Firemní marketing na LinkedInu

26.07.2018

České firmy stále více objevují rozličné sociální sítě. Už dávno neplatí, že by se společnosti prezentovaly jen na Facebooku. Na scénu přichází také například Instagram nebo LinkedIn. A právě o LinkedIn bych zde chtěla chvíli povídat. Hodí se vám do vaší firemní komunikace? Je zde dobré mít profil? Jaké cíle zde můžete plnit? A nejsou to jen vyhozené peníze?

Podstata LinkedIn

Nejprve si představíme, co to vlastně ten LinkedIn je. Jedná se o "profesní sociální síť, na které se setkávají profesionálové a diskutují o svých pracovních zájmech," říká jasně a výstižně Wikipedie. A já nemůžu než souhlasit. 

Na LinkedIn se lidé nechodí příliš bavit, ani si zde hledat lásku, nebo zabít čas. LinkedIn je mezi sociálními sítěmi specifická tím, že si zde lidé nejčastěji chodí hledat práci a firmy zde zase hledají potenciální zaměstnance.

Jak se vám LinkedIn hodí do marketingového mixu?

A kde v tomto principu figurujete vy? Někde mezi zvyšováním povědomí o vaší firmě a hledáním nových zaměstnanců. 

Na LinkedIn totiž můžete komunikovat například za účelem zvýšení vlastní prestiže, získání společenských kreditů, zvýšení povědomí o firmě, budování důvěry, zvyšování fanouškovské základny, nebo jednoduše jen za hledáním nového zaměstnance. 

A i když zrovna zaměstnance nehledáte, můžete zde být. Vybudujete si zde fanouškovskou základnu, kterou potom snadněji oslovíte ve chvíli, kdy už zaměstnance reálně budete poptávat. Třeba se mezi vašimi fanoušky skrývá dokonalý zaměstnanec. To nikdy nevíte.

Měli byste mít profil na LinkedIn?

Ovšem být zde za každou cenu určitě nemusíte. Obecně u firem platí pravidlo, že čím více profilů mají, tím nekvalitněji je odvedena komunikace na jednotlivých kanálech

Proto si hned na začátku vyberte jednu, maximálně dvě sociální sítě a zde se snažte komunikovat skutečně pořádně a poctivě. Nikde navíc není psáno, že nutně musíte mít profil na všech sociálních sítích, které existují. O tom to určitě není! Je tedy pouze na vás, pro kterou se rozhodnete.

Kolik stojí placená reklama na LinkedIn?

Zároveň ale na LinkedIn počítejte s vyšší cenou za placenou reklamu. Minimálně zde totiž musíte do reklamy vložit 10 USD denně. To je o 210 Kč více než například na Facebooku. Na Facebooku totiž činí tato minimální částka jen 10 Kč za den. Proto si rozhodně připravte vyšší budget do placené reklamy.

Na druhou stranu, pokud už se jednou do reklamy na LinkedIn pustíte, zjistíte, že zde můžete mnohem lépe zacílit na tu správnou cílovou skupinu. Můžete si zde totiž vybrat například konkrétní firmu, kde daný člověk pracuje, jeho konkrétní pracovní pozici, věk, místo bydliště, titul a spoustu dalšího. Oproti Facebooku je zde tedy cílení placené reklamy mnohem sofistikovanější a přesnější.

A jaké je mé doporučení: Promyslete si, jaké sociální sítě chcete skutečně reálně spravovat. Spočítejte si, kolik času na správu sociálních sítí budete mít k dispozici. A hlavně se nesnažte za každou cenu být všude. To vede pouze k "sociální katastrofě".

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.