Hashtagy - Co to je a jak se správně používají?

14.01.2021

Hashtag. Setkali jste se nyní s tímto pojmem poprvé v životě? Zaujalo vás to? Co to vlastně ten hashtag je? Jak se správně používá? A k čemu vám vůbec bude dobrý? To všechno se dozvíte právě zde.

Hashtag

Jako hashtag označujeme slovo nebo frázi, která je označena mřížkou (#). Nedílně jsou hashtagy spjaty hlavně se sociálními sítěmi. Proč byste je měli používat?

Proč používat hashtagy

Jinak bychom hashtagy mohli označit v podstatě jako klíčová slova. Původně se využívaly hlavně na sociální síti Twitter, svoje místo však našly i na Instagramu a také na Facebooku.

Podle hashtagů mohou uživatelé vyhledat ty příspěvky, které jsou pro ně zajímavé. Používání hashtagů je tedy z pohledu social media marketingu vysoce efektivní pro adekvátní propagaci značky a má značný dopad.

Z pohledu značky je navíc zásadní výhodou to, že se jedná o mocný nástroj, jehož prostřednictvím lze zaujmout cílové publikum, a to aniž by bylo nutné se dále zabývat hlubším osvojením možností jednotlivých platforem a jejich trendy.

Správně použitý hashtag může obsahovat kromě písmen i číslice. Jiné symboly však vhodné nejsou. Víceslovné fráze se zapisují vždy bez mezer. V češtině je vhodné se u hashtagů vyhnout interpunkci.

Hashtagy vyžadují stručnost a relevanci

Hashtagy by měly být stručné a výstižné. Je tak na místě se držet spíše jednoslovných, případně je ponechat v podobě krátkých slovních spojení. Nepřehánějte to ani s jejich množstvím. Úplně stačí pět až deset u příspěvku. Za každým z nich následuje mezera.

Navíc mohou být vloženy do úplně každého příspěvku. Ovšem pamatujte na pravidlo střídmosti - připisujte je tam, kde mohou být přidanou hodnotou a stimulovat vaše publikum k interakci.

Volte je i s ohledem na to, jaké publikum mají zasáhnout, jde vám o sledující z jedné země nebo může být váš obsah přínosný lidem napříč několika státy? Z toho se samozřejmě případně odvíjí nejen samotná fráze, ale i cílový jazyk hashtagu.

Dobrý hashtag je konkrétní

U hashtagů taktéž není žádoucí snaha o přílišnou unikátnost. Vynechte odborné termíny nebo unikátní slovní spojení. Důvod je prostý: Taková slova málokdo zná, tudíž je ani nikdo nehledá. Účinek takového hashtagu je slabý.

Dobrý hashtag však nesmí být ani příliš obecný. To vede k tomu, že vyhledané příspěvky již nejsou relevantní, rozpětí obsahu je široké a váš konkrétní příspěvek v něm snadno zapadne.

Hashtag může být umístěn na začátku příspěvku, v jeho těle, případně na konci. Vepsat je jej možné do příspěvku i do komentáře. Díky tomu mohou obsah najít i ti lidé, kteří nepatří ke sledujícím dané značky.

Hashtagy však nemusejí být využívány jen pro získání nových sledujících. V marketingové strategii lze tímto způsobem jednoduše prozkoumat obsah vaší konkurence.

Jak najít správný hashtag?

Hranice mezi tím, který hashtag je výstižný a který je příliš obecný nebo naopak až moc konkrétní, je velmi tenká.

Jestliže tápete nad tím, které hashtagy jsou ty pravé, můžete se například inspirovat těmi, jež používají úspěšní influenceři nebo vaše konkurence. Dále existuje celá řada výzkumných nástrojů vhodných pro vyhledání relevantních hashtagů. Nejjednodušším je ruční vyhledání daného hashtagu na dané sociální síti.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...