Plánování vyžaduje čas
A to vše vyžaduje dostatek času. Vhodně ilustrovat tuto problematiku mohou vánoční kampaně, což je aktuální téma.
Přestože je do vánočních svátku zdánlivě ještě mnoho času, ve firmách by už nyní měla vrcholit horečná aktivita. Právě v září je totiž nejvyšší čas na přípravu optimální marketingové strategie pro toto období.
Jen si to spočítejte:
- Už zhruba od 17. prosince 2021 bude mít většina firem volno a nebudou od tohoto data odesílat své objednávky.
- To znamená, že už zbývají pouze necelé 3 měsíce do vánočního volna.
- (Pokud to budete mít stejně) Pak nejdéle do 17. prosince 2021 můžete přijímat objednávky před Vánoci a mít tedy spuštěné vánoční kampaně.
- Aby měly vaše vánoční kampaně smysl, měly by běžet ideálně alespoň měsíc, tedy zhruba od 16. listopadu 2021.
- Aby tato kampaň měla smysl, byla promyšlená, byla skutečně pečlivě naplánovaná a nebyla šitá na poslední chvíli horkou jehlou, pak byste si na ni měli vyhradit dostatek času.
- A tím tuplem, pokud při ní budete chtít spolupracovat s více freelancery a profíky (nemusí mít úplně čas, mohou být zaneprázdněni, mohou mít rozpracovaných více projektů apod.)
- Vytyčení cílových skupin, strategie, rozpočty, média, kanály, grafika, texty... To vše bude potřeba vytvořit.
- Tím pádem byste na takové kampani měli začít pomalu pracovat už koncem září.
Ovšem i mimo Vánoce je potřeba myslet dopředu
Ovšem Vánoce nejsou jedinou dobou, kdy byste měli své marketingové strategie vytvářet s předstihem. Já vždy doporučuji tvořit publikační plán na sociální sítě minimálně s měsíčním předstihem, případně i mnohem dříve.
Měsíc bývá pro řadu správců sociálních sítí obvyklá lhůta, na kterou si příspěvky plánují. Lze však volit i kvartální frekvenci.
Díky publikačnímu plánu si vaše sociální sítě udrží v příspěvcích konstantní kvalitu (jinými slovy: vyhnete se obsahové "vatě") a umožní vám zastupitelnost. Všichni včetně grafika nebo copywritera mají na svou práci rovněž dostatek času, což se též na úrovni obsahu projeví.
A v neposlední řadě - vždy můžete takový obsah doplnit o aktuální, operativní akce, ale základy máte položené, a tak se vám nikdy nestane, že jeden týden budete zveřejňovat příspěvky denně, a zbytek měsíce nezveřejníte nic.