Cílení na Facebooku: Neplacené příspěvky

18.10.2018

Už je to více než rok, když jsem vám poprvé prozradila, jak správně uchopit placenou reklamu na Facebooku. V článku Placená reklama na Facebooku aneb co byste měli vědět jsem vám prozradila, jak si stanovit správnou cílovou skupinu, jaký typ placené reklamy zvolit či jak by měl vypadat obsah takové reklamy. Pokud jste si tento článek ještě nepřečetli, určitě doporučuji se k němu vrátit. Najdete v něm spoustu tipů a rad, které vám pomohou správně nastavit placenou reklamu na Facebooku. V tomto článku navíc na tento text navážu, ovšem ne v placené reklamě, ale v neplaceném cílení na Facebooku.

O co se jedná?

Na Facebooku nemusíte cílit na vybrané cílové skupiny fanoušků pouze svůj placený obsah, ale také své neplacené, tedy jinak řečeno organické, příspěvky. To znamená, že i váš neplacený obsah uvidí pouze specifická skupina vašich fanoušků. Jak se to projevuje v praxi? Jednoduše - váš zveřejněný příspěvek uvidí pouze ten, kdo bude odpovídat zadané cílové skupině. Ovšem konec řečí, pojďme se pustit do práce.

Jak se nastavuje cílení u neplacených příspěvků?

Otevřete si svůj firemní profil na Facebooku. Zde hned nahoře uvidíte tradiční okénko pro vkládání příspěvku.

Do okna vložte text příspěvku, fotografii či video.

Jakmile máte text a veškerý obsah vložen, klikněte na možnost "Veřejný". Zde si vyberte poslední políčko "News Feed Targeting".

A nyní již můžete začít popisovat cílovou skupinu, kterou budete chtít příspěvkem oslovit. 

Příklad:

Pohlaví: Ženy i Muži (lze cílit i čistě jen na Ženy nebo čistě jen na Muže)

Věk: 25 - 30 let

Lokality: Ostrava + 15 km

Zájmy: Facebook, Twitter, nakupování, sport, fitness...

Takto vám to bude bohatě stačit. Ale samozřejmě můžete ještě blíže specifikovat, koho budete chtít příspěvkem oslovit.

K čemu je cílení neplacených příspěvků dobré?

A k čemu je to všechno vlastně dobré? Proč byste měli i neplacené příspěvky cílit na určitou skupinu lidí? 

Vždycky samozřejmě záleží pouze na vás a na obsahu, který zrovna zveřejňujete. Ovšem mohou se objevit situace, kdy bude vyloženě nutné, aby daný příspěvek viděla jen určitá sorta lidí

Například budete zveřejňovat informaci, že právě v jedné z vašich prodejen, řekněme v Brně, probíhá výprodej. Avšak nebudete chtít touto zprávou zatěžovat své fanoušky v Praze, v Ostravě nebo třeba v Českých Budějovicích a zároveň nebudete chtít daný příspěvek sponzorovat, a tudíž cílit pomocí placené reklamy. Pak je cílení neplaceného příspěvku na místě.

Kdy není cílení neplacených příspěvků vhodné?

Rozhodně to ale s cílením neplacených příspěvků nepřehánějte! Pamatujte totiž na to, že Facebook zobrazuje váš obsah pouze zhruba 6 % vašich fanoušků. Pokud tedy toto množství ještě zmenšíte pomocí cílení, můžete se dostat na pár fanoušků, které tímto sdělením oslovíte. Proto používejte cílení neplacených příspěvků s mírou a rozvážně. Ideální je skutečně jen v těch případech, kdy bude takové cílení vhodné.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...