Cílení na Facebooku: Neplacené příspěvky

18.10.2018

Už je to více než rok, když jsem vám poprvé prozradila, jak správně uchopit placenou reklamu na Facebooku. V článku Placená reklama na Facebooku aneb co byste měli vědět jsem vám prozradila, jak si stanovit správnou cílovou skupinu, jaký typ placené reklamy zvolit či jak by měl vypadat obsah takové reklamy. Pokud jste si tento článek ještě nepřečetli, určitě doporučuji se k němu vrátit. Najdete v něm spoustu tipů a rad, které vám pomohou správně nastavit placenou reklamu na Facebooku. V tomto článku navíc na tento text navážu, ovšem ne v placené reklamě, ale v neplaceném cílení na Facebooku.

O co se jedná?

Na Facebooku nemusíte cílit na vybrané cílové skupiny fanoušků pouze svůj placený obsah, ale také své neplacené, tedy jinak řečeno organické, příspěvky. To znamená, že i váš neplacený obsah uvidí pouze specifická skupina vašich fanoušků. Jak se to projevuje v praxi? Jednoduše - váš zveřejněný příspěvek uvidí pouze ten, kdo bude odpovídat zadané cílové skupině. Ovšem konec řečí, pojďme se pustit do práce.

Jak se nastavuje cílení u neplacených příspěvků?

Otevřete si svůj firemní profil na Facebooku. Zde hned nahoře uvidíte tradiční okénko pro vkládání příspěvku.

Do okna vložte text příspěvku, fotografii či video.

Jakmile máte text a veškerý obsah vložen, klikněte na možnost "Veřejný". Zde si vyberte poslední políčko "News Feed Targeting".

A nyní již můžete začít popisovat cílovou skupinu, kterou budete chtít příspěvkem oslovit. 

Příklad:

Pohlaví: Ženy i Muži (lze cílit i čistě jen na Ženy nebo čistě jen na Muže)

Věk: 25 - 30 let

Lokality: Ostrava + 15 km

Zájmy: Facebook, Twitter, nakupování, sport, fitness...

Takto vám to bude bohatě stačit. Ale samozřejmě můžete ještě blíže specifikovat, koho budete chtít příspěvkem oslovit.

K čemu je cílení neplacených příspěvků dobré?

A k čemu je to všechno vlastně dobré? Proč byste měli i neplacené příspěvky cílit na určitou skupinu lidí? 

Vždycky samozřejmě záleží pouze na vás a na obsahu, který zrovna zveřejňujete. Ovšem mohou se objevit situace, kdy bude vyloženě nutné, aby daný příspěvek viděla jen určitá sorta lidí

Například budete zveřejňovat informaci, že právě v jedné z vašich prodejen, řekněme v Brně, probíhá výprodej. Avšak nebudete chtít touto zprávou zatěžovat své fanoušky v Praze, v Ostravě nebo třeba v Českých Budějovicích a zároveň nebudete chtít daný příspěvek sponzorovat, a tudíž cílit pomocí placené reklamy. Pak je cílení neplaceného příspěvku na místě.

Kdy není cílení neplacených příspěvků vhodné?

Rozhodně to ale s cílením neplacených příspěvků nepřehánějte! Pamatujte totiž na to, že Facebook zobrazuje váš obsah pouze zhruba 6 % vašich fanoušků. Pokud tedy toto množství ještě zmenšíte pomocí cílení, můžete se dostat na pár fanoušků, které tímto sdělením oslovíte. Proto používejte cílení neplacených příspěvků s mírou a rozvážně. Ideální je skutečně jen v těch případech, kdy bude takové cílení vhodné.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...