7 klíčových nastavení facebookových skupin

30.01.2020

Facebookové skupiny nepředstavují jen náhodný shluk příspěvků tvořených jejich členy. Jestliže patříte mezi správce některé z těchto komunit, snadno si ji přizpůsobíte k obrazu svému.

Zavítáte-li do sekce nastavení, setkáte se zde s nepřeberným množstvím možností konfigurace. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější.

1. Název a druh skupiny

Obojí jste zadali již při registraci. Nicméně pokud některou z těchto položek editujete, všichni členové obdrží informaci o změně. Konkrétně ji naleznou v sekci Upozornění, kde ji uvidí po kliknutí na ikonu zvonku. Můžete to čas od času použít jako malý trik pro zvýšení návštěvnosti skupiny.

2. Popis

Obzvláště v případě uzavřených komunit hraje tato informace důležitou roli. Jejich návštěvníci nemají oprávnění číst příspěvky, pokud nejsou členy. Jedná se tedy o jediný způsob, jak zjistí, co mohou očekávat uvnitř. Proto nezapomeňte zmínit pádné důvody, proč by se ostatní uživatelé měli připojit.

3. Poloha

Zatímco pro některé tato položka může být zcela zbytečná, pro lokální spolky či organizace s jasně definovanou územní působností představuje toto nastavení možnost říct Facebooku, odkud mají pocházet ti, jimž se odkaz na jejich skupinu bude zobrazovat ve vyhledávání.

4. Tagy

V podstatě se jedná o klíčová slova, pomocí nichž definujete, čeho se týká obsah generovaný vašimi uživateli. Opět pomohou, aby se ve vyhledávání objevovala vaše komunita těm, kteří se do ní s největší pravděpodobností zapojí.

5. Schvalování nových členů

Jestliže se nový zájemce rozhodne připojit, prvně jej musí někdo oprávněný schválit. Pomocí tohoto nastavení si určíte, zdali jakožto administrátoři budete vykonávat tuto práci vy sami nebo dovolíte existujícím členům přijímat nováčky. Také můžete vytvořit otázky, které jim systém položí. Díky tomu se o nich něco málo dozvíte. Na základě těchto informací pak snadněji učiníte kvalifikované rozhodnutí.

6. Oprávnění ke zveřejňování příspěvků

Ve skupinách zpravidla má právo publikovat své příspěvky kdokoliv. V některých případech však budete chtít, aby tato možnost přešla výhradně do rukou správců. V této sekci to můžete zařídit.

7. Schvalování příspěvků

Existují dva základní modely. Buď se veškerý obsah vytvořený uživateli zobrazí okamžitě nebo ho musí schválit administrátor. Druhou variantu pravděpodobně využijete v případě rozsáhlejších komunit, kde lze očekávat větší aktivitu spammerů.

Závěrem

Skupiny na Facebooku se v poslední době těší stále větší popularitě. Není se čemu divit. Dosah příspěvků zveřejněných jejich prostřednictvím výrazně převyšuje viditelnost zpráv publikovaných na firemních profilech.

Pokud se tedy na této sociální síti chystáte založit takovou komunitu, anebo pokud už nějakou takovou spravujete, nyní již víte, co všechno u ní můžete nastavit a jak.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."