Na Facebooku můžete zacílit reklamu i na své e-mailové kontakty. Jak?

13.12.2018

Již několikrát jsem se zde zmiňovala o cílové skupině. Jak byste si ji měli vytvořit, jaké parametry cílových skupin můžete na Facebooku nastavit a že je na ní možné zacílit i neplacený obsah. Vždy jsem ale pracovala s tím, že si cílovou skupinu sami vytvoříte. Jinými slovy, že do Facebooku zadáte geografické údaje a zájmy lidí, které chcete oslovit, a Facebook začne tyto osoby s vaší reklamou oslovovat. To ovšem není jediná možnost, jak můžete cílit svůj obsah na Facebooku. Na Facebooku totiž můžete oslovit i své e-mailové kontakty. Jak na to? To se dozvíte v následujících řádcích.

Vytvořte si balíček e-mailových kontaktů

Nejprve je potřeba dát vaše e-mailové kontakty dohromady. Pokud využíváte chytrý e-mailový systém, jako je MailChimp či SmartEmailing, máte práci výrazně usnadněnou. Stačí e-mailové kontakty z těchto systémů vyexportovat do souboru ve formátu .csv nebo .txt.

Pokud tyto nástroje pro efektivní e-mail marketing nepoužíváte, bude to trvat o trochu déle, ale také to zvládnete. Stačí si zapsat všechny své e-mailové kontakty do jedné excelovské tabulky a tu si následně uložit do počítače ve formátu .csv nebo .txt.

Import e-mailů do Facebooku

Jakmile máte e-mailové kontakty uložené, můžete přejít k jejich nahrání na Facebook. To je velice jednoduché. Vejděte do svého Správce reklam, klikněte nahoře vlevo na Menu Správce reklam a zvolte možnost "Okruhy uživatelů".

Jakmile se dostanete do Okruhů uživatelů, klikněte na modrou ikonu "Vytvořit okruh uživatelů" a zvolte možnost "Vlastní okruh uživatelů"

Otevře se vám nové okénko, ve kterém vyberte hned první možnost "Soubor s údaji o zákaznících".

V tomto kroku buď můžete nahrát vytvořený soubor s e-mailovými kontakty vašich zákazníků, anebo můžete rovnou propojit svůj facebookový profil s účtem na MailChimpu. To je nyní novinka, aby bylo nahrávání e-mailových kontaktů ještě jednodušší.

Následně nahrajete soubor s e-mailovými kontakty a vyberete, jaké informace o svých zákaznících chcete na Facebook nahrát. V daném dokumentu se totiž nemusí nacházet pouze e-mailové adresy, ale také například adresy bydliště, data narození, apod.

A uložíte.

Cílení reklamy na e-mailové kontakty

Jakmile takto nahrajete své e-mailové kontakty na Facebook, bude trvat zhruba jeden den než Facebook všechny vaše kontakty projde a propojí je s profily uživatelů. Pamatujte na to, že ne všichni vaši zákazníci, od kterých máte e-mailovou adresu, musí mít nutně Facebook. Proto výsledná cílová skupina vytvořená nahráním e-mailových kontaktů může být menší, než počet nahraných e-mailů.

Po několika hodinách budou nahrané e-maily připravené k použití a k zacílení. To už je pak otázkou jednoho kliku. Ve chvíli, kdy budete nastavovat placenou reklamu na Facebooku, vyberete místo klasických cílových skupin tu, kterou jste si vytvořili nahráním e-mailů. Následně se bude daná reklama zobrazovat pouze těm lidem, jejichž e-mail jste na Facebook nahráli a mají zároveň facebookový profil.

E-mailové kontakty a GDPR

Na závěr upozorním, že abyste takto mohli použít e-mailové kontakty svých zákazníků, musíte mít k tomu jejich výslovné povolení. Nově je to upraveno ve směrnici GDPR. Nestačí tedy schraňovat e-maily všech, se kterými jste kdy komunikovali, ale musíte mít k jejich zacílení na Facebooku výslovné povolení.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?