sítích potřebuje čas. Nejde to dělat hned po první minutě, ani třeba po jednom dni. Kdy je tedy vhodné k němu přikročit? Po týdnu? Po dvou týdnech? Po měsíci? A kdo nebo co o tom rozhoduje?

V čem spočívá síla sociálních sítí

Účinnost reklamy na sociálních sítích už dávno nelze podceňovat. Jak vyplývá z průzkumu společnosti GWI, 49 % uživatelů internetu uvádí, že nakupují od značek, které vidí v reklamě.

K nejúčinnějším platformám patří Facebook a Instagram. Jak vyplývá z dalších uveřejněných statistik, které se tímto tématem zaobíraly, v roce 2020 klikl průměrný uživatel Facebooku alespoň na 12 reklam za měsíc. Dosah Instagramu, neboli celkový počet unikátních uživatelů, kteří viděli váš obsah na Instagramu, činí podle průzkumů 5,7 %.

Sociální sítě vzhledem ke své značné účinnosti a velkému počtu uživatelů podněcují na nich působící firmy a značky k tomu, aby se přizpůsobily měnícím se potřebám cílového publika. Což je samozřejmě v pořádku, nicméně je nutné si dát správný čas na vyhodnocení těchto změn.

Kdy byste měli vyhodnocovat reklamy na sociálních sítích?

Reklamy nelze vyhodnocovat po jednom dni. Ideálně je vhodné si ponechat alespoň 14 dnů, než budete posuzovat, jak vaše reklama splnila svůj účel.

Prakticky platí jednoduchá zásada, že čím nižší rozpočet, tím déle by reklama měla běžet než ji vyhodnotíte

Co v měřítkách sociálních sítí vlastně znamená nízký rozpočet? Průzkumy uvádějí, že v průměru utratí většina subjektů za reklamní kampaň více než 1 000 EUR měsíčně. V českých podmínkách je nízký rozpočet cokoliv pod 1 000 Kč denně.

Teprve na tomto základě můžete reklamu eventuálně jako nevyhovující upravit. Pokud k tomuto kroku přistoupíte, je potřeba opět minimálně další týden počkat, než budete z pozměněných parametrů vyvozovat další závěry.

Digitální marketing není jednorázová záležitost. A přestože v praxi může mít okamžitý dopad, dostatečná optimalizace vyžaduje čas. I v okamžiku, kdy jste dosáhli přijatelného výkonu, je průběžná úprava zásadní pro udržení pozice před konkurencí a také pro udržení rozpočtu.

Co byste měli hodnotit u jednotlivých reklam?

Stejně tak byste měli vyhodnocování reklamy uchopit komplexně. Což znamená, že byste ji měli pojmout jako celek, nikoli jen nějakou jednu statistiku.

Například na Facebooku se tak vyplatí sledovat celou řadu metrik, to znamená mimo jiné celkové výdaje za reklamu, celkový počet zobrazení, dosah neboli to, kolika uživatelům byla reklama zobrazena, ale i počet prokliků či počet zobrazení cílové stránky.

Vzhledem k tomu, že k tomuto účelu neexistuje univerzální nástroj, je potřeba se řídit možnostmi konkrétní sítě. Konkrétně na zmíněném Facebooku lze k vyhodnocení použít Facebook Ads Manager. Stejně tak je vhodným nástrojem Google Analytics.

Závěr aneb jak vyhodnocovat reklamy na sociálních sítích

Vyhodnocování reklam na sociálních sítích vyžaduje čas. Je potřeba reagovat na proměnlivé potřeby vašich sledujících. Nicméně obecně platí, že byste vždy měli vyčkat přibližně 14 dnů, než budete účinnost reklamy posuzovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...