Instagram aneb business dnešní doby

19.11.2020

Dříve byl Instagram označován spíše za formu zábavy. Byl vytvořen za účelem sdílení fotografií a zážitků. Instagram zprvu nabízel pouze možnost sdílení fotek, které autor mohl popsat a přidat také známé hashtagy, díky kterým ostatní fotku lépe našli. To, co jsou hashtagy, snad vysvětlovat nemusím, v dnešním online světě je zajisté každý zná. ;-)

S postupem času se ale začal Instagram rozvíjet a přidávat další funkce a možnosti sdílení. Například instastories, IGTV, možnost označování firem a produktů, možnost propagace, ale také možnost přidat odkazy do instastories, gify, hudbu a mnoho dalšího. Instagram se tak stal účinným marketingovým nástrojem pro společnosti a také jednotlivce.

Na Instagramu může zazářit každý!

Jednou z předností této aplikace je možnost pro každého stát se důležitým a slavným.

Na Instagramu se může proslavit každý, kdo má ambice, je vytrvalý, má zajímavý obsah a předává skrz Instagram jakoukoli hodnotu. Díky tomu se může nejen stát známějším ve společnosti, ale také si přivydělat či dokonce mít Instagram jako hlavní formu výdělku.

Jsou tu také ti, kteří Instagram využívají jako prostředek, jak pomáhat ostatním. Nejedná se pouze o neziskové organizace, ale také jednotlivci mohou pomoci. Nejen finančně, ale také díky předávání cenných informací.

Pokud budete dodržovat určitá pravidla, můžete díky Instagramu rozjet slušnou kariéru.

Obchodní nástroj pro společnosti

Na Instagramu nenajdete pouze fyzické osoby a jednotlivce jako tomu bylo dříve. V dnešní době téměř každá firma a společnost má založený také Instagram.

Díky Instagramu mohou firmy dát ostatním možnost nahlédnout, jak firma funguje. Mohou efektivně sdílet své produkty či služby, předávat informace a zaujmout na svých Instastories. Také jim Instagram dává možnost odkazů, takže potencionální zákazníci snadno vyhledají produkt či službu.

Spousta firem také využívá placené spolupráce a propagace.

Spolupráce

Formu spolupráce ocení nejen firmy, ale také influenceři.

Influencer je označení pro osobu, která má vliv na ostatní. Nemusí se jednat o veřejně známou osobu (zpěvák, herec, modelka, sportovec, apod.). Může se jednat o člověka, který na Instagramu tvoří zajímavý obsah, má co předat a má vliv na své sledující.

Díky těmto účtům a lidem firmy dokáží oslovit více lidí a více potencionálních zákazníků.

Spolupráce jsou buď placené, kdy osoba dostane zaplaceno za sdílení produktu či služby, nebo formou barteru, kdy osoba dostane pouze daný produkt či službu firmy. Ať tak či tak, vždy se musí obě strany domluvit na podmínkách - formu sdílení, počet sdílení, doba spolupráce apod.

Tato forma spolupráce je lákavá pro obě strany a v dnešní době většina firem těží právě díky Instagramu a spolupracím. Lidé raději koupí něco na doporučení než díky reklamě v televizi, u které vědí, že je vytvořena uměle.

Propagace

Propagace (placená) je další formou, jak firmy mohou zvednout podvědomí o své značce a získat nové zákazníky.

Jedná se o funkci Instagramu, kdy lze příspěvek či celý profil propagovat za peníze a díky tomu více lidem vyskočí (aniž by chtěli).

Navíc je v dnešní době díky umělé inteligenci možné zacílit reklamou pouze ty, kteří o daný produkt či službu mají zájem. Vše funguje na sbírání dat, co daný člověk vyhledává, co píše, o co se zajímá. Proto i takováto propagace a reklama může být účinnější než-li zaplacená reklama v televizi nebo v časopise.

Jak začít

Teď se určitě ptáte, jak se stát zajímavým člověkem pro firmy, nebo pokud jste majitelem firmy, jak začít těžit z Instagramu?!

Pro jednotlivce

Pokud jste ti, co chtějí najít spolupráce na Instagramu, chtějí se zviditelnit a stát se zajímavým pro firmy, držte se následujících bodů:

  • Buďte konzistentní a aktivní na sociálních sítích.
  • Nejděte si svůj směr (sport, vaření, cestování, výroba, krása, zdraví, apod.).
  • Buďte originální a autentičtí.
  • Ukazujte svůj běžný život (ne jen upravené fotky).
  • Předávejte hodnotu (rady, tipy, pozitivní myšlenky).
  • Buďte vzorem.
  • Snažte se mít sladěný profil a kvalitní fotografie.

Pro firmy

Pokud jste firma a chcete rozjet svůj Instagram a zviditelnit tak svou značku, firmu, produkt či službu, držte se následujících kroků:

  • Buďte konzistentní a aktivní na sociálních sítích.
  • Hledejte vhodné profily na propagaci (nehleďte pouze na počet sledujících, ale také na míru zapojení v komentářích).
  • Sdílejte nejen fotografie svých produktů či služeb, ale také předávejte hodnotu. (Můžete popsat produkty, ukázat výrobu, napsat příběh ohledně firmy apod.)
  • Vyzvěte všechny, co vlastní váš produkt či využili vaši službu, k akci - sdílení fotek, označování vaší firmy, použití hashtagu s názvem vaší firmy.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Dříve byl Instagram označován spíše za formu zábavy. Byl vytvořen za účelem sdílení fotografií a zážitků. Instagram zprvu nabízel pouze možnost sdílení fotek, které autor mohl popsat a přidat také známé hashtagy, díky kterým ostatní fotku lépe našli. To, co jsou hashtagy, snad vysvětlovat nemusím, v dnešním online světě je zajisté každý zná. ;-)

Chcete se dostat na sociálních sítích dál? Už vám nestačí obyčejná propagace příspěvků a postování novinek na vaší zdi? Chcete posunout svůj firemní marketing zase o level výš? Pak k tomu nutně budete potřebovat Správce reklam. Bez něj se nepohnete dál. Jenže, jak se na něj dostanete? Co to vlastně je? A k čemu vám to bude dobré? Přesně...

Lockdown. Asi nejhorší noční můra posledních let pro všechny podnikatele. Ať už jste totiž museli zavřít či nikoliv, ať už podnikáte v jakémkoliv oboru, dozajista se i vás jistým způsobem současná situace nějak dotkla. Tak to prostě je.