Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.
Facebookové záložky - které jsou podstatné a které jsou naprosto zbytečné?
Facebookové záložky či jinak řečeno facebookové kategorie. Má je každý firemní facebookový profil. I ten váš. Jedná se o záložky či kategorie pod vaší profilovou fotografií. A právě facebookovým záložkám, či jinak řečeno facebookovým kategoriím, se budu věnovat v tomto článku.

Pokud jste to doteď ještě nevěděli, tak můžete pořadí i samotnou podobu těchto záložek upravovat, měnit a přizpůsobovat vlastním potřebám. V tomto článku vám jednoduše vysvětlím, k čemu jsou tyto záložky dobré, jak byste s nimi měli nakládat a které záložky jsou pro vás naprosto zbytečné.
Záložky na Facebooku - k čemu jsou dobré?
Záložky na firemních facebookových profilech jsou vhodné nejen k prezentaci dané firmy, ale také k propagaci produktů a služeb dané společnosti. Mezi základní záložky, které jsou napevno na všech firemních profilech patří "Hlavní stránka", "Informace", "Příspěvky", "Fotky", "Videa", "Komunita" a "Informace a reklamy".
Tyto záložky musí mít každý firemní profil bez ohledu na druh podnikatelské činnosti . Zároveň je ze svého profilu nijak nesmažete ani neodstraníte. Zkrátka zde tyto záložky jsou a vždy budou. Pouze můžete měnit jejich pořadí.
Záložky na Facebooku - dobrovolné kategorie
Dále však existují záložky, které jsou pouze dobrovolné a na svůj profil si je nemusíte, ale můžete umístit. Mezi ně se řadí záložky jako "Události", "Skupiny", "Kariéra", "Živá vysílání", "Poznámky", "Nabídky", "Hodnocení", "Služby" a "Obchod".
Je jasné, že ne každá společnost bude potřebovat na svém profilu všechny tyto záložky. Nyní si tedy popíšeme, jak vyhodnotit, zda se vám daná záložka na profilu hodí či nikoliv.
Které záložky na Facebooku jsou pro vás vhodné?
Abyste mohli správně vyhodnotit, zda je daná záložka pro vás vhodná, je nutné se seznámit s jejím účelem. Jednoduše vám tedy popíšu účel každé jednotlivé záložky:
- "Události" - Zobrazuje fanouškům vaše nadcházející události.
- "Skupiny" - Skupiny, které máte se svou stránkou spojené.
- "Kariéra" - Tady lidé uvidí volná místa ve vaší firmě.
- "Živá vysílání" - V této záložce najdou vaši fanoušci vaše živá vysílání.
- "Poznámky" - Dává vám prostor k propagaci poznámek, tj. krátkých článků, na vaší stránce.
- "Nabídky" - Tady lidé uvidí aktuální nabídky vaší firmy.
- "Hodnocení" - Recenze vašich produktů nebo služeb.
- "Služby" - Zde můžete propagovat vaše služby.
- "Obchod" - Tady lidé uvidí vaše produkty, které jim nabízíte.
To, kterou záložku vložíte na svůj profil a v jakém pořadí, ovlivníte v "Nastavení" profilu pod bodem "Šablony a karty".

Je jasné, že například drobný podnikatel, který neprodává žádné produkty, pouze nabízí své služby, nebude potřebovat záložku "Obchod". Naopak firma, která prodává například oblečení, nebude potřebovat záložku "Služby". Stejně tak pro vás budou zbytečné "Události" pokud žádné pro své fanoušky nepořádáte.
Které záložky jsou pro vás zbytečné?
Přijde mi, že některé společnosti mají pocit, že čím více záložek na svém firemním profilu budou mít, tím získají více "plusových bodů". Tak to ale rozhodně není! Fanouška velkým množstvím záložek jenom zmatete.
Proto doporučuji využívat pouze ty záložky, které skutečně nějak souvisí s vaším podnikáním.
Pokud prodáváte nějaké výrobky, pak si určitě přidejte na svůj profil záložku "Obchod". Pokud zrovna hledáte nějaké nové zaměstnance, pak si na svůj profil přidejte záložku "Kariéra". Pokud nabízíte nějaké služby, pak si vložte na svůj profil kategorii "Služby". Pokud plánujete zajímavé události pro své fanoušky, pak si na svůj profil přidejte záložku "Události".
Záložky je nutné ručně vyplnit
Zároveň nezapomeňte, že každou takto přidanou záložku je nutné ještě ručně vyplnit. Záložky totiž nejsou nijak spárované s vaší webovou stránkou. To znamená, že tím, že si na svůj profil přidáte například kategorii "Služby" nebo třeba "Kariéra", vaše práce nekončí.
Vejděte tedy zpátky na svůj firemní profil, otevřete si danou záložku a ručně do ní doplňte například vaše služby, vaše výrobky, aktuálně otevřené pracovní pozice či jiné informace. Rozhodně nenechávejte záložky prázdné, protože pak jsou na vašem profilu stejně zbytečné, jako kdybyste si na svůj profil vložili všechny kategorie z nabídky.
Kategorie pro pokročilejší
Výše popsané nastavování záložek je základním prvkem úpravy firemního facebookového profilu. Ovšem tím to se záložkami nekončí. Kromě základní nabídky záložek, kterou vám nabízí Facebook, můžete na svůj profil přidat i další kategorie, třeba propojující váš profil s Instagramem, Twitterem, Youtube apod. Ovšem to už neuděláte na Facebooku, ale v externí aplikaci. O těch ale budu povídat zase někdy příště.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku
Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat....
Marketingový rok 2024: Připravte se už teď
Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit....