Co je dynamický remarketing
Dynamický remarketing je jedním ze způsobů cílení reklamy. Umožňuje zobrazit reklamu na produkt, který si už zákazník v minulosti prohlížel na vašem webu, anebo na podobné typy produktů, které by vaše zákazníky mohly zajímat. Jedná se tak o nejefektivnější formu reklamy.
Proč je remarketing dynamický?
Dynamický se mu říká proto, že dynamicky zobrazuje produkty uživatelům podle toho, co se jim u vás na e-shopu nejvíce líbilo, co si prohlíželi, anebo o co projevili zájem. Nejedná se tedy o statickou nabídku produktů, kterou vy sami navolíte, ale o dynamické zobrazování vašich produktů, které ve své podstatě nemůžete ovlivnit (do jisté míry).
Kdy je vhodné nastavit dynamický remarketing?
Smysl má především u dražších produktů, kde může potenciální zájemce váhat, zda jej skutečně nakoupí. K rozhodnutí může přimět taktéž zákazníka, který si e-shop nezapamatoval a mohl by tak mezitím nakoupit u vaší konkurence.
Jak funguje dynamický remarketing na Facebooku
Uplatnění má tento způsob marketingu velmi široké a s úspěchem se užívá rovněž na sociálních sítích, nevyjímaje ani Facebook. Konkrétně na této sociální síti funguje podobně jako remarketing Google Ads. K mapování uživatelů se používají cookies.
Ty jsou prostřednictvím Facebook PIXELU ukládány a obsahují vždy jedinečný identifikátor v podobě ID souboru. Data se následně propisují do publika. To je ale napřed nutné vytvořit v Business Manageru.
Dynamický vs. klasický remarketing - Jak se od sebe liší a jaké má výhody a nevýhody?
Základním rysem dynamického remarketingu je vysoká přesnost zacílení a zobrazení konkrétního produktu. Tento typ propagace vám tak dokáže výrazně zvýšit konverzní poměr.
Pravděpodobnost je podle výzkumů až o 70 % vyšší. Na Facebooku mají remarketingové reklamy až 3x vyšší engagement.
Další předností je jednoznačně i to, že se jedná o konverze poměrně jednoduše získané. Důležité je uvědomit si i to, že na Facebooku je velmi důležité kampaně přizpůsobit příjemcům na míru.
Dynamické reklamy vám tak dokáží velmi usnadnit práci, a to zejména při snaze připomenout uživatelům, které produkty zapomněli v košíku.
Obecné statistiky uvádějí, že až 98 % návštěv získaných z placených kampaní, organického vyhledávání, sociálních sítí nebo e-mailingu nevede k žádoucím výsledkům. Chybí zde totiž zpětná vazba k vaší nabídce.
Výrazným benefitem je i přirozené začlenění těchto reklam.