Cesta k fukční reklamě na Facebooku aneb na Vánoce je potřeba připravit se včas

13.10.2022

Na vánoční sezónu je zapotřebí se začít připravovat včas. Tato část roku se výrazně propisuje taktéž do marketingu. Co to reálně znamená na sociálních sítích? Jak se to projeví na vašich budgetech? A na co byste se měli připravit?

Vánoční kampaně si žádají navýšení rozpočtu

Přestože podzim skýtá i některé důležité příležitosti, jako je například i u nás stále etablovanější Halloween nebo Black Friday, je zapotřebí nepodcenit ani přípravu na Vánoce. Marketéři tak mají napilno prakticky už od září.

Je nutné si uvědomit, že příprava vánoční kampaně i na sociálních sítích vyžaduje dostatek času. Důležitá je příprava komunikační strategie, její realizace, ale i dostatek prostoru na následné vyhodnocení.

Podstatným faktorem jsou pak samozřejmě i finance. Před obdobím Vánoc je zapotřebí počítat s výraznějším přetlakem reklamy. Výrazná konkurence panuje primárně v maloobchodě. Pro prodejce sortimentu, který se tradičně uplatňuje jako vánoční dárky, případně souvisí s přípravou Vánoc, nastává v tomto období vrchol obchodní sezóny. Typicky v tomto segmentu dominuje móda, elektronika, kosmetika nebo knihy.

Samotný Facebook doporučuje rozpočet na reklamu navýšit na poslední čtvrtinu roku o 25 %. Co se týče konkrétních sum, přímo Facebook doporučuje stanovit minimální denní budget do konverzních, tj. prodejních reklam na hodnotu 500 Kč.

Správě dimenzovaná kampaň přináší výsledky

Díky tomu se následně vaše kampaně mohou zobrazovat požadovanému počtu lidí a vložená investice se přetaví v žádoucí výsledky.

V sociálních sítích se v tomto období ukrývá nebývalý potenciál. Až 71 % uživatelů Facebooku nebo Instagramu, kteří se v roce 2018 účastnili celosvětového průzkumu, uvedlo, že tyto platformy považují za prvek, který je ovlivňuje při rozhodování o vánočních nákupech.

Ideální metodou, jak na oblíbené sociální síti v současné době oslovit široké publikum, je především DABA neboli Dynamic Ads for Broad Audience. To je samotným Facebookem nově doporučené cílení na širší publikum s vyloučením pouze vašich stávajících zákazníků.

Nezapomeňte na optimalizaci pro mobilní prohlížeče

A pozor, nezapomeňte dostatečně optimalizovat i svůj web. Podle webu Statista, německého portálu specializovaného na data o trhu a spotřebitelích, až 98,5 % uživatelů Facebooku přistupuje na Facebook přes mobilní zařízení. Vaše stránky by proto měly být dostatečně přehledné, jednoduché a zároveň i v tomto módu plně funkční.

Nezbytné je ještě jedno upozornění: Ačkoli reklama představuje důležitou součást činnosti ve vaší firmě před svátky, jednoznačně se pouze na placený obsah nespoléhejte. Nezapomínejte ani na ten organický! 

Pro stávající publikum se jedná o připomenutí vaší značky. Nové publikum se zase díky těmto příspěvkům bude moci s vaší službou nebo zbožím lépe seznámit.

Vánoce na Facebooku

Vánoční svátky představují vynikající příležitost, neboť konverzní poměr je přirozeně vyšší než jindy. Zákazník jen málokdy odchází s prázdnou, navíc je limitován časem. Reklama na sociálních sítích představuje ideální způsob, jak upoutat jeho pozornost. Je však nutné ji navrhnout s rozmyslem a pečlivě zároveň zvážit rozpočet.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...