Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.
Facebook dynamický remarketing: Jak na něj?
Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Co je dynamický remarketing
Dynamický remarketing je jedním ze způsobů cílení reklamy. Umožňuje zobrazit reklamu na produkt, který si už zákazník v minulosti prohlížel na vašem webu, anebo na podobné typy produktů, které by vaše zákazníky mohly zajímat. Jedná se tak o nejefektivnější formu reklamy.
Proč je remarketing dynamický?
Dynamický se mu říká proto, že dynamicky zobrazuje produkty uživatelům podle toho, co se jim u vás na e-shopu nejvíce líbilo, co si prohlíželi, anebo o co projevili zájem. Nejedná se tedy o statickou nabídku produktů, kterou vy sami navolíte, ale o dynamické zobrazování vašich produktů, které ve své podstatě nemůžete ovlivnit (do jisté míry).
Kdy je vhodné nastavit dynamický remarketing?
Smysl má především u dražších produktů, kde může potenciální zájemce váhat, zda jej skutečně nakoupí. K rozhodnutí může přimět taktéž zákazníka, který si e-shop nezapamatoval a mohl by tak mezitím nakoupit u vaší konkurence.
Jak funguje dynamický remarketing na Facebooku
Uplatnění má tento způsob marketingu velmi široké a s úspěchem se užívá rovněž na sociálních sítích, nevyjímaje ani Facebook. Konkrétně na této sociální síti funguje podobně jako remarketing Google Ads. K mapování uživatelů se používají cookies.
Ty jsou prostřednictvím Facebook PIXELU ukládány a obsahují vždy jedinečný identifikátor v podobě ID souboru. Data se následně propisují do publika. To je ale napřed nutné vytvořit v Business Manageru.
Dynamický vs. klasický remarketing - Jak se od sebe liší a jaké má výhody a nevýhody?
Základním rysem dynamického remarketingu je vysoká přesnost zacílení a zobrazení konkrétního produktu. Tento typ propagace vám tak dokáže výrazně zvýšit konverzní poměr.
Pravděpodobnost je podle výzkumů až o 70 % vyšší. Na Facebooku mají remarketingové reklamy až 3x vyšší engagement.
Další předností je jednoznačně i to, že se jedná o konverze poměrně jednoduše získané. Důležité je uvědomit si i to, že na Facebooku je velmi důležité kampaně přizpůsobit příjemcům na míru.
Dynamické reklamy vám tak dokáží velmi usnadnit práci, a to zejména při snaze připomenout uživatelům, které produkty zapomněli v košíku.
Obecné statistiky uvádějí, že až 98 % návštěv získaných z placených kampaní, organického vyhledávání, sociálních sítí nebo e-mailingu nevede k žádoucím výsledkům. Chybí zde totiž zpětná vazba k vaší nabídce.
Výrazným benefitem je i přirozené začlenění těchto reklam.

Jak se nastavuje dynamický remarketing?
Dynamický remarketing na Facebooku je primárně určen hlavně pro firmy, které disponují nějakou online nabídkou svého zboží. Typicky se tak uplatňuje v e-shopech se zbožím. Pokud tedy nabízíte nějaké služby, dynamický remarketing nebude to pravé ořechové pro vás.
Jak na praktickou realizaci dynamického remarketingu? Existuje několik různých variant remarketingu na Facebooku, včetně seznamů zákazníků, návštěvnosti webových stránek a aktivity v aplikacích.
Cílit tak na své uživatele můžete jednak pomocí personalizovaných zpráv, dále existuje možnost nastavit reklamy lidem, kteří navštívili váš web ve stanoveném časovém rámci (například za posledních 30 dní), což je asi nejznámější alternativa, ale cílit zde můžete i na základě aktivity ve vaší aplikaci.
Jak se dynamický remarketing na Facebooku nastavuje?
- Nejprve je potřeba mít produktový feed.
- Dále je nutné vytvořit commerce managera a katalog produktů na Facebooku.
- Posléze následuje samotné nastavení dynamického remarketingu na Facebooku.
To provedete jednoduše tak, že se přihlásíte do svého účtu Správce reklam na Facebooku, vyberete rozbalovací nabídku "Nástroje" a zvolíte možnost "Publikum". Poté vyberte "Vytvořit publikum" a "Vlastní publikum". Následně navolíte typ publika.
Na závěr můžete nastavit a spustit samotný dynamický remarketing, a to klasicky pomocí nastavení kampaní s cílem Konverze a s pomocí Dynamického obsahu.
Kromě toho Facebook poskytuje zpětnou vazbu a dává uživatelům možnost zjistit, o jaké typy reklam a platforem má okruh uživatelů v rámci remarketingu největší zájem. Současně nabízí pokročilé analýzy a reporty atribuce, které vám pomohou efektivně využít Testování a učení.

Závěr aneb proč používat dynamický remarketing
Remarketing bývá zejména pro svou účinnost považován mezi marketéry za pomyslný "svatý grál". Je proto velmi důležité naučit se s ním pracovat. To vám pomůže odhalit jeho potenciál a získat zájem cílového publika také na Facebooku.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku
Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat....
Marketingový rok 2024: Připravte se už teď
Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit....
Facebook VS. GA4
"Paní Rumpala, ten Facebook si úplně vymýšlí výsledky. Jak máme vyhodnocovat kampaně, když nám reportujte úplné nesmysly? A v Google Analytics 4 zase nemáme zaznamenáno všechno. Podle čeho to máme tedy vyhodnocovat?"
Není kliknutí jako kliknutí
Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.
PNO na Facebooku: Je 20 % málo nebo moc?
Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.