Jaký obsah se hodí na Instagram?

08.12.2022

Obsah je král, praví okřídlené marketingové rčení. Platí to i na sítích. Co ale dělat v okamžiku, kdy jednoduše netušíte, jaký obsah na ně dát? Co se hodí konkrétně na Instagram?

Obsah na Instagramu s přehledem

Instagram pomáhá značkám spojit se s uživatelskou základnou pomocí vizuálního obsahu. Najít zajímavé informace pro zveřejnění na této platformě ale nemusí být úplně jednoduché.

Dnes už Instagram čítá přes 1 bilion uživatelů a od hříčky, o které na samém počátku vlastně nikdo přesně netušil, k čemu má být dobrá, se rozrostl v sofistikovanou platformu. Na Instagramu tak už potkáte široké věkové rozvrstvení publika, nejen teenagery, kteří zveřejňují selfie opatřené různými filtry.

V dřívějších dobách marketingoví experti připouštěli, že Instagram je místem zejména pro vizuálně silné značky. Tento mnohovrstevnatý komunikační kanál ale dnes může sloužit velmi širokému spektru podnikatelů a firem.

Došla vám inspirace? Obecně platí, že na této sociální síti nejvíce pozornosti upoutáte se zábavným, jedinečným, specifickým, motivačním a akčním obsahem. S následujícími tipy kreativní krizi snadno zažehnáte.

Dejte prostor svým zákazníkům

Jednou z možných voleb je sdílet to, co vytvořili vaši zákazníci. Svému cílovému publiku můžete tím dát šanci na to, aby se na vašich sítích spolupodílelo. Tvůrčí krize se tak dá elegantně vyřešit.

Čítankovým příkladem tohoto postupu je například známý "kávový" řetězec Starbucks. Kelímky s ikonickým logem už jsme viděli v mnoha situacích a fotografie s kávou si přímo říkají o to se s nimi na síti podělit.

Vykouzlete příběhy

V případě, že váš projekt není vizuálně příliš silný a není možné ho prezentovat s pomocí atraktivních fotografií, nemusíte ani tak na Instagram úplně rezignovat. Méně nápadité fotografie lze jednoduše doplnit silnými příběhy.

Vyprávění příběhů je nejúčinnější formou zprostředkování obsahu, která na této síti funguje. Můžete vytvářet příspěvky zaměřené na určité téma, například na nápad, který změní váš život, vzrušující událost nebo jedinečný produkt. Ke stejné strategii se uchýlil třeba oblíbený výrobce stavebnic LEGO.

Bavte se s memy

Satirický obsah a komiksové vizuály taktéž patří k nejprodávanějším formám obsahu, které se objevují na Instagramu. Humor funguje téměř vždy, grafický formát je navíc pro tento typ obsahu ideální. Vtipné video nebo fotografie se dá opakovaně sdílet a může dosáhnout až tisícovek sdílení najednou.

Najít lze celou řadu příkladů, kdy lidé a značky komunikují s publikem prostřednictvím trendového memu. Za všechny lze jmenovat například Netflix.

Odhalte pohled do zákulisí

Svým sledujícím můžete nabídnout i pohled do zákulisí fungování vaší firmy. Fotky nebudou stylizované, ale autenticky nedokonalé, což je v tomto případě naopak žádoucí a přispěje to k vyjádření vaší individuality.

Spotřebitelé oceňují, pakliže je značka transparentní. Považují ji pak za věrohodnou. Dejte tak svým klientům nahlédnout nejen na to, co děláte, ale jak to děláte.

Jak obsah na Instagramu vypadat nemá?

I váš Instagram by měl odrážet trendy. Aktuálně se můžete inspirovat chaotickým a kontrastně barevným vizuálem.

Zveřejněné snímky by měly být v první řadě kvalitní. To lze bez problémů už docílit i s běžným mobilem. Drahou fototechniku nepotřebujete. Důležité je, že budou na pohled atraktivní. Fotografie ve feedu mohou navíc být i sladěné, ale ne nepřirozeně líbivé. Místo organického obsahu vašemu cílovému publiku pak mohou totiž připomínat reklamu.

K typickým chybám patří zejména nadměrné používání hashtagů u příspěvků. Dostačující jsou přibližně tři nebo méně.

Řada uživatelů také pracuje primárně na rozvíjení obsahu. Stejnou dobu jako přidáváním příspěvků byste ale měli strávit taktéž v interakci s vašimi fanoušky. Koneckonců, sociální sítě se sociální nejmenují zbytečně. Jsou přímo postaveny na interakci.

Závěr aneb zapomeňte na kreativní krize

Instagram představuje poměrně mocný nástroj pro budování identity vaší značky. Je však důležité se s ním naučit adekvátně zacházet a uchopit jeho potenciál. Kvalitní obsah stále patří k nejdůležitějším pilířům. Na druhou stranu není to žádná jaderná fyzika - proto v tom žádnou vědu nehledejte. Dejte na svůj instinkt.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...