Jak se v tom vyznat?
Před sebou tedy máte dva rozdílné marketingové kanály, kterými můžete komunikovat se zákazníky.
Ovšem, aby bylo jasno, nejsou jediné! Dále můžete zvolit třeba reklamu v televizi, v rádiích, v novinách, newsletter, letáky, katalogy a další.
Na co tedy vsadit? Co je pro vás výhodnější?
Odpovědí jsou vaše cíle a cílová skupina!
Nejprve je potřeba znát cíle, jakých chcete danou reklamou dosáhnout.
Chcete zvýšit prodej? Povědomí o firmě? Vybudovat fanouškovskou základnu? Zvýšit obrat?
Dále je potřeba znát cílovou skupinu, jakou budete chtít reklamou oslovit.
Mladí? Staří? Jak se živí? Co potřebují? Co jim chybí? S čím jim můžete pomoci?
Až ve třetím kroku můžete zvolit vhodné kanály, jakým vaše sdělení budete dostávat k cílové skupině.
Uvedu příklad
Například si stanovíte, že je jsou vaší cílovou skupinou důchodci. Tuto cílovou skupinu logicky těžko oslovíte na sociálních sítích, kde se pohybují hlavně mladí lidé. V takovém případě raději vsadíte na tradiční kanály, které využívají starší lidé, tedy třeba na noviny.