Jak pracovat s metodou A/B na Facebooku?
Uplatnit metodu A/B můžete na sociálních sítích včetně Facebooku. A/B testování na Facebooku dovoluje porovnat jednotlivé verze reklam.
Díky tomu snadno zjistíte, která z nich funguje nejlépe a umožní vám to tak zefektivnit budoucí kampaně. A to ať už patříte přímo k majitelům značek nebo jste profesionálním marketérem spravujícím sociální sítě.
Vytvořit můžete toto testování přímo ve Správci reklam, případně též v nástroji Experimenty. Používejte vždy minimálně dvě reklamy v rámci advert setu. Advert setů můžete vytvořit libovolný počet. Oddělte od sebe taktéž news feedovou reklamu na desktop a do mobilu.
Poté si vyberte proměnnou, na jejímž základě se bude testovat. Těch existuje řádově několik desítek. Vyberte si pouze jedinou proměnnou, díky tomu získáte jednoznačnější výsledky. Jinak totiž nemáte šanci poznat, co vlastně odlišnou výkonnost vaší reklamy vyvolalo.
Efektivita jednotlivých strategií se následně bude hodnotit podle ceny za výsledek, případně na základě ceny za nárůst konverzí. Zcela zásadní je definovaný cíl, kterého chcete svou reklamou dosáhnout, tedy například vyšší návštěvnost nebo vyšší počet zhlédnutí.