Obchodní nástroj pro společnosti
Na Instagramu nenajdete pouze fyzické osoby a jednotlivce jako tomu bylo dříve. V dnešní době téměř každá firma a společnost má založený také Instagram.
Díky Instagramu mohou firmy dát ostatním možnost nahlédnout, jak firma funguje. Mohou efektivně sdílet své produkty či služby, předávat informace a zaujmout na svých Instastories. Také jim Instagram dává možnost odkazů, takže potencionální zákazníci snadno vyhledají produkt či službu.
Spousta firem také využívá placené spolupráce a propagace.
Spolupráce
Formu spolupráce ocení nejen firmy, ale také influenceři.
Influencer je označení pro osobu, která má vliv na ostatní. Nemusí se jednat o veřejně známou osobu (zpěvák, herec, modelka, sportovec, apod.). Může se jednat o člověka, který na Instagramu tvoří zajímavý obsah, má co předat a má vliv na své sledující.
Díky těmto účtům a lidem firmy dokáží oslovit více lidí a více potencionálních zákazníků.
Spolupráce jsou buď placené, kdy osoba dostane zaplaceno za sdílení produktu či služby, nebo formou barteru, kdy osoba dostane pouze daný produkt či službu firmy. Ať tak či tak, vždy se musí obě strany domluvit na podmínkách - formu sdílení, počet sdílení, doba spolupráce apod.
Tato forma spolupráce je lákavá pro obě strany a v dnešní době většina firem těží právě díky Instagramu a spolupracím. Lidé raději koupí něco na doporučení než díky reklamě v televizi, u které vědí, že je vytvořena uměle.