Cesta k fukční reklamě na Facebooku aneb na Vánoce je potřeba připravit se včas

13.10.2022

Na vánoční sezónu je zapotřebí se začít připravovat včas. Tato část roku se výrazně propisuje taktéž do marketingu. Co to reálně znamená na sociálních sítích? Jak se to projeví na vašich budgetech? A na co byste se měli připravit?

Vánoční kampaně si žádají navýšení rozpočtu

Přestože podzim skýtá i některé důležité příležitosti, jako je například i u nás stále etablovanější Halloween nebo Black Friday, je zapotřebí nepodcenit ani přípravu na Vánoce. Marketéři tak mají napilno prakticky už od září.

Je nutné si uvědomit, že příprava vánoční kampaně i na sociálních sítích vyžaduje dostatek času. Důležitá je příprava komunikační strategie, její realizace, ale i dostatek prostoru na následné vyhodnocení.

Podstatným faktorem jsou pak samozřejmě i finance. Před obdobím Vánoc je zapotřebí počítat s výraznějším přetlakem reklamy. Výrazná konkurence panuje primárně v maloobchodě. Pro prodejce sortimentu, který se tradičně uplatňuje jako vánoční dárky, případně souvisí s přípravou Vánoc, nastává v tomto období vrchol obchodní sezóny. Typicky v tomto segmentu dominuje móda, elektronika, kosmetika nebo knihy.

Samotný Facebook doporučuje rozpočet na reklamu navýšit na poslední čtvrtinu roku o 25 %. Co se týče konkrétních sum, přímo Facebook doporučuje stanovit minimální denní budget do konverzních, tj. prodejních reklam na hodnotu 500 Kč.

Správě dimenzovaná kampaň přináší výsledky

Díky tomu se následně vaše kampaně mohou zobrazovat požadovanému počtu lidí a vložená investice se přetaví v žádoucí výsledky.

V sociálních sítích se v tomto období ukrývá nebývalý potenciál. Až 71 % uživatelů Facebooku nebo Instagramu, kteří se v roce 2018 účastnili celosvětového průzkumu, uvedlo, že tyto platformy považují za prvek, který je ovlivňuje při rozhodování o vánočních nákupech.

Ideální metodou, jak na oblíbené sociální síti v současné době oslovit široké publikum, je především DABA neboli Dynamic Ads for Broad Audience. To je samotným Facebookem nově doporučené cílení na širší publikum s vyloučením pouze vašich stávajících zákazníků.

Nezapomeňte na optimalizaci pro mobilní prohlížeče

A pozor, nezapomeňte dostatečně optimalizovat i svůj web. Podle webu Statista, německého portálu specializovaného na data o trhu a spotřebitelích, až 98,5 % uživatelů Facebooku přistupuje na Facebook přes mobilní zařízení. Vaše stránky by proto měly být dostatečně přehledné, jednoduché a zároveň i v tomto módu plně funkční.

Nezbytné je ještě jedno upozornění: Ačkoli reklama představuje důležitou součást činnosti ve vaší firmě před svátky, jednoznačně se pouze na placený obsah nespoléhejte. Nezapomínejte ani na ten organický! 

Pro stávající publikum se jedná o připomenutí vaší značky. Nové publikum se zase díky těmto příspěvkům bude moci s vaší službou nebo zbožím lépe seznámit.

Vánoce na Facebooku

Vánoční svátky představují vynikající příležitost, neboť konverzní poměr je přirozeně vyšší než jindy. Zákazník jen málokdy odchází s prázdnou, navíc je limitován časem. Reklama na sociálních sítích představuje ideální způsob, jak upoutat jeho pozornost. Je však nutné ji navrhnout s rozmyslem a pečlivě zároveň zvážit rozpočet.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.